Porsche Macan Turbo е емоционално уравнение (тест драйв)
Източник: Витоша Спортс Карс

О т сега ще ви разочаровам: в тази кола няма нито една, нито две турбини. Има батерия с капацитет 95 kWh и два електромотора, има по-висока мощност от доскорошната конвенционална версия, да не говорим какъв е въртящият момент... И не, не със се объркал, новият Macan е на ток, въпреки че носи същите наименования като първото поколение на модела. Носи и същата емоция от шофирането му, макар да няма характерния звук на ДВГ-то и характерната му работа. Тук може и да отпаднат читатели, но важното е да останат тези, които наистина искат да разберат основното: остава ли Macan същият емоционален автомобил?

О, да, и още как! Знам, че самите босове в Porsche се почестват безпомощно по тила, обмисляйки как да се върнат по пътя на ДВГ-то, който им донесе над 800 000 продажби за десетилетие от първото поколение на Macan. Вече се говори за нов конвенционален SUV, защото е видно, че далеч не всички са готови да минат на ток. Но нищо от това не отменя факта, че новият Macan е технологично съвършен автомобил. Или електромобил, за да съм абсолютно точен.

Източник: Витоша Спортс Карс

И ако в миналото Porsche използваше по възможно най-добрия и печеливш начин всичко от Volkswagen, сега компанията се нагърби да направи платформата РРЕ (заедно с Audi), която ще стане основа за новото поколение EV на концерна. Тя е 800-волтова, дава голям пробег и изключително бързо зареждане. Така би следвало да отпаднат част от основните притеснения на клиентите.

Но мен въобще не ме интересува нито притесненията на хората, нито драмите в Porsche за прекомерно ранното тръгване по пътя на пълната електрификация, защото тази кола продължава да дава основната есенция, която сме свикнали да получаваме от всяко творение на марката.

Източник: Витоша Спортс Карс

Една (като изключа факта, че вече говоря за електромобил) е голямата разлика, и тя е свързана с това, че ускорението на Macan Turbo свива корема ти на топка. Но това е възможно най-готиното неразположение, което съм усещал в автомобил. Причината е, че съпровождащият ускорението звук от ДВГ „разтоварва“ усещанията и концентрацията. Докато тук всичко се фокусира само в корема.

Мощността на двата електромотора е 584 к.с., които с overboost и Launch control достигат... 639 к.с. и 1130 Нм, което го поставя между Taycan 4S и Taycan Turbo! Упражнението започва с активиране на режим Sport Plus, натискане на двата педала и отпускане на този на спирачките, след като видите надпис за активиране на Launch control. Следващото, което следва, е удар в слънчевия сплит, който кара стомахът ви да се свие. В този миг (трае едва 3,3 секунди) вече сте подминали отметката 100 км/ч. След 7,4 секунди стрелката е стигнала 160 км/ч (хипотетично, аз не съм го правил).

Източник: Витоша Спортс Карс

Всички тези цифри се постигат заради нещо, което по родните географски ширини все още е трудно да бъде разбрано, а именно желанието за развитие и напредък. Той идва чрез електрификация. Миналата година беше тежка, изговори се много против е-колите, но ръстът в продажбите им в ЕС за първите два месеца на годината е... 30%.

Но по-важното, електрификацията е водещият приоритет за повечето автомобилни производители, показва ново стратегическо проучване на Reuters. Мнозинството от автомобилните производители – 62% – виждат електрификацията като неотложен приоритет, според Auto Strategic Insights на Reuters за 2024 г.

Alfa Romeo Stelvio QV: ода на радостта и епопея на забравените (тест драйв)

Lynk&Co 02 "показва на тия хора как се прави“ (тест драйв)

А електрификацията при Porsche се измерва в цифри, с което вече започнах. Но има още много. В различните версии Macan може да измине до 640 км по WLTP, но в случая на Turbo цифрата е 592 км. Естествено, този параметър в реални условия е непостижим, да не говорим, че карате ли Macan Turbo, никой няма да се опитва и да го постига, защото би било престъпление срещу тази кола. И 400 км да направите, пак е супер, защото 800-волтовата платформа РРЕ позволява да зареждате супер бързо, с до 270 kW.

Хипотетично това означава, че 10% до 80% батерията може да се зареди за 21 минути. В реални условия това значи, че с подобаващо каране и една 15-минутка на някой „Финес“, стигате до морето без абсолютно никакви компромиси. Е, стига да не решите да зареждате 7 Macan-а и един Taycan едновременно, защото резултатът беше спиране на тока на станцията. Явно някой не беше сметнал какво ще стане, ако всички зарядни точки на станцията на иден от „Лидъл“-ите в Пловдив бъдат ползвани едновременно.

Източник: Витоша Спортс Карс

Но цифрите не е задължително да са свързани само с ускорение и мощност. В този случай електрическият Macan е много близък като основни форми за бензиновия му събрат, макар всеки един детайл да е различен. Електромобилът е малко по-дълъг и по-широк, а фаровете очевидно черпят вдъхновение от Taycan.

С всички аеродинамични елементи, присъщи на всеки един модел, носещ обозначението Turbo, този автомобил изглежда много по-обтекаем, потвърждение за което е и коефициентът на въздушно съпротивление от 0,25 (спрямо 0,35 на стария модел). Постигането на тази цифра е изисквало напълно равен под през цялата дължина на автомобила и активен заден спойлер, който допълнително прави визията изключително „наточена“.

Източник: Витоша Спортс Карс

Очаква се, че електромобилът ще дава достатъчно място, но по този параметър Macan отстъпва на други модели в класа. Място в областта на краката отзад има, но не е нещо впечатляващо. Багажникът с обем 480 л също не е еталон. Отпред имаме т. нар. frunk с обем 84 л, но той е достатъчен за кабелите.

Казвам това, защото Macan все пак се смята за семеен автомобил, макар че горните цифри да не го предполагат. Или пък предполагат, че най-точното място е зад волана, както е и във всяко друго Porsche. Ще маркирам само наличието на 12,6-инчово приборно табло и 10,9-инчов централен дисплей. Като опция се предлага трети екран (10,9 инча) пред пътника, който не се вижда от шофьорското място.

Източник: Porsche

Управлението на всичко това стана сензорно и благодарение на операционната система Android Automotive. Porsche обаче е запазил отделен контролен панел за подгрев и вентилация, комбинирайки физически бутони и сензорни повърхности.

Toyota Land Cruiser вече е със статут на класика (видео ревю)

Rafale PHEV е най-мощното Renault с 300 к.с. и 4х4 (тест драйв)

Хронографът по средата на арматурното табло е задължителен детайл. Кожа и Алкантара навсякъде, седалки с висока странична опора, страхотен волан с регулатор за избор на режимите на задвижване... Все предпоставки да метнеш нещо красиво и дългокрако до себе си, което по възможност да не иска 50 000 лв. издръжка, и да поемеш към някой високопланински курорт. Последното е задължително, защото иначе трябва да караш по магистрала, където можеш да се движиш и с всяко друго превозно средство, но пътят над пловдивския Бевърли Хилс към Родопите е мястото, за което Macan Turbo или 4S е роден.

Източник: Витоша Спортс Карс

Вярно, опънах го яко на магистралата, за да усетя онова свиване в корема, с което започнах, но завоите са естественият хабитат на Macan. Turbo стъпва на „въздух“, а с въртящия се регулатор се избира твърдостта на амортисьорите в различните режими. Готините завои и много фракция на пътя ме предизвикаха да полудувам, но най-готиното е, че тракшън контролът, вместо да блокира такива волности, както в повечето други автомобили, хваща колата и само ти помага да се изстреляш в правилната траектория.

Porsche Traction Management реагира на приплъзване на гумите в рамките на 10 милисекунди. Избраният режим на шофиране калибрира разпределението на въртящия момент между четирите колела. В допълнение работи и Porsche Torque Vectoring Plus, която разпределя нютон метрите между задните две колела чрез електронно блокиране на задния диференциал. Като опция за пръв път за Macan се предлагат и завиващи до 5 градуса задни колела.

Източник: Витоша Спортс Карс

Това е само част от технологичния арсенал, с който разполага този автомобил. С цялото ми уважение към немските инженери, но не искам да задълбавам още по-дълбоко в тази посока просто защото Porsche Macan е емоция, а не само математика и точни инженерни науки.

Но накрая винаги стигаме до сумата в уравнението, определяна от същите тези инженери и логото на предния капак. Човек трудно може да преглътне 233 хиляди стартова цена за Macan Turbo, но кефът ценя няма, казал народният мислител. А и в случая с клиентите на Porsche цената не мисля, че някога е била спънка.

Източник: Витоша Спортс Карс

Технически характеристики

Porsche Macan Turbo

Размери

Дължина, мм: 4784

Широчина, мм: 2152 (с огледалата)

Височина, мм: 1621

Междуосие, мм: 2893

Маса, кг: около 2266

Задвижване

Електромотори: 2

Батерия, kWh: 95

Системна макс. мощност, к.с.: 639

Системен макс. въртящ момент, Нм: 1130

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 260

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,3

Среден разход, л/100 км: 0,4

Пробег, км: до 592

Стартова цена на модела, лв. с ДДС: 166 000

Още ревюта на най-новите модели на българския пазар четете на CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Колоритният Грозев каза сбогом на Hell’s Kitchen

Колоритният Грозев каза сбогом на Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 5 часа

Златните постигнаха нова категорична победа над Черните куртки

ЕС с "план Б", ако Тръмп се откаже от преговорите за Украйна

ЕС с "план Б", ако Тръмп се откаже от преговорите за Украйна

Свят Преди 5 часа

Това заяви върховният представител на ЕС по външната политика Кая Калас

Стачки и протести блокират Европа на 1 май

Стачки и протести блокират Европа на 1 май

Свят Преди 7 часа

В Италия ще се проведе общонационална 24-часова стачка, протести във Франция и Германия

Вътрешният министър разпореди мерки за BG-ALERT

Вътрешният министър разпореди мерки за BG-ALERT

България Преди 9 часа

Дирекция „Инспекторат“ започна проверка на системата

Русев: Отклонение в работата на една от системите на F-16

Русев: Отклонение в работата на една от системите на F-16

България Преди 10 часа

Русев: Проблемът ще бъде отстранен

Хобито ти иска сцена – дай му я ТУК и СЕГА!

Хобито ти иска сцена – дай му я ТУК и СЕГА!

Любопитно Преди 11 часа

Защото „един ден“ е удобно извинение. А днес е възможност.

Израел поиска помощ от България за пожара край Йерусалим

Израел поиска помощ от България за пожара край Йерусалим

Свят Преди 11 часа

Селищата, разположени на около 30 км западно от Йерусалим, бяха евакуирани

Кралска буря: Уилям планира да лиши Меган от титлата „Нейно Височество“

Кралска буря: Уилям планира да лиши Меган от титлата „Нейно Височество“

Любопитно Преди 12 часа

„Чарлз може и да е склонен да търпи това, но Уилям няма да го направи“, заяви източник от кралското семейство

Грандиозен Концерт на Богдана Карадочева, Стефан Димитров и приятели на 4-ти Юни в Зала "България"

Грандиозен Концерт на Богдана Карадочева, Стефан Димитров и приятели на 4-ти Юни в Зала "България"

Любопитно Преди 12 часа

Тони Димитрова, Йорданка Христова, Мими Николова, Михаил Белчев, Сандра Александрова и Артур Надосян, актьорът Владимир Пенев и още любими български изпълнители ще са на една сцена със Стефан и Богдана

Мъж нахлу в училище и наби дете в Семчиново

Мъж нахлу в училище и наби дете в Семчиново

България Преди 12 часа

Причината най-вероятно е свада между пострадалото дете и сина на нападателя

Моди даде разрешение за удар по Пакистан

Моди даде разрешение за удар по Пакистан

Свят Преди 12 часа

Светът е на прага на война между ядрени сили

Когато танцът обединява света – България задава ритъма с One Dance Festival

Когато танцът обединява света – България задава ритъма с One Dance Festival

Любопитно Преди 12 часа

17 години One Dance Festival: международен танцов форум с мисия, награди и европейско признание

„Избрах те, защото никога не съм чувал за теб“: Тръмп унижи журналист в ефир

„Избрах те, защото никога не съм чувал за теб“: Тръмп унижи журналист в ефир

Свят Преди 13 часа

Главнокомандващият постави старшия национален кореспондент на мястото му по време на напрегнат разговор

Бутат хотел на Румен Гайтански – Вълка до  язовир "Искър"

Бутат хотел на Румен Гайтански – Вълка до язовир "Искър"

България Преди 13 часа

Столична община ще претендира за средствата за разрушаването по съдебен ред

Украйна е готова да подпише сделката със САЩ днес

Украйна е готова да подпише сделката със САЩ днес

Свят Преди 13 часа

Споразумението изключва всякакви разпоредби, свързани с дълга на Украйна за предишна военна или финансова помощ от САЩ

Коя беше Виктория Рощина - украинската журналистка, загинала след мъчения в руски затвор

Коя беше Виктория Рощина - украинската журналистка, загинала след мъчения в руски затвор

Свят Преди 13 часа

Журналистката Виктория Рощина е заловена през лятото на 2023 г. близо до Запорожката атомна електроцентрала