Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)
Източник: Христо Петров
1

З аиграването на FoMoCo с лукса е от много години. Истински им се получи с Lincoln, който Хенри Форд купува през 1922 г. През 50-те се появи Edsel, но дизайнът му не бе напипан. Закупуването на Jaguar, Aston Martin, Volvo и Land Rover имаше успех известен период от време, но Ford преоцени силите си и продаде ценните активи, за да се предпази в тежките години след началото на новото хилядолетие.

Разгледайте Ford Edge по снежните пътища на Витоша

Днес Ford е №3 по продажби в Европа за 2016 г., на който пазар основна движеща сила са кросоувърите. Ford обнови тотално Kuga, която представихме в края на миналата година. Тя няма нищо общо с предходния модел, израснала много по отношение на комфорта и лукса, който предлага. Но успехът в Европа изисква още представители в класа. Ето го и него: Ford Edge. Няма да може да се похвали с масови продажби, но определено внася нещо, което в гамата на Ford липсваше: много лукс и комфорт.

Източник: Христо Петров

И ако Kuga е типичният кросоувър, то Edge спада към SUV класа. Предишният опит тук не бе особено успешен с вносния в края на миналия век Explorer. Но, за щастие, Edge не е някакъв типичен американски „джип”, изграден на базата на пикап с носеща рама, мощен и жаден бензинов V6 двигател.

В действителност, Edge е европейската версия на най-продавания SUV в класа в САЩ, Explorer. Големият Ford се завърна в Европа.

Източник: Христо Петров

Тествам най-богато оборудвания Edge, задвижван с топ двигателя. Е, двигателят е един, но с идна или две турбини. Интериорът е този, който наистина впечатлява най-силно.

Карал съм всички модели на Ford и без грам притеснения ще заявя, че този е най-комфортният модел на Хенри Форд, в който съм се качвал. Със сигурност най-луксозният в Европа. Оборудван е с абсолютно всичко, което компанията може да предложи в момента. Не знам само защо няма две допълнителни места, за да може да се ползва данъчно облекчение. В Китай има 7-местна версия, такава би помогнала на продажбите в България.

Източник: Христо Петров

Първото впечатление правят материалите. Дръжките на вратите, бутоните за управление от волана, въздуховодите и поставките за чаши са от сатениран метал, а централната конзола е в черен гланц. Пластмасата е сведена до минимум, а материалът за таблото е мек и приятен на допир. Но акцентът тук е кафявият (Ceramic) кожен салон, като има опция за още два цвята: Ebony и Cognac.

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Няма измъкване от мечата прегръдка на Skoda Kodiaq (тест драйв)

Впечатление прави огромният панорамен покрив с два стъклени панела, Предният панел се плъзга назад, като осигурява три пъти по-голям отвор от конвенционалния панорамен покрив.

Другата силна черта на интериора е просторът. Автомобилът е наистина огромен, като по параметрите за място за главите и раменете на задните седалки е лидер, изпреварвайки по-големи конкуренти като Audi Q7 и Volkswagen Touareg. Мястото на предните седалки също е сред най-доброто в класа. Сред най-големите е и обемът на багажника (1847 литра при спуснати задни седалки).

Източник: Христо Петров

Седя удобно зад волана, бутоните върху който са доста и изисква свикване с тях. Усещането обаче е приятно. Воланът е с променливо сервоусилване и маневрирането, независимо от големите размери на Edge, е лесно в града. На магистралата воланът се втвърдява, а огромното му тегло ме кара да се чувствам сигурен през „Предела”.

Edge гази заснежените пътища безпроблемно. Имам планки за смяна на предавките от волана, но не ми влизат в употреба. За хората, които искат да имат всичко, това е ок, но този автомобил няма нужда от тях. Той просто не е спортист. При него липсва първата съставна част от словосъчетанието Sport Utility Vehicle. Мощността от 210 к.с. е достатъчна да тегли големия SUV, но недостатъчна за нещо повече от 9,4 сек до 100 км/ч. А и аз не искам нищо по-добро по този параметър.

Източник: Христо Петров

Причината е, че Ford Edge е предназначен да осигурява пълния комфорт на собствениците си. Това важи и за возията му. Гази пътя като „ладия лека”, макар собственото му тегло да е 1949 кг. Интелигентното 4х4 задвижване събира информация от 25 сензора и изчислява какво е сцеплението на всяко колело с пътя, като може да настрои въртящия момент в съотношение 50/50 между предния и задния мост за 20 милисекунди.

Стабилността на пътя се дължи на системите за torque-vectoring (разпределя въртящ момент между леви и десни колела) и Curve-Control, която прилага спирачни импулси върху отделни колела, за да се предотврати загуба на сцепление в бързи завои. Най-добре Edge се чувства на магистралата, където не превишавам ограниченията.

И тук се сблъсквам с най-големия минус на този автомобил, което беше нещо неочаквано за мен. Чета, че е направено много за шумоизолацията на салона. Да, двигателят въобще не се чува, но паразитните шумове и завихряния са изненадващо високи. Отчитам ръбатите форми и сериозното челно съпротивление, но толкова силен паразитен шум около страничните огледала не отива на този автомобил. Иначе инженерите са се постарали, не им го отричам, защото на мокрия асфалт задното стъкло не се цапа много, което е атестат за работата им. Но трябваше да усилвам 12-те високоговорителя на системата Sony, за да не се дразня от шума.

Източник: Христо Петров

Никакви забележки нямам за двигателя. Европеецът е разглезен по отношение на предлагане, но Ford има едно предложение в два варианта: 2,0 TDCi с едня и две турбини и съответно 180 и 210 к.с. Интересното е, че по-маломощният мотор върви с 6-степенна механична кутия, което едва ли ще бъде предпочитан избор на клиента.

След като установих, че Edge не е спортист, тръгнах в друга посока. Исках да видя какъв разход ще покаже. Справи се идеално. Не съм карал бързо, но навъртях километри и в града, а и докато снимахме с фотографа. Никакъв шанс да се доближа до заводския среден разход от 5,8 л/100 км. Но извън града разход от малко над 8 л/100 км е повече от отличен показател за кола, която може да превозва трикрилен гардероб в багажника си.

Източник: Христо Петров

По принцип не изпадам в подробности на тема активна безопасност, но още в началото споменах, че Edge е натъпкан с всевъзможни екстри. Затова ще кажа, че автомобилът разчита на 18 системи за активна безопасност. Тази за поддържане на движението в пътното платно я изключвам веднага, защото се намесва доста активно в управлението ми. Заслужава да отбележа широкообективната камера, която помага на водачите да виждат зад ъгъла, използвайки 1-мегапикселова камера в предната решетка, която показва гледката от ляво и от дясно на цветния 8-инчов тъчскрийн.

Източник: Христо Петров

Не казах нищо за дизайна, което е нетипично за мен, тъй като аз лично смятам, че кола се избира (и купува) първо с окото. Направих това, защото името на модела казва много. Edge залага на ръбовете. Отпред е малко арогантен, типично по американски, но силната му дизайнерска страна е оформлението на задната част и светлинният блок, преминаващ през цялата широчина на автомобила. Аз лично го харесах, защото е доста по-различен от останалото моделно семейство на марката.

Допада ми и това, че вносителят на марката е успял да намали първоначалната цена с около 5000 лв., като сега стартовата цена на модела започва от 81 605 лв. И все още е с над 10 хиляди над конкурентна Kia Sorento. Проблемът тук е и липсата на седем места.

Технически характеристики

Ford Edge 2,0 TDCi Biturbo 4x4

Размери

Дължина, мм: 4808

Широчина, мм: 1928

Височина, мм: 1707

Собствено тегло, кг: 1949

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 1997

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 210 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 450 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 211

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,4

Среден разход, л/100 км: 5,5

Емисии СО2, г/км: 149

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 86 740

Четете още:

Кметът на София иска спиране от движение на автомобилите без катализатор

Google показа кои автомобилни марки са най-търсените в света

Toyota отстъпи световното лидерство на Volkswagen

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Любопитно Преди 1 час

Царина и Никол получиха оранжеви престилки след загуба на Червените от звездния обор

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Свят Преди 3 часа

Черник: Украинските въоръжени сили могат да прережат сухопътния коридор към Крим

Смениха директора на ОД на МВР в Габрово

Смениха директора на ОД на МВР в Габрово

България Преди 5 часа

Пламен Иванов е временно преназначен на ръководната длъжност

САЩ с доклад за човешките права в България

САЩ с доклад за човешките права в България

България Преди 6 часа

Значимите проблеми с правата на човека включват достоверни доклади за изтезания или жестоко отношение

АЕЖ: МВР превиши правомощията си по случая с Димитър Стоянов

АЕЖ: МВР превиши правомощията си по случая с Димитър Стоянов

България Преди 7 часа

Според АЕЖ вътрешното министерство трябвало да публикува всички записи, а не част от тях

Гражданите на ЕС с право на ремонт

Гражданите на ЕС с право на ремонт

Свят Преди 7 часа

Новите правила въвеждат засилено „право на ремонт“

Комисията за "Турски поток" прекрати заседанието си заради спорове за дневния ред

Комисията за "Турски поток" прекрати заседанието си заради спорове за дневния ред

България Преди 7 часа

Сабрутев отрече, че прекратяването му е по вина на ПП-ДБ

БГ фестивал в Йокохама

Български фестивал се проведе за втора поредна година в японския град Йокохама

България Преди 7 часа

Целта на събитието е да представи България като "привлекателна туристическа дестинация"

Министърът на труда и социалната политика Ивайло Иванов

Националният съвет за тристранно сътрудничество обсъжда обезщетенията при безработица

България Преди 8 часа

Предстои и избор на ротационни заместник-председатели на Националния съвет

Започна излъчването на сериал за живота на кралица Максима

Започна излъчването на сериал за живота на кралица Максима

Свят Преди 8 часа

Първият епизод на телевизионната продукция "Максима" беше излъчен през уикенда

<p>Тодоров: Виждал съм Димитров пред кабинета на Рашков</p>

Петър Тодоров: Виждал съм Стефан Димитров пред кабинета на Бойко Рашков

България Преди 8 часа

По думите му е засичал в МВР и бащата Марин

Бабата на Габриела Славова: Моята внучка не е убийца

Бабата на Габриела Славова: Моята внучка не е убийца

България Преди 8 часа

Габриела Пеева остава в ареста

Десет партии и осем коалиции са подали документи за регистрация за изборите

Десет партии и осем коалиции са подали документи за регистрация за изборите

България Преди 9 часа

От подалите документи до момента са регистрирани пет парти и две коалиции

Сградата, където се помещава СГС

Съдът остави Марин Димитров в ареста

България Преди 9 часа

Синът му Стефан Димитров и Петя Банкова също са окончателно в ареста

<p>Разкриха причината за рекордната градушка в Испания</p>

Какво причини градушката с големина на бейзболна топка в Испания

Свят Преди 9 часа

Заради гигантската градушка, връхлетяла Жирона, загина дете