1

Д нес ще се насочим към един автомобил, който показва, че предното предаване може и да е голяма забава.

Историята - вече седем поколения хечбекът на Форд Фиеста обикаля по света, но от време на време решава, че може да бъде и добър спортист.

Още в първото се появява означението XR2, което да подчертае повечето възможности на автомобила. В третото има за пръв път пък кодовото название RS, което определя най-мощните версии на моделите на американската компания. Тогава бива задвижван от 1.6-литров турбодвигател или последвалия го атмосферен 1.8-литров Зетек с повече от достатъчните за тогава съответно 133 и 130 конски сили.

Следва едно противоречиво поколение без спортна версия и чак през 2004-а се появява спортен мъник, този път с кодово название ST и 2.0-литров двигател със 150 коня. С шестото си поколение обаче, Форд реши да вложи сили в спортиста и създаде един тежък конкурент в сегмента с неговите 180 коня с оувърбууст функция и брилянтно управление.

Външният вид също не е за пропускане, а многобройните рали автомобили в различни шампионати допълнително допринесоха за името Fiesta. За Стария континент бе пусната и версията ST200 с точно толкова конски сили.

През есента на 2017-а във Франкфурт бе представено новото седмо поколение на модела и ST не се забави много.

Сега, то ни попадна в ръцете, за да разберем дали е запазило позитивите от предишното. Основната промяна тук е двигателят - той вече е 1.5-литров трицилиндров със стандартна мощност от 200 конски сили и 290 нютонметра, за който имаше големи опасения, че няма да звучи добре. Е, за радост на феновете, звукът е също толкова интригуващ при потегляне и изреждане на предавките било то във възходящ или низходящ ред. И ако 3 цилиндъра ви се струват недостатъчни, чуйте това – при инерция двигателят автоматично изключва единия цилиндър.

Колата е с 14 процента по-устойчива на усукване и като това е и процентът, с който е увеличена бързината на кормилното управление. Теглото на автомобила е малко под 1200 килограма, което го пренася в категория „перо”.

Връщаме се обаче към външността, за да спазим последователността.

Новото ST се отличава още повече от стандартната Фиеста и за това се грижат по-агресивните брони със сиви детайли в тях, които допълнително ги подчертават, дифузьорът в задната броня, спойлерът на багажника и красивите 18-инчови джанти. Фаровете са със по-тъмна вътрешна част и също допринасят за визията. Отвътре също ни посреща спортен дух с красивия волан и скоростен лост, но главния акцент са дълбоките спортни седалки Рекаро, които са опция, но силно препоръчителни. Изработката и на интериора е чудесна и автомобилът е доста тих за малък хечбек на извънградски път.

Новостите - ST вече има три режима на работа - Normal, Sport и Racе, окачването е адаптивно, а като опция се предлага и заключващ диференциал от специалистите Quaife, който е нещо задължително за по-добро сцепление и контрол съответно. Има и един нов похват, идващ от моторите - смяна на предавките без използването на съединител - при смяна той се управлява автоматично, но тази екстра още не можем да я възприемем при наличието на ръчна скоростна кутия, която е и единственият възможен избор. Има и лънч-контрол, с който при нужда колата да потегля с най-големия достъпен въртящ момент. Помислено е и за икономичността - един от цилиндрите може да се гаси, когато няма голямо натоварване.

Усещането - динамиката за такъв автомобил е отлична, управлението е остро и точно, но не на максимум, за да не бъде дразнещо в ежедневието, окачването е стегнато, но също премерено и е настроено да ви позволява наистина да си играете с машината. При малко по-рязка команда с волана и леко настискане на спирачката задницата лесно може да бъде изнесена извън нормалния и радиус, като това спокойно може да бъде контролирано. Скоростният лост преминава точно и отчетливо през предавките и не ви кара да се зачудвате и за миг къде отива. Позицията на шофьора е отлична и при добра позиция на седалката се пренасяте директно в рали автомобил. Колата постоянно ви подтиква да достигнете максималните и възможности и съответно личните ви.

Такава машина от много време ни липсваше.

Новото ST е малко по-рафинирано от предишното диво поколение, но добрата комбинативност го изкарва много напред. Похват, който за дълго време открояваше германците от БМВ, но леко се "изгуби в превода" в последно време. Достъпна, забавна, всекидневна кола, която да докара усмивки на хиляди по света. Тази концепция и докара и титлата "Кола на Годината" на Топ Гиър, два пъти. Подобен мъник от десетилетия не се е доближавал до подобно отличие, като редица го сравняват с култовото Пежо 205 ГТИ.

Единственият мину са спирачките, които са стандартни - без многобутални апарати и без дискове, които да отвеждат топлината и при голямо и дълго натоварване може да стигнете до прегряването им.

Конкурентите - те не са лесни, но както споменахме тук има комбинативност на високо ниво. Те са Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi и VW Polo GTI. Данни за цената имаме само на VW Polo и базовата е 42 хиляди лева, докато Fiesta ST започва от 51 хиляди лева. Малко са новите коли с подобна цена, които могат да ви забавляват по подобен начин, а стандартното оборудване на ST е добро.

Крис Харис казва за нея: "ST тиктака с енергия, тя отчаяно иска да ви забавлява", "това може би е един от най-добрите хотхечове правени някога". От Jalopnik пък дори я позиционират над Focus RS, като ниво на удоволствие.

Още за автомобили четете тук.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Сиена Милър: Никога не съм вярвала, че ще се влюбя в толкова млад мъж!

Сиена Милър: Никога не съм вярвала, че ще се влюбя в толкова млад мъж!

Любопитно Преди 10 минути

Разликата от толкова години вече не притеснява холивудската звезда

Кои устройства ще използват Apple Intelligence

Кои устройства ще използват Apple Intelligence

Технологии Преди 21 минути

Изкуственият интелект може да изисква ъпгрейди на харудера

САЩ и Украйна подписаха 10-годишно споразумение за сигурност

САЩ и Украйна подписаха 10-годишно споразумение за сигурност

Свят Преди 9 часа

Сделката е подобна на тази, която САЩ имат с Израел

Армения напуска ръководената от Русия организация за сигурност

Армения напуска ръководената от Русия организация за сигурност

Свят Преди 9 часа

Армения по-рано замрази участието си в организацията

Учебни са боеприпасите, открити в Чирпан

Учебни са боеприпасите, открити в Чирпан

България Преди 10 часа

Те са безопасни за жителите на града

Обрат, прокуратурата отказва споразумение за теча от НАП

Обрат, прокуратурата отказва споразумение за теча от НАП

България Преди 11 часа

Утре трябваше Софийският градски съд да разгледа предложението за споразумение с Бойко

Огромни късове лед убиха птици, повредиха автомобили

Огромни късове лед убиха птици, повредиха автомобили

България Преди 12 часа

Ледените късове са били големи колкото юмрук на дете или кокоши яйца

Лойд Остин обяви загубите на Русия в Украйна

Лойд Остин обяви загубите на Русия в Украйна

Свят Преди 12 часа

Лойд Остин: Украинският народ остава стабилен и непоколебим

ЦИК обяви имената на българските евродепутати

ЦИК обяви имената на българските евродепутати

България Преди 13 часа

17 български евродепутати бяха избрани на изборите за Европейски парламент на 9 юни

"Красива и смела": 56-годишната Памела Андерсън показа лицето си без грим (ВИДЕО)

"Красива и смела": 56-годишната Памела Андерсън показа лицето си без грим (ВИДЕО)

Любопитно Преди 13 часа

Феновете оцениха естествената красота на Андерсън

Автобус с деца и такси се сблъскаха в София

Автобус с деца и такси се сблъскаха в София

България Преди 13 часа

Няма пострадали деца в катастрофата

"Между тях има химия": Топлият поздрав между Мелони и Сунак, за който всички говорят

"Между тях има химия": Топлият поздрав между Мелони и Сунак, за който всички говорят

Свят Преди 13 часа

Снимки показват как двойката е засияла, докато топло се поздравяват на срещата на върха в Пулия под короната на маслиново дърво

Турция и САЩ подписаха договора за изтребители F-16

Турция и САЩ подписаха договора за изтребители F-16

Свят Преди 13 часа

Турция подаде искане за придобиване на 40 нови самолета F-16

Жесток побой над непълнолетно дете потресе Пловдив (ВИДЕО)

Жесток побой над непълнолетно дете потресе Пловдив (ВИДЕО)

България Преди 13 часа

Прокуратурата се самосезира заради бруталния случай над насилие

Николай Марков-партия "Величие"

Лидерът на "Величие" няма да участва в разговорите за кабинет с ГЕРБ-СДС

България Преди 13 часа

С "контактьорки" няма да говорим, коментира Марков по повод изразеното намерение от Борисов от понеделник да започнат преговорите за подкрепа на кабинет с първия мандат

Феновете на Тейлър Суифт предизвикаха земетресения в Единбург

Феновете на Тейлър Суифт предизвикаха земетресения в Единбург

Любопитно Преди 14 часа

Тяхното танцуване доведе до регистриране на сеизмична активност