Honda HR-V скача в дълбокото сред компактните кросоувъри (тест–драйв)
Източник: Христо Петров
9

В ъзможно ли е един модел, без да се стреми към световни рекорди, да предложи всичко, което изисквате от един автомобил? Второто поколение Honda HR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение. Като дизайн, качество, технология и сигурност. Е, то нищо друго не остана. Да, HR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшественика си, ревизирал е най-доброто, което се търси в класа и се предлага от конкурентите. Защото само така днес може да оцелееш в сегмента на компактните кросоувъри, който е най-пренаселеният на европейския пазар.

ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СНИМКОВА ГАЛЕРИЯ НА HONDA HR-V

А Honda направи първия HR-V още през 1999 г. Той беше малък, с 3 врати, откроим и с дължината на кросоувър, термин, който все още не бе измислен. Девет години след като първият модел отиде в забвение, Honda пусна наследника му. Той е с 5 врати, не се е осмелил да вземе определението, с което Honda лансира оригинала HR-V (“The Joy Machine”), но стъпва на пазар, участниците в който са толкова много, че превърнаха термина кросоувър в клише.

Източник: Христо Петров

Той е много по-конвенционален, но едновременно с това стилен и доста спортен отпред, предлага дизелов и бензинов двигател с механична и CVT трансмисии, четири нива на оборудване, огромен за сегмента багажник и отличен интериор.

А интериорът е този, който истински го отличава от конкурентите му. Моделът стъпва върху платформата на Jazz, но е много по-голям, отколкото предполага този факт. При дължина от почти 4,3 метра, HR-V отваря една мини ниша в класа. Моделът е по-малък на външни габарити от Nissan Qashqai, но е доста по-голям от конкурентния Juke. Един от малкото, който е идентичен по размери с него, е Mazda CX-3, отново модел от Страната на изгряващото слънце, което предполага и близки цени. Но фактът, че HR-V се произвежда в Мексико, а е предназначен за Европа, го поставя в неравностойно ценово положение, като е по-скъп с около 4000 лв. спрямо аналогичния като двигател, задвижване и оборудване CX-3.

Източник: Христо Петров

Това е най-големият проблем на модела. Има хора, които изтъкват, че проблем е и липсата на 4х4 задвижване. Да, няма такова, но в този сегмент 4х4 е само от лакомия. HR-V има просвет от 170 мм, на той ще се използват единствено за качване на бордюри, защото едва ли има човек, който ще изкара своя градски кросоувър на място, до което не може да се стигне и с обикновен хечбек. Да, четирите задвижващи колела дават повече сигурност на сняг и мокро време, но пък отнемат от вътрешното пространство, слагат допълнителни килограми, а с това и увеличават разхода на гориво.

Източник: Христо Петров

Очевидно специалистите от Honda са разчели тези факти и са предпочели да предложат своя модел само с предно предаване, който е и предпочитаният избор при тези автомобили в Европа. Така са задържали теглото му до 1400 кг в най-оборудваната версия, но по-важното – оставили са един от най-големите интериори в класа. По дължина той си съперничи с Qashqai, който е сегмент над него. Обемът на багажника от 453 литра е много над средния за класа. Широкият отвор на багажника и ниският товарен ръб допълнително улесняват и правят използването му още по-достъпно.От Jazz е взаимствана и системата Magic Seating, което означава, че задните седалки са делими в съотношение 60:40. С едно просто движение седалката може да бъде сгъната към облегалката за глава (като креслата в кино), предоставяйки място за високи предмети зад предните седалки (като колело например). Скосената линия на покрива предполага проблем за високи хора, но само ако са над 1,80 м. Тествано. Средната седалка не е пълноразмерна, но там се возила две големи деца и един възрастен в продължение на 300-ина километра, като не чух оплакване.

Източник: Христо Петров

Най-приятно е зад волана на HR-V, където се чувствам като в спортен автомобил. На седалките им липсва по-голяма странична опора, но и не съм се надъхал за спортни изпълнения. Таблото е много опростено и интуитивно, още по-интуитивно е оформлението на централната конзола. Тя е визуално разделена хоризонтално на две, като отгоре е сензорният екран (реагира малко по-бавно при докосване), докато под него е блокът за управление на климатика, който също е сензорен и се управлява с допир. Хоризонталното разделения на таблото продължава с дългия вентилационен отвор пред пътника. Но най-впечатляващ е скоростният лост.

Източник: Христо Петров

Дори бих си позволил да кажа, че е по-хубав, ергономичен и по-прецизно разположен от този в Type R. Тестовият ми автомобил е оборудван с новия 1,6-литров дизелов двигател, работещ с 6-степенна механична трансмисия. Бензиновият 1,5-литров мотор може да се свърже и със CVT трансмисия, но за мое щастие мога да опериран с изключително прецизната механична скоростна кутия.

Източник: Христо Петров

Лостът заспива в ръката ми, ходът му е къс, типично за спортен автомобил, но HR-V не си пада, а и не е предназначен за спортни изпълнения. Двигателят е с мощност 120 к.с., но впечатляващите 300 Нм въртящ момент. Той идва при 2000 об./мин, което означава лека турбо дупка. Агрегатът е и малко по-шумен при ускорение, но изключително тих и рафиниран при поддържане на постоянна скорост на движение.

Оставам особено впечатлен от разхода на гориво. След 300 км (общо 570) пробег, при които с мен возя две големи деца и още двама възрастни, а багажникът е пълен до горе, на борд таблото се изписва 5,7 л/100 км, след като натискам яко педала на газта.

Източник: Христо Петров

Honda HR-V е модел, който няма претенциите да гони обема на Nissan Juke. Но автомобилът е изключително впечатляващ като дизайн и стойка, на мен 4х4 не ми липсва в този автомобил. Комбинацията между дизела и ръчната трансмисия е отлична, а обемът на интериора и багажника е сред най-добрите в сегмента. Най-големият проблем на модела са всичките данъчни утежнения, произтичащи от факта, че той се произвежда извън ЕС.

Източник: Христо Петров

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Honda HR-V 1,6 i-DTEC

Размери

Дължина, мм: 4294

Широчина, мм: 1772

Височина, мм: 1605

Междуосие, мм: 2610

Маса, кг: 1324-1404

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1597

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 120 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 300 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 192

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10

Среден разход, л/100 км: 4,0

Вредни емисии СО2, г/км: 104-108

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 42 990

КОНКУРЕНТЪТ

Mazda CX-3 1,4 D 2WD

Размери

Дължина, мм: 4275

Широчина, мм: 1765

Височина, мм: 1535

Междуосие, мм: 2570

Собствено тегло, кг: 1200

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 105 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 270 при 1600-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 177

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,1

Среден разход, л/100 км: 4,0

Вредни емисии СО2, г/км: 105

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 980

Четете още:

Тест драйв на Volvo S60 Polestar

Тест драйв на Audi Q7

Тест драйв на Opel Zafira

Тест драйв на Nissan Qashqai & Juke Nismo RS

Коментари 9
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

9 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Свят Преди 5 часа

Това е последната от поредицата социални медийни услуги, забранени от властите в страната

Километрично задръстване на Северната тангента в София

Километрично задръстване на Северната тангента в София

България Преди 6 часа

И трите платна в посока Кулата са блокирани

,

Правителството на Джо Байдън преподписа договор за научно сътрудничество с Китай

Свят Преди 8 часа

Белият дом заяви, че договорът вече съдържа значително по-строги клаузи

Снимката е илюстративна

Доживотна присъда за единия от убийците на аптекарка в Русе

България Преди 8 часа

Еранухи Пехливанян беше отвлечена, убита и разчленена през 2022 г.

,

МВнР: България и САЩ установяват засилено партньорство в граничната сигурност

България Преди 9 часа

Това стана ясно след среща между посланик Кенет Мертен и външния министър Иван Кондов

Защо Стоунхендж все още е загадка. 7 теории за неговия произход и предназначение

Защо Стоунхендж все още е загадка. 7 теории за неговия произход и предназначение

Любопитно Преди 9 часа

Това са седемте най-често срещани теории, които се опитват да хвърлят светлина върху тази мистерия

Случайно откриха неиздавани записи на Майкъл Джексън в склад

Случайно откриха неиздавани записи на Майкъл Джексън в склад

Любопитно Преди 9 часа

Касетите съдържат 12 неиздавани парчета, по които Джексън е работил между 1989 и 1991 г.,

Как да стоплим бебето в количката през зимата

Как да стоплим бебето в количката през зимата

Любопитно Преди 9 часа

Ето няколко насоки, които ще ви бъдат от полза

Служебното правителство внесе бюджетните закони в Народното събрание

Служебното правителство внесе бюджетните закони в Народното събрание

България Преди 9 часа

С бизнеса беше постигнато съгласие вместо предлаганият данък за подземните богатства, да бъде внесена еднократна вноска за 2025 г.

д

ЕИБ отпуска 250 млн. евро заем на България за съфинансиране на европроекти

България Преди 9 часа

Финансирането ще укрепи икономиката, ще поощри растежа и конкурентоспособността и ще подобри жизнения стандарт

Снимката е илюстративна

Осем години затвор за подсъдим, прегазил четирима души край Монтана

България Преди 9 часа

Подсъдимият работел като шофьор във фирма за международни превози

Олаф Шолц

Politico: Шолц в Германия е на финала на играта си. Ето какво ще се случи.

Свят Преди 10 часа

Вотът на доверие към канцлера Олаф Шолц в германския парламент в понеделник, който той почти сигурно ще загуби, е само последната стъпка в процеса

.

Масова 24-часова стачка блокира транспорта в Италия

Свят Преди 10 часа

Причината е недоволство от проектобюджета

Каузите финансова и дигитална грамотност ангажират екипа на Пощенска банка

Каузите финансова и дигитална грамотност ангажират екипа на Пощенска банка

Пари Преди 10 часа

Експерти са се посветили на каузата да повишават финансова грамотност на децата и младежите

Заради разюздано парти: Разследват персонал на Бъкингамския дворец

Заради разюздано парти: Разследват персонал на Бъкингамския дворец

Свят Преди 10 часа

Афтърпартито е приключило с „побой“ и „кавга в бар“