Хибридните автомобили: За и против
Източник: Автопрес 2001
0

Ако някога сте искали да намалите разхода си на гориво и вредностите, изпускани от колата ви, никога досега не е имало по-добро предлагане на модели, сред които да се избира.

Независимо дали става дума за напълно безвредния електромобил или за ефикасно работещ модерен бензинов мотор, пазарът просто ви разглезва с избора си.

И дори ви шашва, защото всяка горивна модификация - бензинова, дизелова или хибридна ви мами с плюсовете си, без обаче да разкрива, като всяка хвалена стока проблемите си.

Затова ако търсите нов автомобил, добре е да прецените плюсовете и минусите на всеки различен тип, особено при хибридите, съветва "Автопрес 2001".

За

Хибридите днес са най-известните и приети "зелени" автомобили в света и по-голямата част от тяхната слава идва от изключително популярния модел на "Тойота" - "Приус".

Този автомобил се продава вече повече от десет години на световните пазари, включително и у нас. Навремето изглеждаше особен, но доста ефикасен куриоз, но днес вече е име на цяла фамилия от четири модела, които са и сред най-икономичните предложения на пазара.

Това е и най-голямото предимство въобще на хибридните коли.

Те се карат на бензин, но електродобавката в движението им помага да харчат по-малко, а оттам да се намалят експлоатационните разходи и отделяните вредности.

Разход от 5-6 литра на 100 км път е норма за хибридите, а най-добрите модели регистрират и още по-прилични стойности - 3-4 литра. Е, покупката им обаче е по-скъпа.

Това, че са икономични, е безпорно, но имат и други плюсове - сред главните е тяхната благонадеждност. Технологията под капака им изглежда като някакъв комплициран кошмар, но има редица примери за изминаването на повече от половин милион километра без каквито и да било проблеми.

От "Тойота" ентусиазирано съобщават, че имат много по-малко рекламации при хибридните си модели, отколкото при конвенционалните.

Не по-малко приятно е лекото им управление. Повечето са автоматици, няма придърпвания при смяната на предавките както при механичните кутии, а и работят тихо.

Освен това има хибридни модели почти за всякакъв бюджет на купувача. Дали ще си вземете "Хонда Инсайт" или "Тойота Приус" за под $20 000 (в Щатите, обаче) или "Порше Кайен" хибрид за над $80 000, зависи от вас.

Против

Не всичко обаче е толкова розово около хибридните автомобили. Вече отбелязахме по-високата им цена в сравнение със съпоставим конвенционален модел.

Ако целта ви е да похарчите колкото се може по-малко при дилърите на дадена марка, то хибридът не е за вас. Нов хибриден автомобил не може да се намери по никакъв начин на цена под 18 000 долара, докато за тези пари могат да се открият доста прилични и икономични конвенционални нови модели. Да не говорим, че цената направо ескалира при хибридните варианти на премиум марките.

Следващият минус идва малко неочаквано в зоната на личния имидж. Хибридите вече нямат онази слава, която имаха в началото - може би защото вече много производители ги имат в моделните си линии. Днес да кажеш "Карам хибрид" не е кой знае какво.

Някои шофьори пък все още смята хибридите за непълноценни автомобили.

Преди да направите решителната крачка на покупката, би трябвало и да погледнете дали пък колата наистина ще ви върши работа в някои от ежедневните ви дейности.

По принцип при хибридите има по-малко място за багаж, отколкото при аналогичен конвенционален модел, защото производителят все пак трябва някъде да намери място за голямата батерия на колата.

За увлечените ентусиасти на хибридите пък развитието им през десетилетието, откакто са на пазара, не е достатъчно интензивно, а предлагането не е адекватно по цени и класове с това при класическите модели.

При ниските бюджети добър пример е "Хонда CR-Z", но след нея по стълбичката на цените трябва да се направи доста осезателен скок към по-мощните и далеч по-скъпи модели като "Лексъс GS 450h F-Sport", БМВ 5-Серия ActiveHybrid или "Инфинити M" Hybrid.

Не на последно място трябва да се отбележи, че редица от водещите автопроизводители с не толкова напреднала хибридна технология, инвестират сериозни средства за развитие на конвенционалните мотори и постигат напоследък впечатляващи резултати по отношение на горивната икономичност и вредните емисии в отработилите газове, което, комбинирано с по-ниските цени на продуктите им е сериозен коз срещу хибридите на пазара.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Студент е починал от птичи грип във Виетнам

Студент е починал от птичи грип във Виетнам

Свят Преди 15 минути

Известно е, че този щам на птичия грип предизвиква смъртоносни епидемии сред дивите и домашните птици и понякога заразява хора

Разбиха нелегален арсенал с оръжия в Ямбол

Разбиха нелегален арсенал с оръжия в Ямбол

България Преди 22 минути

В помещението са установени картечен пистолет, две пушки, 6 револвера, 2 пистолета, противотанков снаряд

Трогателният жест на Кейт Мидълтън към болни от рак деца

Трогателният жест на Кейт Мидълтън към болни от рак деца

Свят Преди 1 час

Принцесата отдавна е поддръжник на различни благотворителни организации за борба с рака

10 000 лв. глоба за търговия с фалшиви зелени COVID сертификати

10 000 лв. глоба за търговия с фалшиви зелени COVID сертификати

България Преди 1 час

50-годишният обвиняем от Хасково се призна за виновен и подписа споразумение с прокуратурата

Това са приоритетите на САЩ за България

Това са приоритетите на САЩ за България

България Преди 1 час

Според Кенет Мертен ефективният преглед на инвестициите е полезен за всички страни

"Ужасна трагедия": Стивън Сегал посети пострадали от терористичната атака в Москва (СНИМКИ)

"Ужасна трагедия": Стивън Сегал посети пострадали от терористичната атака в Москва (СНИМКИ)

Свят Преди 2 часа

71-годишният актьор е посетил Националния медико-хирургически център, където се е срещнал с трима пострадали

И шефът на БНБ не иска да е премиер

И шефът на БНБ не иска да е премиер

България Преди 2 часа

Димитър Радев: С идеята да решим конюнктурен проблем ще създадем дългосрочни проблеми

Ноел Николов: Искам децата да учат от моя комикс история на Васил Левски

Ноел Николов: Искам децата да учат от моя комикс история на Васил Левски

Любопитно Преди 2 часа

Ноел е първият създател на комикс свързан с наш български национален герой, а именно Васил Левски

"Динамиката на гласуването е много интересна": Исторически избори в Мексико (ВИДЕО)

"Динамиката на гласуването е много интересна": Исторически избори в Мексико (ВИДЕО)

Свят Преди 2 часа

За първи път мексиканците в чужбина ще могат да гласуват не само по пощата, но електронно и лично

<p>Делото срещу Джулиан Асанж (ВИДЕО)</p>

Риск от смъртно наказание и дискриминация: Делото срещу Джулиан Асанж

Свят Преди 2 часа

Асанж е прекарал пет години в британския затвор “Белмарш” с максимална сигурност

Руски военни кораби навлязоха в Червено море

Руски военни кораби навлязоха в Червено море

Свят Преди 2 часа

Това става на фона на атаките от йеменските бойци хути срещу търговското корабоплаване

Бебе №2 на хоризонта: Лиа Мишел е бременна

Бебе №2 на хоризонта: Лиа Мишел е бременна

Любопитно Преди 3 часа

Двамата вече имат син Евър, когото посрещнаха през август 2020 г. след доста трудна бременност

СОС прие бюджета на София за 2024 година

СОС прие бюджета на София за 2024 година

България Преди 3 часа

"За" гласуваха 45 общински съветници, 15 бяха "против" предложения бюджет

Назначиха нов шеф на Агенция „Митници София”

Назначиха нов шеф на Агенция „Митници София”

България Преди 3 часа

Постът заема Павел Манченко

Веселин Андреев - Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо

Privacy Sandbox: Голямата картина - как да оцелеем без бисквитки?

Любопитно Преди 3 часа

Отговор на този въпрос ще даде Веселин Андреев, Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо

Костадинов: Най-хубавото е, че отиваме на избори, остава само да разберем кога

Костадинов: Най-хубавото е, че отиваме на избори, остава само да разберем кога

България Преди 3 часа

Той определи като „лоша новина“, че не се знае как точно ще бъде съставен служебният кабинет