Hyundai Ioniq 6 N е машина за емоции (видео)
Източник: Hyundai

П рез 2024 г. прекарах един ден на сръбската писта „Навак“ зад волана на Hyundai Ioniq 5, което тогава ми даде правото спокойно да заявя: „този електромобил е без аналог в момента сред електромобилите, защото предлага онова, което другите EV-та не могат: емоция.“

Емоция и душа, каквито повечето от другите електрички нямат. Година и два месеца по-късно ще извадя от цитата уточнението „в момента“, защото ситуацията се промени. На Фестивала на скоростта в Гудууд корейската марка представи Hyundai Ioniq 6 N: втората изцяло електрическа машина на спорната дивизия N. И не, това няма да е братоубийствена война, това е още едно средство компанията да привлече нови клиенти към своята кауза.

Защото, на първо място двата автомобила са много различни като дизайн, ценово също няма да са много близо един до друг (вероятно). И макар основната част от технологията да е споделена, Ioniq 6 N е почерпил опит от първообраза, за да изчисти още повече някои настройки, които правят модела много по-силно фокусиран върху изживяванията на писта.

Това в никой случай не означава, че 6 N не е пригоден за ежедневна употреба, напротив, просто е по-добре пригоден за пистата от 5 N.

Източник: Hyundai

Затова дизайнерите са насочили усилия върху оптимизиране на формите и линиите на колата в посока на максимална динамика и представяне. Като дизайн отпред веднага изпъкват пикселните супер тънки фарове. Предният лип спойлер е маркиран с оранжев кант, а зад масивната решетка е монтирана активна клапа, която да оптимизира въздушния поток при различни скорости, както и да вкарва повече въздух за охлаждане на предния електромотор.

Който не е разбрал до момента, да, тук говорим за електромобил. Задвижването му е познатото, идващо от два електромотора. Предният е с 166 kW, задният със 282 kW, системната мощност е „едва“ 609 к.с. и 740 Нм. За 10 секунди обаче на ваше разположение е функцията N Grin Boost, която вдига мощността до 650 „коня“ и 770 Нм. Ще продължа техническата част, казвайки, че батерията също е с непроменен капацитет от 84 kWh, но 800-волтовата архитектура на Hyundai позволява тази батерия да се зарежда от 10 до 80% за само 18 секунди, ако може да впрегнете цялата мощност за зареждане, възлизаща на 350 kW.

Източник: Hyundai

Ето и отговор на големия въпрос: колко може да мине? Не много, предвид голямата батерия: до 469 км. Ще кажете: ауу, ма това много малко. Няма да сгрешите, ако извадите всичко друго от контекста. А контекстът е, че тази кола може и би нашляпала (на светофара или пистата) неколкократно по-скъпи от нея представители на M GmbH или AMG.

Може да го направи в права линия, защото ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,2 секунди (на кола с дължина 4935 мм), а на писта – защото имаме изцяло преработена геометрия на окачването и ново шаси, подобрена система N e-Shift (виртуална смяна на предавки), осигуряваща по-малка загуба на мощност. В багажника има и напречни опори, които подсилват здравината на усукване. Двата спойлера са взаимно допълващи се (като прозвища също: патешка опашка и лебедова шия), като към визуалното излъчване на автомобила добавят и 60 кг притискаща сила при 200 км/ч.

Източник: Hyundai

Джантите отново са аеродинамични, но цолажът е свален до 20 (от 21 при 5 N). Гумите са Pirelli P-Zero 5, специално разработени за Ioniq 6 N, зад които се виждат 4-бутален спирачен апарат отпред за 400-милиметровия спирачен диск, отзад е еднобутален, а диаметърът е 360 мм.

Благодарение на снижения център на тежестта, а също и променения страничен наклон на колелата, Ioniq 6 N предлага по-голяма стабилност при висока скорост и по-добро сцепление в завоите – качества, които го правят универсален както за улицата, така и за пистата.

Източник: Hyundai

Още по-високо ниво на динамика осигуряват новите електронно управлявани амортисьори със сензори за хода на колелата (stroke sensing). Интеграцията на тези сензори позволява широк диапазон от настройки на амортисьорите, в зависимост от условията на шофиране – от ежедневни пътувания до екстремни пистови сесии.

Няма да се спирам на всички режими, защото са прекалено много, ще маркирам само новостите. Една от тях е оптимизираната системата N Active Sound+, която добавя динамично аудио измерение към шофирането. Водачите могат да избират между различни звукови режими, съобразени с настроението или конкретния стил на шофиране – от „Ignition“, вдъхновен от моторния спорт, през „Evolution“, който носи духа на електрическите прототипи от миналото, до футуристичния „Lightspeed“ със sci-fi нюанс. Всеки режим предлага различно и ангажиращо звуково изживяване.

Източник: Hyundai

Още едно ключово нововъведение е N e-Shift – система за управление на предавките, вдъхновена от състезателните автомобили. Тя симулира къси предавателни числа, каквито се използват в моторните спортове и по този начин засилва усещането за отзивчивост и свързаност между водача и автомобила.

Изживяването се допълва и от N Drift Optimizer – функция, която осигурява прецизен контрол върху поведението на автомобила при дрифт. Тук вече инженерите са добавили цели десет възможности за настройка на този режим, за да улеснят (най-общо казано) дрифтирането с 6 N, защото при 5 N се изискват специални умения.

- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Делото за смъртта на Пламен Пенев започна в Стара Загора</p>

Старт на делото за смъртта на 58-годишен мъж след полицейско преследване в Стара Загора

Свят Преди 1 минута

Срещу подсъдимия Живко Стойчев са повдигнати обвинения, че на 30 декември 2023 г. е причинил по непредпазливост смъртта на Пламен Пенев

Първи коментар от Киев за мирното предложение

Първи коментар от Киев за мирното предложение

Свят Преди 3 минути

Киев заявява, че подкрепя основните параметри на мирното споразумение, но подчертава, че предстоят допълнителни уточнения

<p>ЕП прие историческа програма за отбрана на ЕС</p>

ЕС отпуска 1.5 млрд. евро за укрепване на отбраната и Украйна

Свят Преди 27 минути

Български предприятия от отбранителния сектор потенциално могат да участват в бъдещи съвместни проекти в рамките на програмата

Украйна удари руски стратегически цели с дронове

Украйна удари руски стратегически цели с дронове

Свят Преди 36 минути

На територията на всяка от атакуваните цели са наблюдавани множество експлозии и значителни пожари

Лавров: Европа пропиля шанса за Украйна, Макрон само мечтае

Лавров: Европа пропиля шанса за Украйна, Макрон само мечтае

Свят Преди 43 минути

Лавров добави, че Русия приветства първоначалната версия на американския план за Украйна и очаква редактираната версия

Градушка връхлетя Австралия, бурята остави десетки хиляди без електричество

Градушка връхлетя Австралия, бурята остави десетки хиляди без електричество

Свят Преди 50 минути

Австралийското бюро по метеорология съобщи, че в Бризбейн през нощта са били регистрирани градушки с размер до 14 см

<p>Хиляди уязвими вече с достъп до лични документи</p>

Атанас Зафиров: Издадени са над 2400 лични документа на хора от уязвимите групи

Свят Преди 1 час

Зафиров подчерта значителния напредък на правителството в решаването на проблема с липсата на лични документи сред уязвимите общности

Месец преди Коледа и Нова година: Каква е цената на основните продукти

Месец преди Коледа и Нова година: Каква е цената на основните продукти

България Преди 1 час

С наближаването на Коледа и Нова година все повече хора търсят удобни и вкусни решения за празничната трапеза

Малайзия забранява социалните мрежи за деца под 16 години

Малайзия забранява социалните мрежи за деца под 16 години

Свят Преди 1 час

В Австралия социалните медийни платформи са задължени от следващия месец да дезактивират профили, създадени от потребители на възраст под 16 години

Какво трябва да знаем при избора на употребяван автомобил

Какво трябва да знаем при избора на употребяван автомобил

Технологии Преди 1 час

Пазарът след пандемията – високи цени, ниско доверие

Умен дом за начинаещи – първите стъпки с реален ефект

Умен дом за начинаещи – първите стъпки с реален ефект

Технологии Преди 1 час

Въпросът вече не е дали си струва да направим дома си „умен“, а откъде да започнем

Бриджит Бардо

Брижит Бардо е приета в болница след операция и сериозно заболяване

Свят Преди 1 час

Френската актриса опроверга слуховете за смъртта си и продължава лечението си в частна клиника в Тулон

Разбиха организирана престъпна група за извозване на мигранти към Западна Европа

Разбиха организирана престъпна група за извозване на мигранти към Западна Европа

България Преди 1 час

Акцията е реализирана под ръководството на Софийската градска прокуратура и в координация с Европол

Дрон се разби в покрива на къща в Молдова

Дрон се разби в покрива на къща в Молдова

Свят Преди 1 час

По-рано молдовската гранична полиция съобщи, че дрон „Шахед“ е навлязъл в територията на страната, след масирания руски обстрел срещу Украйна тази нощ

Отвлечена и пребита – тримата обвинени за нападение над млада жена в Свиленград остават в ареста

Отвлечена и пребита – тримата обвинени за нападение над млада жена в Свиленград остават в ареста

България Преди 1 час

Жертвата беше насилствено отведена и малтретирана, а тримата обвинени остават зад решетките след решението на апелативния съд

Жена възкръсна в ковчега си преди да я кремират

Жена възкръсна в ковчега си преди да я кремират

Свят Преди 1 час

Служители в храм чули тихо почукване от ковчега и решали да го отворят