1

Д нес ще се насочим към един автомобил, който показва, че предното предаване може и да е голяма забава.

Историята - вече седем поколения хечбекът на Форд Фиеста обикаля по света, но от време на време решава, че може да бъде и добър спортист.

Още в първото се появява означението XR2, което да подчертае повечето възможности на автомобила. В третото има за пръв път пък кодовото название RS, което определя най-мощните версии на моделите на американската компания. Тогава бива задвижван от 1.6-литров турбодвигател или последвалия го атмосферен 1.8-литров Зетек с повече от достатъчните за тогава съответно 133 и 130 конски сили.

Следва едно противоречиво поколение без спортна версия и чак през 2004-а се появява спортен мъник, този път с кодово название ST и 2.0-литров двигател със 150 коня. С шестото си поколение обаче, Форд реши да вложи сили в спортиста и създаде един тежък конкурент в сегмента с неговите 180 коня с оувърбууст функция и брилянтно управление.

Външният вид също не е за пропускане, а многобройните рали автомобили в различни шампионати допълнително допринесоха за името Fiesta. За Стария континент бе пусната и версията ST200 с точно толкова конски сили.

През есента на 2017-а във Франкфурт бе представено новото седмо поколение на модела и ST не се забави много.

Сега, то ни попадна в ръцете, за да разберем дали е запазило позитивите от предишното. Основната промяна тук е двигателят - той вече е 1.5-литров трицилиндров със стандартна мощност от 200 конски сили и 290 нютонметра, за който имаше големи опасения, че няма да звучи добре. Е, за радост на феновете, звукът е също толкова интригуващ при потегляне и изреждане на предавките било то във възходящ или низходящ ред. И ако 3 цилиндъра ви се струват недостатъчни, чуйте това – при инерция двигателят автоматично изключва единия цилиндър.

Колата е с 14 процента по-устойчива на усукване и като това е и процентът, с който е увеличена бързината на кормилното управление. Теглото на автомобила е малко под 1200 килограма, което го пренася в категория „перо”.

Връщаме се обаче към външността, за да спазим последователността.

Новото ST се отличава още повече от стандартната Фиеста и за това се грижат по-агресивните брони със сиви детайли в тях, които допълнително ги подчертават, дифузьорът в задната броня, спойлерът на багажника и красивите 18-инчови джанти. Фаровете са със по-тъмна вътрешна част и също допринасят за визията. Отвътре също ни посреща спортен дух с красивия волан и скоростен лост, но главния акцент са дълбоките спортни седалки Рекаро, които са опция, но силно препоръчителни. Изработката и на интериора е чудесна и автомобилът е доста тих за малък хечбек на извънградски път.

Новостите - ST вече има три режима на работа - Normal, Sport и Racе, окачването е адаптивно, а като опция се предлага и заключващ диференциал от специалистите Quaife, който е нещо задължително за по-добро сцепление и контрол съответно. Има и един нов похват, идващ от моторите - смяна на предавките без използването на съединител - при смяна той се управлява автоматично, но тази екстра още не можем да я възприемем при наличието на ръчна скоростна кутия, която е и единственият възможен избор. Има и лънч-контрол, с който при нужда колата да потегля с най-големия достъпен въртящ момент. Помислено е и за икономичността - един от цилиндрите може да се гаси, когато няма голямо натоварване.

Усещането - динамиката за такъв автомобил е отлична, управлението е остро и точно, но не на максимум, за да не бъде дразнещо в ежедневието, окачването е стегнато, но също премерено и е настроено да ви позволява наистина да си играете с машината. При малко по-рязка команда с волана и леко настискане на спирачката задницата лесно може да бъде изнесена извън нормалния и радиус, като това спокойно може да бъде контролирано. Скоростният лост преминава точно и отчетливо през предавките и не ви кара да се зачудвате и за миг къде отива. Позицията на шофьора е отлична и при добра позиция на седалката се пренасяте директно в рали автомобил. Колата постоянно ви подтиква да достигнете максималните и възможности и съответно личните ви.

Такава машина от много време ни липсваше.

Новото ST е малко по-рафинирано от предишното диво поколение, но добрата комбинативност го изкарва много напред. Похват, който за дълго време открояваше германците от БМВ, но леко се "изгуби в превода" в последно време. Достъпна, забавна, всекидневна кола, която да докара усмивки на хиляди по света. Тази концепция и докара и титлата "Кола на Годината" на Топ Гиър, два пъти. Подобен мъник от десетилетия не се е доближавал до подобно отличие, като редица го сравняват с култовото Пежо 205 ГТИ.

Единственият мину са спирачките, които са стандартни - без многобутални апарати и без дискове, които да отвеждат топлината и при голямо и дълго натоварване може да стигнете до прегряването им.

Конкурентите - те не са лесни, но както споменахме тук има комбинативност на високо ниво. Те са Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi и VW Polo GTI. Данни за цената имаме само на VW Polo и базовата е 42 хиляди лева, докато Fiesta ST започва от 51 хиляди лева. Малко са новите коли с подобна цена, които могат да ви забавляват по подобен начин, а стандартното оборудване на ST е добро.

Крис Харис казва за нея: "ST тиктака с енергия, тя отчаяно иска да ви забавлява", "това може би е един от най-добрите хотхечове правени някога". От Jalopnik пък дори я позиционират над Focus RS, като ниво на удоволствие.

Още за автомобили четете тук.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Служител в спортен комплекс удари дете на 10 г. в Бургас

Служител в спортен комплекс удари дете на 10 г. в Бургас

България Преди 11 минути

Според треньора Светозар Владков, удареният Петър Петров не е предизвикал служителя

Диджей Диян Соло е болен от COVID-19

Диджей Диян Соло е болен от COVID-19

Теми в развитие Преди 29 минути

Диян Славов съобщи това в личния си профил във „Фейсбук”

Работното място - основно огнище за разпространение на коронавирусa

Работното място - основно огнище за разпространение на коронавирусa

Теми в развитие Преди 2 часа

Експертите съветват: Хората трябва да бъдат насърчавани да работят от вкъщи

"Слезе от хълма и тръгна нанякъде...". Чий е този цитат?

"Слезе от хълма и тръгна нанякъде...". Чий е този цитат?

Любопитно Преди 2 часа

Можете ли да познаете автора на тези стихове?

Най-великото откритие в историята на човечеството

Най-великото откритие в историята на човечеството

Любопитно Преди 2 часа

Кой и кога е открил огъня? Търсенето на отговора на този въпрос продължава

<p>Какъв урок трябва да научи всяка зодия през август</p>

Какъв урок трябва да научи всяка зодия през август

Любопитно Преди 2 часа

Ето какъв урок трябва да научи за себе си и живота си всяка зодия през август

Fortnite: Battle Royale

Създателят на Fortnite съди Apple и Google за монопол

Технологии Преди 2 часа

Компанията Epic Games смята, че ИТ гигантите злоупотребяват с положението си

И днес - топло и слънчево, ще се задържат ли градусите високи

И днес - топло и слънчево, ще се задържат ли градусите високи

България Преди 2 часа

След обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност

Бенямин Нетаняху

Историческа мирна сделка между Израел и ОАЕ

Свят Преди 10 часа

Израел и Обединените арабски емирства се договориха днес за пълна нормализация на отношенията

Стоян Мавродиев

Стоян Мавродиев ще съди Димитър Ламбовски за изнудване и заплахи

България Преди 11 часа

Събрани са доказателства за поискан рекет и закани да ме съсипе, съобщи бившият шеф на ББР

Нов пожар в Хасковско

Нов пожар в Хасковско

България Преди 11 часа

Тази вечер пламна поле и гора край село Нова надежда

Част от третата линия на метрото стартира до края на август

Част от третата линия на метрото стартира до края на август

България Преди 12 часа

Изграждат се и специални прегради, както по новата, така и по старите линии на метрото, за да не се стига до инциденти

ЕК договори oще до 400 милиона дози ваксина срещу COVID-19

ЕК договори oще до 400 милиона дози ваксина срещу COVID-19

Теми в развитие Преди 13 часа

Предвижда се комисията да свика обществена поръчка за доставка от октомври на допълнителни количества

Отмениха глобата на собственика на горялото депо на "Струма"

Отмениха глобата на собственика на горялото депо на "Струма"

България Преди 13 часа

Ремонтът на магистралата струва 1,8 милиона лева

<p>Блокада при Румънското посолство в София&nbsp;</p>

36-та вечер протести - нова блокада в София, блокада имаше и в Русе

България Преди 14 часа

В София: Малко след 21 часа тази вечер протестиращите блокираха и кръстовището при Румънското посолство

Влак блъсна кола на прелез край Гривица, две жени пострадаха

Влак блъсна кола на прелез край Гривица, две жени пострадаха

България Преди 15 часа

Инцидентът е станал на прелез със светлинна и звукова сигнализация