Ford Capri: в чест на миналото и поглед към бъдещето (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

В сичко ново е добре забравено старо, нали? Достатъчно е да погледнем към Холивуд, за да разберете за какво говоря. Някой дори си е позволил да направи нов прочит на „Умирай трудно“, а новият „Гладиатор“ е толкова бледо копие на оригинала, че хората в киното ме гледаха с недоумение на смеха ми, съпровождащ нелепиците на екран. Все пак рядко се виждат кръвожадни акули на арената на „Колизеума“.

В тази връзка не е чудно, че на автомобилната сцена в Европа започват да се появяват все повече имена от близкото минало, за които създателите им твърдят, че това е бъдещето, изградено на стабилните основи на славното минало. Достатъчно е да изведа пред строя Renault, за да дам съдържание на това ми твърдение. И поне според предварителните поръчки, тази стратегия на Режията изглежда ще й се отплати.

Източник: CarMarket.bg

Явно дизайнерите във Ford също нямат проблем с това да прерисуват нещо, което някой е направил преди близо 60 години. Логичното би било дизайнерският екип да се стреми да създава икони, а не да ги интерпретира. Но също така е логично да възродиш емблематично име, да сътвориш нужния шум в мрежата и да генерираш интерес.

Негативното настроение в социалните мрежи около Capri е съпроводено с резонния довод, че ниската спортна двувратка от преди пет десетилетия няма нищо общо с кросоувър формите (фастбек е най-точното определение) на новия модел, който освен това е и изцяло на ток. Но да не се лъжем, хората, познаващи оригинала от 70- и 80-те години днес не купуват коли. Да възродиш двуврато купе днес би било равносилно на прострелване и в двете колена. Днес се купуват коли предимно в С-SUV сегмента в Европа, който е най-масовият и най-притегателен за клиентите.

Източник: CarMarket.bg

Затова лично аз не виждам резон в повечето коментари по темата, логичното обяснение защо Capri идва в тези форми се дава от пазара. При това дизайнът на възроденото емблематично име е наистина доста атрактивен по моите разбирания, вкарвайки доза свежест в иначе скучноватия EV свят. Дори бих казал, че именно външните линии на автомобила са сред най-силните му оръжия в битката за клиенти.

При това появата на Capri става в супер удачен пазарен момент. Миналата година беше тежка, но прогнозите на анализаторите се оправдаха, дори бяха надхвърлени от интереса на клиентите. Същия води до ръст на продажбите от 30% през първите два месеца в Европа. Клиентите са тези, които се отрекоха от Tesla, а това е добре дошло за старите играчи. И най-интересното е, че Volkswagen запълни вакума, образувал се от нежеланието на европейците да се докосват повече до Tesla. Отлично за VW, супер шанс за Ford.

Източник: CarMarket.bg

Защо? Защото този електромобил, подобно на Explorer, който е еквивалент на VW ID.4, използва технологичния арсенал и размери на VW ID.5. Това доскоро не беше повод за гордост, но сега промяната на клиентския фокус от Tesla към VW е добър момент за маркетолозите на Ford да се опитат да насочат вниманието към Capri. От компанията казват, ме той е малко по-спортен от Explorer. Защото, най-малкото, той е по-спортно изглеждащият от двойката технологични близнаци.

Тук не трябва да се бърка, като се смята, че Capri и ID.5 са абсолютно еднакви и разлика между тях няма. Да, технологично използват един и същ арсенал, но от Ford залагат на своята политика, която винаги е била да предлагат на клиентите си ангажиращи за управление автомобили. Това важеше и за оригинала, който бе наричан „европейският Mustang”, същото важи и преродения му наследник. Защото водещо пред екипа в Кьолн е бил стремежът да се направи спортна кола за семейството.

Това звучи познато, но и поставя доста дълъг със задачи списък, на който Capri да отговори. Макар междуосието на Explorer и Capri да е еднакво, втория е с 20 см по-дълъг. Багажникът също е по-голям с около 100 л (527 л), което поставя модела на равни нога по този параметър с Enyaq Coupе на Skoda.

Източник: CarMarket.bg

Обърнато е специално внимание на аеродинамиката, за да се подпомогне не само ефективността (коефициентът на съпротивление е 0,26 при Capri, в сравнение с 0,29 при Explorer, заради което Capri има по-голям пробег с идентични батерии), но и визуалната чистото на профила. Челното стъкло е изнесено по-назад от по-малкия му събрат в гамата, а задното стъкло е извито. Capri също така седи малко по-ниско от Explorer, за допълнително повишаване на ефективността и също така за намаляване на центъра на тежестта.

С Ford Explorer проучвам изконен за българина въпрос (тест драйв)

Добри, не, Grand новини. Тестваме Opel Grandland (видео ревю)

В техническо отношение разлики с Explorer (или Volkswagen) няма. Това значи три батерии: 52, 77 и 77 kWh. Първият вариант е със 170 к.с., следват 286 и 340 к.с. Най-мощната версия разчита на два електромотора, благодарение на които може да се похвали и с ускорение до 100 км/ч за 5,3 секунди. От една страна това е доста добър параметър на фона на теглото от около 2,2 тона. От друга страна това е семеен автомобил, който няма нужда да бъде глупаво бърз, нещо, което винаги съм смятал за излишно в един електромобил. И все пак междинното ускорение е впечатляващо.

Далеч по-важен в случая е параметърът, свързан с възможния пробег. Най-малката батерия предлага до 393 км, докато средният вариант е с най-големия възможен пробег – до 627 км. Затова и аз гледам на този модел като най-логичният избор за клиента. Да, с един мотор е, но с 286 к.с. и 545 Нм, ускорението е 6,4 секунди. Минусът е, че максималната скорост на зареждане е само 135 kW, затова и времето за зареждане на батерията от 10 до 80% е 28 минути.

Източник: CarMarket.bg

Предимството на двумоторната версия, която тествах аз, е фактът, че зареждането може да е със 185 kW, но пък пробегът пада до 592 км по WLTP. И в двата случая обаче термопомпата е в списъка с допълнително оборудване срещу 2350 лв. Тук трябва да кажа, че Capri е чудесно оборудван, а смисълът да доплащате за изпълнение Premium са матричните фарове. Другото в повече са 20-цоловите джанти и B&O аудио системата с 10 високоговорителя.

Заговорих за цени, затова ще продължа с темата: не изглеждат никак евтини, но са повече от конкурентни, когато ги сравним с преките конкуренти. За сравнение ще взема 77-киловатчасовата версия на VW ID.5, която стартира от 104 711 лв. с ДДС. Ford Capri 77 kWh започва от 93 300 и стига 99 200 лв. с ДДС за ниво Premium. Между 99 200 и 105 000 лв. е цената на Capri за версията Twin Motor, докато същата за VW ID.5 е оценена на... 125 688 лв.

Доста по-близки са цените, ако погледнете ценовата листа на обновената Skoda Enyaq Coupe. Там версията с 285 к.с. започва от 96 830 лв., но все пак над стартовата за Capri. Сравнението с Peugeot 5008 е силно в полза на Ford, защото 5008 Long Range (98 kWh, 230 к.с.) започва от 109 612 лв. с ДДС, но пък французите се хвалят, че пробегът на тази версия е 668 км.

Източник: Ford

Купето на Capri е просторно, с достатъчно място в областта на краката и главата както отпред, така и на задната седалка. Ако сте по-висок и моделът е оборудван с опционалния панорамен покрив, това би могло да е леко притеснение, защото той отнема малко от пространството в областта на главата отзад.

Подобно на Explorer, в купето са разпръснати различни ниши за съхранение, показвайки семейния фокус, включително 17-литровото отделение под подлакътника (наречено Mega Console), в което може да прибирате лаптоп, малка чанта и др.

Източник: Ford

Акцентът на таблото акцентът е 14,6-инчовият екран, който може да се накланя под ъгъл 30 градуса. За тази функция от Ford казват, че по този начин може да се неутрализира слънчевото отражение върху екрана. Зад екрана се отваря допълнителна ниша и две USB-C входа. Същото може да се използва за сейф, тъй като то се заключва, когато колата е заключена, т.е. екранът не може да се мести.

GWM Wey 05 променя стереотипите (ВИДЕО РЕВЮ)

Dacia Bigster нахълтва с шут в C-SUV сегмента (тест драйв)

Софтуерът позволява основните функции – като аудио, навигация или прогноза за времето – да се показват едновременно, без да ви претоварват с информация. Освен това екранът е ясен и отзивчив. Контролите за климатика също се на екрана, отделени в отделна лента в долната му част. Apple CarPlay и Android Auto са безжични.

Въпреки това, както при други модели на VW, навигирането в подменютата изисква преместване на вниманието от пътя към екрана, което никога не е добър вариант.

Спортните седалки с интегрирани подглавници придават нужното спортно усещане. Тук трябва да включа и металната долна спица на волана с тру дупки в нея, препратка към оригиналния Capri.

Контролерите за ел. пакета на вратите са взети директно от VW, иска се време да им свикнеш, същото важи сензорните бутони на волана. Зад него е позиционирано 5,3-инчово приборно табло, също доста добре познато от ID-фамилията, а над него е разположена доста интересен високоговорител на аудио система B&O в ниво Premium. Фаровете Dynamic Matrix LED също идват с това оборудване, а за панорамата се доплаща отделно.

Източник: CarMarket.bg

Въпреки че Capri е предимно семеен автомобил, начинът, по който той се отличава от конкуренцията, е поведението му на пътища с много завои, каквито имаше в изобилие около Падуа. Не мога да го нарека спортен, но кормилното управление е добре претеглено и Capri предлага точно онази задължителна директност, на която Ford държи толкова много. Окачването е очно толкова твърдо, че да поддържа каросерията на Capri сравнително хоризонтална в завоите. С една дума, забавен е. Няма как теглото от почти 2,2 тона да се неутрализира, но и заради него поведението на Capri е изненадващо.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Ford Capri Premium Twin Motor

Размери

Дължина, мм: 4634

Широчина, мм: 1946

Височина, мм: 1626

Междуосие, мм: 2767

Собствено тегло, кг: 2174/2190

Задвижване

Електромотори: два

Макс. системна мощност, к.с.: 340

Макс. въртящ момент, Нм: 679

Батерия

Капацитет, kWh: 79

Зареждане, kW: 185

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Консумация на енергия, kWh: 15,9/15,8

Пробег, км: 560/592

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 99 200 (105 000 лв. за Premium)

Още подробни ревюта на най-новите модели на българския пазар може да намерите на CarMarket.bg

Понякога си казвам: Спри да пиеш, Пешо! После продължавам, защото не се казвам Пешо.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Защо украински деца говорят помежду си на руски

Защо украински деца говорят помежду си на руски

Свят Преди 6 минути

Въпреки руската агресия и всеобщата украинизация, много деца в киевските училища продължават да говорят в междучасията на руски

Снимката е илюстративна

Двойно поскъпване на зъболекарските услуги

България Преди 10 минути

България е сред страните с най-много стоматолози на глава от населението – над 10 000

Фон дер Лайен: Освобождаването на политически затворници в Беларус засилва решимостта ни

Фон дер Лайен: Освобождаването на политически затворници в Беларус засилва решимостта ни

Свят Преди 9 часа

"Решимостта да продължим борбата за всички затворници, които все още са в затвора в Беларус"

,

Метеорният поток Геминиди ще се вижда тази нощ, пикът е утре

България Преди 9 часа

Геминиди е третият и последният от най-активните метеорни потоци за годината – след Квадрантиди и Персеиди

,

САЩ: Беларус се е съгласиха да спрат прелитанията на балони в Литва

Свят Преди 10 часа

Балоните, използвани от контрабандисти на цигари, предизвикаха на няколко пъти затваряне на летището във Вилнюс през последните месеци

.

Учени откриха изненадваща причина за хроничното бъбречно заболяване

Любопитно Преди 10 часа

Бъбреците работят неуморно всеки ден, без да привличат внимание, но изпълняват жизненоважна роля за организма

,

Дик Ван Дайк на своя 100-годишен юбилей: Не ми стига, живее ми се още

Любопитно Преди 11 часа

Актьорът е известен с ролята си на веселия коминочистач Бърт в "Мери Попинс"

,

ЕС призова Иран да освободи носителката на Нобелова награда за мир за 2023 г. Наргес Мохамади

Свят Преди 11 часа

Тя е арестувана в Иран заедно с още най-малко осем активисти

,

Русия е атакувала с дрон турски товарен кораб, заяви Киев

Свят Преди 11 часа

На борда на поразения плавателен съд "Вива" е имало 11 турски граждани

Стрелба срещу американски войници в Сирия

Стрелба срещу американски войници в Сирия

Свят Преди 11 часа

Инцидентът е първият по рода си, откакто ислямистките сили свалиха дългогодишния сирийски лидер Башар Асад

,

Влиза в сила новият график за движение на влаковете на БДЖ

България Преди 12 часа

В повечето региони на страната се запазва досега действащото разписание

Масов протест срещу режима на Орбан след разкрития за малтретиране на деца

Масов протест срещу режима на Орбан след разкрития за малтретиране на деца

Свят Преди 12 часа

Хиляди унгарци демонстрираха в Будапеща от центъра на Пеща през Дунав към кабинета на Орбан в замъка Буда

Американците смятат, че Тръмп е знаел за предполагаемите престъпления на Епстийн

Американците смятат, че Тръмп е знаел за предполагаемите престъпления на Епстийн

Свят Преди 12 часа

Проучването подчерта колко обезпокоително може да бъде предстоящото предаване на документи за Тръмп, особено преди големия краен срок следващия петък

,

Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след голяма руска атака

Свят Преди 12 часа

Русия често взима на прицел енергийната инфраструктура на Украйна от началото на войната

.

Пикантна храна: Лекар посочи ползите и вредите

Любопитно Преди 13 часа

Идеята, че пикантните храни могат да „ускорят метаболизма“, е доста популярна, но няма убедителни научни доказателства

,

Израелската армия обяви, че е убила високопоставен командир от "Хамас" в Газа

Свят Преди 13 часа

При удара в град Газа е била поразена кола