Топ 5 на най-неочакваните и забравените зверове на AMG
Източник: netinfo
5

Р оден през 1967 г., в стара мелница в Бургщал, първоначалната връзка на AMG с Mercedes-Benz се крепи единствено върху факта, че автомобилите, които двамата бивши инженери на Daimler модифицират, имат 3-лъча звезда на капака си.

Отнема няколко години и на двете компании, за да установят трайна връзка, чиято основа се крепи върху моторния спорт.

Всички знаем какво представлява AMG днес. На прага на 50-тата годишнина на заводския тунер на Mercedes, ще погледнем назад във времето, за да представим няколко от най-интересните, но не толкова познати (или масови) творения на AMG.

Никакви претенции за изчерпателност по темата.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red Pig” 1971

Вярно, прякорът му не е от най-ласкателните, но имайте предвид, че този огромен седан го получава с добри чувства, а не със злобен подтекст. Базиран на луксозния 300 SEL 6,3, спортният гранд турер Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971 е първият наистина успешен модел на компанията, макар да не е предназначен за пътя, а само за пистата.

Когато стартира в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1971, “Червеното прасе” вероятно е било причина за не малко разтегнати челюсти. Броят им със сигурност е бил много по-голям, когато след 24 часа той печели класа си и завършва втори в генералното подреждане.

Този AMG гигант се задвижва от 6,8-литров агрегат на и така огромния V8, който към онзи момент е монтиран под предния капак на Mercedes-Benz 600 “Grosser” и 300 SEL 6.3, чиято база използва. С 428 к.с., много по-твърдо окачване, неприлично широки 15-инчови колела и много алуминиеви детайли, целта на които е снижаване на теглото до 1635 кг, 300 SEL 6.8 AMG е като сумо борец в балетна трупа.

Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II” 1988

Идеята да монтираш огромен двигател в по-малка кола не свършва с “Red Pig”. Нещо повече, идеята се превръща в запазена марка на AMG в течение на годините. Този подход се използва и с E-Class W124, в който AMG трансплантира модифицирана версия на V8, който по това време задвижва най-големите модели на Mercedes-Benz.

Наречен“Hammer” от Щатските медии, Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG е най-бързият в света седан по онова време.

Тук става въпрос за наследника му: 300 E 6.0 AMG, или“Hammer II”.

Задвижван от 6,0-литров атмосферен V8 с 385 к.с. и 550 Нм въртящ момент, най-мощният E-Class Hammer се появява през 1988 г., като през годините се превръща в най-желания W124 заради своята ексклузивност и динамика.

Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA 1954

Макар да е направен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL by HWA си остава модел от 1954 по една проста причина: това е първата (и единствена до момента) реставрация, дело на AMG, макар направена в сътрудничество с HWA.

HWA идва от Hans-Werner Aufrecht, един от двамата инженери, които основават AMG през 1967.

От тази любопитна версия 300 SL са произведени само 11 бройки, всички от които на база модела от 1954 г.

Този проект е задействам по поръчка на Султана на Бруней. Оригиналният редови 6-цилиндров мотор е заменен от 6,0-литров V8, работещ съвместно с 4-степенен автоматик. Моделът е качен на независимо окачване, сдобивайки се още с дискови спирачки и напълно нов интериор.

Mercedes-Benz SL 73 AMG 1999

Успоредно с прехода от състезателен партньор към независим тунер на Mercedes-Benz, компанията решава да отпразнува заздравяването на партньорството със специален SL (R129), в който е монтиран един от най-големите двигатели в историята на Mercedes-Benz.

Наречен официално SL 73 AMG, този супер рядък Mercedes-Benz SL се задвижва от двигателя, предназначен за S и CL 600. Работният обем на този V12 двигател е 7,3 литра. Той генерира 525 к.с. и 750 Нм без помощта на турбини или суперчарджър.

Предложен за пръв път през 1995 г. (и след това през 1998), от модела са произведени само 85 бройки. Версия на този жесток 7,3-литров V12 отива по-късно в Pagani Zonda C12 S 7.3, F, Cinque и Tricolore.

Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG 2001

Когато Mercedes-Benz лансира W220 на S-Class през 1998, темата е „икономия“. Затова в Щутгард искат да тестват топ версията S 600, която се различава от своя предшественик. Обозначена M137, монтираният под капака V12 двигател и по-лош от този в M120, който заменя. Става въпрос за икономия на гориво.

С работен обем 5,8 литра и по 3 клапана на цилиндър, новият V12 предлага само 367 к.с. и 530 Нм. Тук влиза AMG, който през 2002 г- представя моделите S 63 и CL 63 AMG, точно преди фейслифта на S-Class да премине на нов, битурбо V12 двигател.

За разлика от настоящите “63”, Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG от 2002 г. се задвижват от атмосферен V12, базиран на ужасния 36-клапанов V12. Това не спира инженерите на AMG да предложат на клиентите си модерен прочит на“Hammer” с 444 к.с. и масивните 740 Нм въртящ момент.

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Учени: Дъждът навсякъде на Земята е токсичен

Учени: Дъждът навсякъде на Земята е токсичен

Свят Преди 1 час

Няма място на планетата, на което дъждовната вода да е годна за пиене

Владя Борисова

Върнаха Владя Борисова начело на Патентно ведомство

България Преди 3 часа

Проф. Борисова веднъж вече е заемала длъжността председател на Патентно ведомство

Скандал, румънци се къпаха в едно от Седемте рилски езера

Скандал, румънци се къпаха в едно от Седемте рилски езера

България Преди 5 часа

Туристите се държали арогантно и напуснали мястото, без да предоставят данните си

А1 финализира сделката за придобиването на СТЕМО

А1 финализира сделката за придобиването на СТЕМО

България Преди 5 часа

Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса

д

Френски пощальон доставя писма … с лодка (ВИДЕО)

Любопитно Преди 5 часа

Вижте историята на Шарл Дефорт

Влак блъсна мъж в Бургаско

Влак блъсна мъж в Бургаско

България Преди 5 часа

Инцидентът е станал малко преди 12 ч.

х

Пясъчна феерия: Творец рисува картини по плажовете на Дубай (ВИДЕО)

Любопитно Преди 5 часа

44-годишният мъж открива таланта си да рисува върху пясък през 2014 г.

ф

Музей на слузта в Ню Йорк привлича стотици любопитни (ВИДЕО)

Любопитно Преди 5 часа

Самата слуз се създава на основата на лепило, към което се добавят съставки като лосион или глина, за да стане копринено меко

Нова глоба за ТЕЦ "Марица 3"

Нова глоба за ТЕЦ "Марица 3"

България Преди 5 часа

Наложената санкция е в размер на 60 000 лв.

.

Лондонски музей връща на Нигерия заграбени артефакти за милиони (ВИДЕО)

Любопитно Преди 5 часа

Те са взети при британската колонизация през 1897 г.

крака

Упражнение за бедра, което може да правите навсякъде (ВИДЕО)

Любопитно Преди 6 часа

Полезните съвети дава фитнес инструкторът Аурелия Даман

Боливия

"Пътят на смъртта" в Боливия - живописна атракция за велосипедисти (ВИДЕО)

Любопитно Преди 6 часа

Маршрутът някога е бил от ключово значение

.

Студенти създадоха щадящо устройство за диабетици (ВИДЕО)

Любопитно Преди 6 часа

Устройството използва инфрачервена спектроскопия и се свързва с мобилно приложение

.

Тайпе - туптящото сърце на един спорен остров (ВИДЕО)

Свят Преди 6 часа

Мегаполисът е дом на един от най-високите небостъргачи в света

Алексиев за интерконектора: Не открихме газ

Алексиев за интерконектора: Не открихме газ

България Преди 6 часа

Алексиев: Не сме отказали танкерите от САЩ, не можем да ги платим в момента