Доклад: голям ръст на е-колите в Европа
Renault Zoe   
Източник: Renault
1

Д анните, естествено, трябва да се пречупят през призмата на коронавирус пандемията, но си остават показателни за тенденцията, която се очертава.

Китай остава световен лидер на пазара на електрически автомобили, но спадът е сериозен. Това се дължи не само на пандемията, но и на факта, че страната намали субсидиите в средата на миналата година, като спадът на продажбите за първите четири месеца на годината е с 46% спрямо същия период на миналата година. Очакванията са за подобряване на параметрите, тъй като бяха въведени редица мерки, сред които отново показване на субсидиите.

Продажбите на плъг-ин хибридни автомобили в Европа вече набира скорост. Особено видно е това във Великобритания, където продажбите на BEV (електромобили) отчетоха ръст от 161%, докато ръстът при плъг-ин хибридите е 31%.

Развитието във Франция също е впечатляващо: продажбите не електромобили между януари и април 2020 г. са се увеличи с 97% до 27 000 регистрации, което значи, че страната се изравнява с Германия при е-колите с батерии (BEV).

Ситуацията е различна при плъг-ин моделите: тук ръстът е 88%, но по абсолютна стойност това се равнява на около 5000 коли повече, т.е. малко под 10 000. Франция ревизира своята бонус-малус система през декември, в резултат на което максималният бонус от 6000 евро може да се получи само за BEV и FCEV коли, но не за плъг-ин модели.

Германия, за разлика от Франция, отчита голям ръст именно на PHEV (плъг-ин хибрид) моделите. През първите четири месеца на годината в страната са регистрирани общо 63 000 автомобили BEV и PHEV, което е почти двойно в сравнение с 2019 г.Този ръст се води основно от плъг-ин хибридите (+209%: от 10 000 до 32 000 регистрации). Но и чистите електромобили отбелязват ръст от 48% - от 21 000 на 31 000 нови регистрации. Проучването на CAM отдава това на увеличените субсидии в края на февруари, но също и на все по-голямото разнообразие на PHEV модели на германските марки.

Новите регистрации на е-коли в Европа за първото четиримесечие на годината са нараснали с 82%, докато общите продажби паднаха с 35%. Пазарният дял на чистите е-коли скочи до 4,3%, а този на PHEV моделите до 3,25%.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Китайският BYD Han идва в Европа с 5G и нов вид батерия

Електрически кросоувър на Kia ще предложи динамиката на Porsche Taycan

1 млн. км гаранция за батерията на електрическия Lexus

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Джок Полфрийман
Ексклузивно

Джок Полфрийман остава на свобода

Преди 7 часа
Сватбен бутик създаде маски за булки
Ексклузивно

Сватбен бутик създаде маски за булки

Преди 10 часа
<p>Клъцни-срежи + хибрид за E-Class Coupe и Cabrio</p>
Ексклузивно

Клъцни-срежи + хибрид за E-Class Coupe и Cabrio

Преди 11 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини