4

BMW планира да има 25 електрифицирани автомобила до 2023 г., като повече от половината от тях ще са изцяло електрически. Но това не означава, че баварците ще спрат да инвестират в двигателя с вътрешно горене, напротив.

“Ако приемем, че до 2025 г. ще имаме в най-добрия случай 30% продажби на електрифицирани автомобили (с батерии и плъг-ин хибриди), останалите ще са автомобили с двигател с вътрешно горене,” коментира Клаус Фроелих, член на борда на директорите на BMW Group.

Според него, BMW очаква дизеловите двигатели да оцелеят поне 20 години, а бензиновите – поне 30.

“Виждаме области без инфраструктура за зареждане на електромобили. Такива са Русия, Близкия изток и западната част на Китай, където ще се разчита на бензиновите двигатели още 10 до 15 години.”

Крайбрежната част на Китай и големите градове като Пекин и Шанхай ще разчитат на изцяло електрически автомобили само до 10 години, докато Европа ще заложи повече на плъг-ин хибриди, предвижда мениджърът. САЩ може да получи по-мощни плъг-ин хибриди от спортното поделение „М”.

“Преходът към електрификация се надценява,” смята Фроелих. „Задвижваните от батерии автомобили са по-скъпи заради суровите материали за батериите. Това ще продължи да е така и дори може да се влоши, той като търсенето на тези сурови материали се увеличава.”

Макар двигателят с вътрешно горене да остане в гамата на BMW още доста време, неговото портфолио ще се свие драстично.

Що касае дизеловите мотори, BMW ще изостави 1,5-литровия, 3-цилиндров двигател. Той ще изчезне, защото е прекалено скъп да се приведе в съответствие със стриктните еко норми в Европа. Той се предлага сам на нашия континент.

Но не само той ще падне в жертва на новите реалности. Шест цилиндровият дизел с 400 к.с., който се предлага в 750d, няма да получи заместник, той като е прекалено скъп и много сложен за производство, твърди Фроелих, добавяйки, че двигателят е с четири турбини. Повече от три турбини в дизелите няма на има.

Що касае бензиновите двигатели, то дните на V12 са преброени. Интересното е, че мениджърът заявява, че BMW работи за запазване на V8 двигателя. Той ще бъде електрифициран, тъй като подобни двигатели, но без електрификация, са обект на тежко данъчно облагане във Великобритания и Франция.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Vision M NEXT представя бъдещето на BMW: ток и емоции

KIA въведе нов сегмент, XCeed изглежда страхотно

Тестваме най-продавания модел на Renault

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
<p>Какво <strong>не знаем</strong> за розовото какаду (ВИДЕО)</p>
Ексклузивно

Какво не знаем за розовото какаду (ВИДЕО)

Преди 51 минути
Протестите в Иран
Ексклузивно

Протести в Иран, има загинали

Преди 13 часа
Мануела
Фото кредит: Владислава Атанасова
Ексклузивно

 „Как така си инвалид, пък не си в...

Преди 21 часа
София
Ексклузивно

Чист ли е въздухът, който дишаме

Преди 1 ден
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини