Honda HR-V скача в дълбокото сред компактните кросоувъри (тест–драйв)
Източник: Христо Петров
9

В ъзможно ли е един модел, без да се стреми към световни рекорди, да предложи всичко, което изисквате от един автомобил? Второто поколение Honda HR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение. Като дизайн, качество, технология и сигурност. Е, то нищо друго не остана. Да, HR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшественика си, ревизирал е най-доброто, което се търси в класа и се предлага от конкурентите. Защото само така днес може да оцелееш в сегмента на компактните кросоувъри, който е най-пренаселеният на европейския пазар.

ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СНИМКОВА ГАЛЕРИЯ НА HONDA HR-V

А Honda направи първия HR-V още през 1999 г. Той беше малък, с 3 врати, откроим и с дължината на кросоувър, термин, който все още не бе измислен. Девет години след като първият модел отиде в забвение, Honda пусна наследника му. Той е с 5 врати, не се е осмелил да вземе определението, с което Honda лансира оригинала HR-V (“The Joy Machine”), но стъпва на пазар, участниците в който са толкова много, че превърнаха термина кросоувър в клише.

Източник: Христо Петров

Той е много по-конвенционален, но едновременно с това стилен и доста спортен отпред, предлага дизелов и бензинов двигател с механична и CVT трансмисии, четири нива на оборудване, огромен за сегмента багажник и отличен интериор.

А интериорът е този, който истински го отличава от конкурентите му. Моделът стъпва върху платформата на Jazz, но е много по-голям, отколкото предполага този факт. При дължина от почти 4,3 метра, HR-V отваря една мини ниша в класа. Моделът е по-малък на външни габарити от Nissan Qashqai, но е доста по-голям от конкурентния Juke. Един от малкото, който е идентичен по размери с него, е Mazda CX-3, отново модел от Страната на изгряващото слънце, което предполага и близки цени. Но фактът, че HR-V се произвежда в Мексико, а е предназначен за Европа, го поставя в неравностойно ценово положение, като е по-скъп с около 4000 лв. спрямо аналогичния като двигател, задвижване и оборудване CX-3.

Източник: Христо Петров

Това е най-големият проблем на модела. Има хора, които изтъкват, че проблем е и липсата на 4х4 задвижване. Да, няма такова, но в този сегмент 4х4 е само от лакомия. HR-V има просвет от 170 мм, на той ще се използват единствено за качване на бордюри, защото едва ли има човек, който ще изкара своя градски кросоувър на място, до което не може да се стигне и с обикновен хечбек. Да, четирите задвижващи колела дават повече сигурност на сняг и мокро време, но пък отнемат от вътрешното пространство, слагат допълнителни килограми, а с това и увеличават разхода на гориво.

Източник: Христо Петров

Очевидно специалистите от Honda са разчели тези факти и са предпочели да предложат своя модел само с предно предаване, който е и предпочитаният избор при тези автомобили в Европа. Така са задържали теглото му до 1400 кг в най-оборудваната версия, но по-важното – оставили са един от най-големите интериори в класа. По дължина той си съперничи с Qashqai, който е сегмент над него. Обемът на багажника от 453 литра е много над средния за класа. Широкият отвор на багажника и ниският товарен ръб допълнително улесняват и правят използването му още по-достъпно.От Jazz е взаимствана и системата Magic Seating, което означава, че задните седалки са делими в съотношение 60:40. С едно просто движение седалката може да бъде сгъната към облегалката за глава (като креслата в кино), предоставяйки място за високи предмети зад предните седалки (като колело например). Скосената линия на покрива предполага проблем за високи хора, но само ако са над 1,80 м. Тествано. Средната седалка не е пълноразмерна, но там се возила две големи деца и един възрастен в продължение на 300-ина километра, като не чух оплакване.

Източник: Христо Петров

Най-приятно е зад волана на HR-V, където се чувствам като в спортен автомобил. На седалките им липсва по-голяма странична опора, но и не съм се надъхал за спортни изпълнения. Таблото е много опростено и интуитивно, още по-интуитивно е оформлението на централната конзола. Тя е визуално разделена хоризонтално на две, като отгоре е сензорният екран (реагира малко по-бавно при докосване), докато под него е блокът за управление на климатика, който също е сензорен и се управлява с допир. Хоризонталното разделения на таблото продължава с дългия вентилационен отвор пред пътника. Но най-впечатляващ е скоростният лост.

Източник: Христо Петров

Дори бих си позволил да кажа, че е по-хубав, ергономичен и по-прецизно разположен от този в Type R. Тестовият ми автомобил е оборудван с новия 1,6-литров дизелов двигател, работещ с 6-степенна механична трансмисия. Бензиновият 1,5-литров мотор може да се свърже и със CVT трансмисия, но за мое щастие мога да опериран с изключително прецизната механична скоростна кутия.

Източник: Христо Петров

Лостът заспива в ръката ми, ходът му е къс, типично за спортен автомобил, но HR-V не си пада, а и не е предназначен за спортни изпълнения. Двигателят е с мощност 120 к.с., но впечатляващите 300 Нм въртящ момент. Той идва при 2000 об./мин, което означава лека турбо дупка. Агрегатът е и малко по-шумен при ускорение, но изключително тих и рафиниран при поддържане на постоянна скорост на движение.

Оставам особено впечатлен от разхода на гориво. След 300 км (общо 570) пробег, при които с мен возя две големи деца и още двама възрастни, а багажникът е пълен до горе, на борд таблото се изписва 5,7 л/100 км, след като натискам яко педала на газта.

Източник: Христо Петров

Honda HR-V е модел, който няма претенциите да гони обема на Nissan Juke. Но автомобилът е изключително впечатляващ като дизайн и стойка, на мен 4х4 не ми липсва в този автомобил. Комбинацията между дизела и ръчната трансмисия е отлична, а обемът на интериора и багажника е сред най-добрите в сегмента. Най-големият проблем на модела са всичките данъчни утежнения, произтичащи от факта, че той се произвежда извън ЕС.

Източник: Христо Петров

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Honda HR-V 1,6 i-DTEC

Размери

Дължина, мм: 4294

Широчина, мм: 1772

Височина, мм: 1605

Междуосие, мм: 2610

Маса, кг: 1324-1404

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1597

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 120 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 300 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 192

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10

Среден разход, л/100 км: 4,0

Вредни емисии СО2, г/км: 104-108

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 42 990

КОНКУРЕНТЪТ

Mazda CX-3 1,4 D 2WD

Размери

Дължина, мм: 4275

Широчина, мм: 1765

Височина, мм: 1535

Междуосие, мм: 2570

Собствено тегло, кг: 1200

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 105 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 270 при 1600-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 177

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,1

Среден разход, л/100 км: 4,0

Вредни емисии СО2, г/км: 105

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 980

Четете още:

Тест драйв на Volvo S60 Polestar

Тест драйв на Audi Q7

Тест драйв на Opel Zafira

Тест драйв на Nissan Qashqai & Juke Nismo RS

Коментари 9
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

9 коментара
 
Семеен скандал: - Стига си врещяла, комшиите ни чуха! Влез в чата да се разберем като хората...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Папата отрича тези слухове</p>

Папата отрича слуховете за възможно оттегляне

Свят Преди 3 часа

"Никога не съм се замислял по този въпрос. За момента - не, за момента - не. Наистина", каза папата

Международната космическа станция

Руски космонавти на борда на Международната космическа станция отпразнуваха завладяването на Луганска област

Свят Преди 5 часа

Руската космическа агенция "Роскосмос" описа успеха на руската армия като „ден на освобождението, който се празнува както на земята, така и в космоса“

Зеленски

Зеленски: Възстановяването на Украйна е обща задача за целия демократичен свят

Свят Преди 7 часа

Украинският премиер Денис Шмигал заяви, че Украйна се нуждае от план за възстановяване на стойност 750 милиарда долара

коронавирус

COVID-19 в Китай: Локдаун за 1,7 милиона жители в източна провинция

Теми в развитие Преди 8 часа

Те няма да имат право да напускат домовете си, освен за да бъдат тествани

В "Слънчев бряг" е неутрализирана схема за пласиране на наркотици

В "Слънчев бряг" е неутрализирана схема за пласиране на наркотици

България Преди 8 часа

Престъпната схема е била с участието на т.нар. викачи по заведенията

<p>Здравното министерство слива две болници в София</p>

Сербезова взе решение за вливане на МБАЛББ „Св. София“ в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“

България Преди 9 часа

С преобразуването на двете лечебни заведения УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ ще поеме дейността на МБАЛББ „Св. София“

Змийския остров

Украйна: Издигнахме знамето си на Змийския остров

Свят Преди 9 часа

"Военната операция приключи и…Змийският остров беше върнат под украинска юрисдикция", каза на брифинг Наталия Хуменюк

<p>Заради неприятелски действия:&nbsp;Путин няма да поздрави Байдън днес</p>

Песков: Путин няма да поздрави Байдън за 4 юли

Свят Преди 9 часа

"Това е свързано с факта, че сега се стигна до кулминацията на недружелюбната политика на САЩ към нашата страна", заяви Песков

Младежи пребиха с дървени колове възрастен мъж в Галиче

Младежи пребиха с дървени колове възрастен мъж в Галиче

България Преди 9 часа

Двамата нападатели – 15-годишен жител на Галиче и мъж на 23 г. от Ихтиман, са задържани в ареста с прокурорско постановление за 72 часа

Земетресение с магнитуд 4,1 разтърси Румъния

Земетресение с магнитуд 4,1 разтърси Румъния

Свят Преди 9 часа

Трусът, чийто епицентър е бил в окръг Бузъу, е бил на дълбочина 130 километра

.

Денков: Бъдещите учители трябва да изкарат стаж в "трудни" училища

България Преди 9 часа

Трябва да се работи за повишаване на качеството на образованието във всички училища, изтъкна акад. Денков.

<p>Почина изтъкнатият учен акад. Цветан Цветков</p>

Почина изтъкнатият специалист по криобиология и лиофилизация акад. Цветан Цветков

България Преди 9 часа

Името му завинаги ще бъде свързано с разработване на първото българско космическо меню, предоставено на двата полета в Космоса с българско участие, с което нашата страна зае трето място в света, след страните производители на храни за Космоса – САЩ и Русия

.

Катастрофа на АМ Тракия, двама души са пострадали

България Преди 9 часа

По първоначални данни има двама пострадали

Лисичанск

"Ад на земята": Какво разказват украински войници на източния фронт

Свят Преди 10 часа

„Командирите не се интересуват от това дали си психически пречупен. Ако сърцето ти бие, ако имаш ръце и крака, трябва да се върнеш обратно", разказва Олексий, член на украинската армия

Георги Свиленски

Свиленски: Преди да говорим за министерства, трябва да се обединим около приоритетите

България Преди 10 часа

Представихме нашите приоритети, които са утвърдени на Национален съвет, каза Свиленски, който участва в експертните разговори за изготвяне на управленска програма на правителство

Дамиен Абад

Рокада във френското правителство

Свят Преди 10 часа

Кризула Закаропулу, държавен секретар по развитието в оставка, срещу която има две жалби за изнасилвания, извършени в гинекологичната ѝ практика, запазва своя пост