1

Д нес ще се насочим към един автомобил, който показва, че предното предаване може и да е голяма забава.

Историята - вече седем поколения хечбекът на Форд Фиеста обикаля по света, но от време на време решава, че може да бъде и добър спортист.

Още в първото се появява означението XR2, което да подчертае повечето възможности на автомобила. В третото има за пръв път пък кодовото название RS, което определя най-мощните версии на моделите на американската компания. Тогава бива задвижван от 1.6-литров турбодвигател или последвалия го атмосферен 1.8-литров Зетек с повече от достатъчните за тогава съответно 133 и 130 конски сили.

Следва едно противоречиво поколение без спортна версия и чак през 2004-а се появява спортен мъник, този път с кодово название ST и 2.0-литров двигател със 150 коня. С шестото си поколение обаче, Форд реши да вложи сили в спортиста и създаде един тежък конкурент в сегмента с неговите 180 коня с оувърбууст функция и брилянтно управление.

Външният вид също не е за пропускане, а многобройните рали автомобили в различни шампионати допълнително допринесоха за името Fiesta. За Стария континент бе пусната и версията ST200 с точно толкова конски сили.

През есента на 2017-а във Франкфурт бе представено новото седмо поколение на модела и ST не се забави много.

Сега, то ни попадна в ръцете, за да разберем дали е запазило позитивите от предишното. Основната промяна тук е двигателят - той вече е 1.5-литров трицилиндров със стандартна мощност от 200 конски сили и 290 нютонметра, за който имаше големи опасения, че няма да звучи добре. Е, за радост на феновете, звукът е също толкова интригуващ при потегляне и изреждане на предавките било то във възходящ или низходящ ред. И ако 3 цилиндъра ви се струват недостатъчни, чуйте това – при инерция двигателят автоматично изключва единия цилиндър.

Колата е с 14 процента по-устойчива на усукване и като това е и процентът, с който е увеличена бързината на кормилното управление. Теглото на автомобила е малко под 1200 килограма, което го пренася в категория „перо”.

Връщаме се обаче към външността, за да спазим последователността.

Новото ST се отличава още повече от стандартната Фиеста и за това се грижат по-агресивните брони със сиви детайли в тях, които допълнително ги подчертават, дифузьорът в задната броня, спойлерът на багажника и красивите 18-инчови джанти. Фаровете са със по-тъмна вътрешна част и също допринасят за визията. Отвътре също ни посреща спортен дух с красивия волан и скоростен лост, но главния акцент са дълбоките спортни седалки Рекаро, които са опция, но силно препоръчителни. Изработката и на интериора е чудесна и автомобилът е доста тих за малък хечбек на извънградски път.

Новостите - ST вече има три режима на работа - Normal, Sport и Racе, окачването е адаптивно, а като опция се предлага и заключващ диференциал от специалистите Quaife, който е нещо задължително за по-добро сцепление и контрол съответно. Има и един нов похват, идващ от моторите - смяна на предавките без използването на съединител - при смяна той се управлява автоматично, но тази екстра още не можем да я възприемем при наличието на ръчна скоростна кутия, която е и единственият възможен избор. Има и лънч-контрол, с който при нужда колата да потегля с най-големия достъпен въртящ момент. Помислено е и за икономичността - един от цилиндрите може да се гаси, когато няма голямо натоварване.

Усещането - динамиката за такъв автомобил е отлична, управлението е остро и точно, но не на максимум, за да не бъде дразнещо в ежедневието, окачването е стегнато, но също премерено и е настроено да ви позволява наистина да си играете с машината. При малко по-рязка команда с волана и леко настискане на спирачката задницата лесно може да бъде изнесена извън нормалния и радиус, като това спокойно може да бъде контролирано. Скоростният лост преминава точно и отчетливо през предавките и не ви кара да се зачудвате и за миг къде отива. Позицията на шофьора е отлична и при добра позиция на седалката се пренасяте директно в рали автомобил. Колата постоянно ви подтиква да достигнете максималните и възможности и съответно личните ви.

Такава машина от много време ни липсваше.

Новото ST е малко по-рафинирано от предишното диво поколение, но добрата комбинативност го изкарва много напред. Похват, който за дълго време открояваше германците от БМВ, но леко се "изгуби в превода" в последно време. Достъпна, забавна, всекидневна кола, която да докара усмивки на хиляди по света. Тази концепция и докара и титлата "Кола на Годината" на Топ Гиър, два пъти. Подобен мъник от десетилетия не се е доближавал до подобно отличие, като редица го сравняват с култовото Пежо 205 ГТИ.

Единственият мину са спирачките, които са стандартни - без многобутални апарати и без дискове, които да отвеждат топлината и при голямо и дълго натоварване може да стигнете до прегряването им.

Конкурентите - те не са лесни, но както споменахме тук има комбинативност на високо ниво. Те са Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi и VW Polo GTI. Данни за цената имаме само на VW Polo и базовата е 42 хиляди лева, докато Fiesta ST започва от 51 хиляди лева. Малко са новите коли с подобна цена, които могат да ви забавляват по подобен начин, а стандартното оборудване на ST е добро.

Крис Харис казва за нея: "ST тиктака с енергия, тя отчаяно иска да ви забавлява", "това може би е един от най-добрите хотхечове правени някога". От Jalopnik пък дори я позиционират над Focus RS, като ниво на удоволствие.

Още за автомобили четете тук.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Mengshi M-Hero 917

“Китайският Hummer” с 1088 к.с. се продава в Русия

Технологии Преди 13 минути

Гигантският всъдеход не е никак евтин, богатите руснаци ще могат да го имат срещу 16 млн. рубли или 384 000 лв. И е електрически

Макрон опита да скрие луксозен часовник в ефир

Макрон опита да скрие луксозен часовник в ефир

Свят Преди 8 часа

Днес милиони французи излязоха на улиците, имаше и сблъсъци с полицията

Полша организира военни учения на границата с Русия

Полша организира военни учения на границата с Русия

Свят Преди 10 часа

Това е най-мащабното учение за 2023 г. с участието на НАТО

Дания откри неизвестен обект край "Северен поток" 2

Дания откри неизвестен обект край "Северен поток" 2

Свят Преди 11 часа

Той е с цилиндрична форма, височина около 40 см и диаметър 10 см

Отмениха част от полетите на „Луфтханза“ през летище София

Отмениха част от полетите на „Луфтханза“ през летище София

България Преди 11 часа

Германия се готви за сериозни нарушения на транспорта

Полша ще получи поне 3,5 млрд. евро компенсации от ЕС заради Украйна

Полша ще получи поне 3,5 млрд. евро компенсации от ЕС заради Украйна

Свят Преди 12 часа

Варшава е един от най-големите поддръжници на Киев от началото на войната

Испанският премиер: Да се вслушаме в Китай за Украйна

Испанският премиер: Да се вслушаме в Китай за Украйна

Свят Преди 12 часа

Педро Санчес ще посети китайската столица Пекин

ООН: Екзекуции по бързата процедура в Украйна

ООН: Екзекуции по бързата процедура в Украйна

Свят Преди 13 часа

ООН е документирала екзекуции на руснаци и украинци

Три български кораба са задържани на пристанище в Констанца

Три български кораба са задържани на пристанище в Констанца

Свят Преди 13 часа

Общо на корабите има десет български моряци

Протестите във Франция срещу пенсионната реформа

Иран призова Франция: "Вслушайте се в гласа на своя народ и избягвайте насилието срещу него"

Свят Преди 14 часа

Иран призова Франция да говори със своя народ и да се вслушва в гласа му

ЕК одобри 109 млн. евро за българските земеделци заради войната в Украйна

ЕК одобри 109 млн. евро за българските земеделци заради войната в Украйна

България Преди 14 часа

Помощта няма да надвишава 250 000 евро на получател

Нова военна сила се надига в Европа

Нова военна сила се надига в Европа

Свят Преди 14 часа

Обединените въздушни сили на скандинавските страни ще бъдат съставени от близо 250 модерни изтребителя

Две модерни трафик-кули следят денонощно акваторията в родното Черноморие

Две модерни трафик-кули следят денонощно акваторията в родното Черноморие

Технологии Преди 14 часа

Модерни дигитални технологии гарантират максимална безопасност на корабоплаването и свеждат до минимум риска от екологични инциденти

<p>Радев за арест на Путин: Въпросът е безсмислен</p>

Радев за арест на Путин: Въпросът в момента е безсмислен

България Преди 14 часа

Радев: България няма да даде снаряди на Украйна

Медведев: Тогава Русия ще използва всички оръжия

Медведев: Тогава Русия ще използва всички оръжия

Свят Преди 14 часа

Медведев: Ако има нужда да се стигне до Киев, тогава трябва да се стигне до Киев

Красиви или не толкова: Кои са най-привлекателните зодии

Красиви или не толкова: Кои са най-привлекателните зодии

Любопитно Преди 15 часа

Вижте кои са най-красивите представители на зодиака