Hyundai Ioniq 6 N е машина за емоции (видео)
Източник: Hyundai

П рез 2024 г. прекарах един ден на сръбската писта „Навак“ зад волана на Hyundai Ioniq 5, което тогава ми даде правото спокойно да заявя: „този електромобил е без аналог в момента сред електромобилите, защото предлага онова, което другите EV-та не могат: емоция.“

Емоция и душа, каквито повечето от другите електрички нямат. Година и два месеца по-късно ще извадя от цитата уточнението „в момента“, защото ситуацията се промени. На Фестивала на скоростта в Гудууд корейската марка представи Hyundai Ioniq 6 N: втората изцяло електрическа машина на спорната дивизия N. И не, това няма да е братоубийствена война, това е още едно средство компанията да привлече нови клиенти към своята кауза.

Защото, на първо място двата автомобила са много различни като дизайн, ценово също няма да са много близо един до друг (вероятно). И макар основната част от технологията да е споделена, Ioniq 6 N е почерпил опит от първообраза, за да изчисти още повече някои настройки, които правят модела много по-силно фокусиран върху изживяванията на писта.

Това в никой случай не означава, че 6 N не е пригоден за ежедневна употреба, напротив, просто е по-добре пригоден за пистата от 5 N.

Източник: Hyundai

Затова дизайнерите са насочили усилия върху оптимизиране на формите и линиите на колата в посока на максимална динамика и представяне. Като дизайн отпред веднага изпъкват пикселните супер тънки фарове. Предният лип спойлер е маркиран с оранжев кант, а зад масивната решетка е монтирана активна клапа, която да оптимизира въздушния поток при различни скорости, както и да вкарва повече въздух за охлаждане на предния електромотор.

Който не е разбрал до момента, да, тук говорим за електромобил. Задвижването му е познатото, идващо от два електромотора. Предният е с 166 kW, задният със 282 kW, системната мощност е „едва“ 609 к.с. и 740 Нм. За 10 секунди обаче на ваше разположение е функцията N Grin Boost, която вдига мощността до 650 „коня“ и 770 Нм. Ще продължа техническата част, казвайки, че батерията също е с непроменен капацитет от 84 kWh, но 800-волтовата архитектура на Hyundai позволява тази батерия да се зарежда от 10 до 80% за само 18 секунди, ако може да впрегнете цялата мощност за зареждане, възлизаща на 350 kW.

Източник: Hyundai

Ето и отговор на големия въпрос: колко може да мине? Не много, предвид голямата батерия: до 469 км. Ще кажете: ауу, ма това много малко. Няма да сгрешите, ако извадите всичко друго от контекста. А контекстът е, че тази кола може и би нашляпала (на светофара или пистата) неколкократно по-скъпи от нея представители на M GmbH или AMG.

Може да го направи в права линия, защото ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,2 секунди (на кола с дължина 4935 мм), а на писта – защото имаме изцяло преработена геометрия на окачването и ново шаси, подобрена система N e-Shift (виртуална смяна на предавки), осигуряваща по-малка загуба на мощност. В багажника има и напречни опори, които подсилват здравината на усукване. Двата спойлера са взаимно допълващи се (като прозвища също: патешка опашка и лебедова шия), като към визуалното излъчване на автомобила добавят и 60 кг притискаща сила при 200 км/ч.

Източник: Hyundai

Джантите отново са аеродинамични, но цолажът е свален до 20 (от 21 при 5 N). Гумите са Pirelli P-Zero 5, специално разработени за Ioniq 6 N, зад които се виждат 4-бутален спирачен апарат отпред за 400-милиметровия спирачен диск, отзад е еднобутален, а диаметърът е 360 мм.

Благодарение на снижения център на тежестта, а също и променения страничен наклон на колелата, Ioniq 6 N предлага по-голяма стабилност при висока скорост и по-добро сцепление в завоите – качества, които го правят универсален както за улицата, така и за пистата.

Източник: Hyundai

Още по-високо ниво на динамика осигуряват новите електронно управлявани амортисьори със сензори за хода на колелата (stroke sensing). Интеграцията на тези сензори позволява широк диапазон от настройки на амортисьорите, в зависимост от условията на шофиране – от ежедневни пътувания до екстремни пистови сесии.

Няма да се спирам на всички режими, защото са прекалено много, ще маркирам само новостите. Една от тях е оптимизираната системата N Active Sound+, която добавя динамично аудио измерение към шофирането. Водачите могат да избират между различни звукови режими, съобразени с настроението или конкретния стил на шофиране – от „Ignition“, вдъхновен от моторния спорт, през „Evolution“, който носи духа на електрическите прототипи от миналото, до футуристичния „Lightspeed“ със sci-fi нюанс. Всеки режим предлага различно и ангажиращо звуково изживяване.

Източник: Hyundai

Още едно ключово нововъведение е N e-Shift – система за управление на предавките, вдъхновена от състезателните автомобили. Тя симулира къси предавателни числа, каквито се използват в моторните спортове и по този начин засилва усещането за отзивчивост и свързаност между водача и автомобила.

Изживяването се допълва и от N Drift Optimizer – функция, която осигурява прецизен контрол върху поведението на автомобила при дрифт. Тук вече инженерите са добавили цели десет възможности за настройка на този режим, за да улеснят (най-общо казано) дрифтирането с 6 N, защото при 5 N се изискват специални умения.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Разтърсващи изповеди и нови атрактивни участници в „Диви и красиви“

Разтърсващи изповеди и нови атрактивни участници в „Диви и красиви“

Свят Преди 25 минути

Какви съкровени тайни и любовни разочарования крият мъжете и жените

Радев: Категорично не приемам внушенията, че саботирам работата на правителството

Радев: Категорично не приемам внушенията, че саботирам работата на правителството

България Преди 56 минути

Тази седмица ще подпиша указ за назначение на главен секретар на МВР, заяви президентът

Мощно земетресение разтърси Курилските острови

Мощно земетресение разтърси Курилските острови

Свят Преди 1 час

Земетресението е регистрирано в 18:48 часа местно време

Мечка с малко мече нападна мъж край Девин

Мечка с малко мече нападна мъж край Девин

България Преди 1 час

Инцидентът е станал в събота, пострадалият е с дълбока рана на ръката

<p>Зеленски благодари на Тръмп за &quot;милите думи&quot;</p>

Зеленски благодари на Тръмп за "милите думи" по случай Деня на независимостта на Украйна

Свят Преди 1 час

Вашингтон продължава усилията си да посредничи за сключването на сделка за прекратяване на войната в Украйна

<p>Семейната тайна на Хелън Мирън: Защо баща ѝ сменя фамилното име</p>

Хелън Мирън за смяната на името ѝ : „Един ден бях Миронов, на следващия – Мирън“

Любопитно Преди 1 час

Бащата на емблематичната актриса променя руската фамилия на семейството, за да се впишат по-добре във Великобритания

Мъж е с опасност за живота след тежка катастрофа в района на Владая

Мъж е с опасност за живота след тежка катастрофа в района на Владая

България Преди 1 час

Сигналът за инцидента е получен в 7:45 ч. в понеделник сутрин

<p>Звездите избраха: топ 3 града за всяка зодия</p>

Звездите избраха: топ 3 града за всяка зодия

Любопитно Преди 1 час

Както астрологията може да посочи нашите сексуални предпочитания, вкусовете ни за сладолед или любимите ни балади, така може да ни даде информация и за градовете, които отговарят на духа на нашия зодиакален знак

Синтия Ан Паркър и смелите жени на Дивия запад

Синтия Ан Паркър и смелите жени на Дивия запад

Любопитно Преди 1 час

Помислете за Дивия запад и вероятно веднага си представяте каубои, шерифи и престъпници

<p>Оцелелият от смъртоносния обяд с гъби: &bdquo;Чувствам се наполовина жив&ldquo;</p>

Оцелелият от смъртоносния обяд с гъби говори в съда: „Чувствам се наполовина жив“

Свят Преди 2 часа

Ерин Патерсън покани свои роднини на обяд, включващ телешко „Уелингтън“, който по-късно се оказа отровен с гъби „смъртоносна шапка“

Истината за Тръмп и Епстийн - черешката на дистопичната торта

Истината за Тръмп и Епстийн - черешката на дистопичната торта

Свят Преди 2 часа

Фактът, че президентът на САЩ има нужда от свидетелство за добър морал от осъдена престъпничка, е повече от показателен

Снимката е архивна

Гърция издаде предупреждение за висок риск от горски пожари за пет острова

Свят Преди 2 часа

Гражданите са призовани да не палят суха растителност и да избягват работата с машини, които могат да причинят искри

Рекордна инфлация в Румъния: Има ли повод за тревога у нас

Рекордна инфлация в Румъния: Има ли повод за тревога у нас

Пари Преди 2 часа

Журналистът Владимир Митев сравни ситуацията с „махмурлук след дълго парти на правителствени разходи“

<p>Европейският финансов регулатор разкри причина за липсата на евро банкови гиганти</p>

Европейският финансов регулатор е "разочарован" от липсата на мегасливания между банки в Европа

Свят Преди 2 часа

Целта на ЕС за изграждане на единна финансова система зависи от появата на по-големи паневропейски банки, но държавите членки възпрепятстват сливанията

Българинът Мартин Владимиров с исторически успех на Световната суши купа в Япония

Българинът Мартин Владимиров с исторически успех на Световната суши купа в Япония

Любопитно Преди 2 часа

Мартин Владимиров от Happy стана първият българин, удостоен с отличие Куроoби (KUROOBI) Дан по суши - признание, сравнимо с черните колани в бойните изкуства и символ на най-високото майсторство