6

В началото на седмицата Audi представи първия си изцяло електрически SUV в Сан Франциско, с което постави начало на електрическата си офанзива. Плановете на компанията предвиждат лансирането на 12 изцяло електрически модела до 2025 г. Електрифицираните автомобили ще съставляват грубо 1/3 от продажбите на Audi до 7 години.

Първите два електромобила ще са SUV-модели: представеният вече e-tron, който догодина ще бъде последван от e-tron Sportback. Останалите електромобили ще са с класическите каросерии Avant и Sportback, като според думите на Audi: „ще покриват всеки важен пазарен сегмент от компактния до пълноразмерния клас.”

Електрическите модели на Audi ще използват четири платформи, като ще има представители от А до D сегменти.

Първите два електромобила използват модулната платформа MLB. До края на 2018 г. трябва да видим първия член на друга e-платформа, e-tron GT concept. Неговият дебют е планиран за изложението в Лос Анджелис, като моделът е разработен в тясно сътрудничество с Porsche.

Друг съвместен проект на Audi и Porsche е Premium Platform Electric (PPE). Той ще се превърне в основа за много бъдещи електрически модели. Тази платформа е разработена единствено за електрически модели, като тя ще се използва за SUV-ове и класически каросерии.

Последната платформа, която ще използва Audi, е новата Modular Electric Matrix (MEB) на Групата, която бе представена тези дни. Тя ще служи за основа на серия модели, основно в сегмент А. Един от тях се разработва специално за Китай.

Същевременно стана ясно, че плановете на компанията не са самоцел, а се захранват от реалните желания и клиентско търсене. Това заяви шефът на маркетинга Фермин Сониера Сантос: „Може би скоростта [на навлизане на електромобилите] да е малко по-висока от пазарното търсене, но клиентите няма да се интересуват от регулациите, те ще купуват автомобила, ако е конкурентен и на добра цена.”

В същото време carscoops.com твърди, че на изложението в Женева са получили точно противоположен отговор от BMW, които правят своите електрически модели като отговор на стандартите за вредните емисии, а не заради търсене.

Audi е на противоположното мнение: „Ние не правим електромобили заради CO2 регулациите, ние правим електромобили, защото клиентът иска да ги купува.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Атрактивен ретро концепт възражда Peugeot 504 Coupe

Renault EZ-PRO е роботизиран автомобил за куриерски услуги

Базовият AMG А35 застава срещу Golf R