Астра GTC - да сложим ски на лекоатлета
Опел Астра GTC   
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg

Новият (може би вече не чак толкова) модел на Опел Астра GTC впечатлява с визията си, която навява мисли за нещо бързо, агресивно и първично.

Дали обаче външният вид лъже и дали можем да разчитаме на тази красавица във всякакви ситуации бяха големите въпроси, с които подходих към теста на GTC.

Да, спортен дух в спортно тяло, но би било твърде обикновено, ако разгледам тази страна на монетата, с която всички в Рюселсхайм се гордеят.

Затова предпочетох да избера време и условия, непривични за този автомобил.

И каква по-амбициозна задача за един асфалтов спортист с големи черни джанти от това да контрастира със своя ярко червен цвят на бялата снежна покривка, на която се радвахме през януари.

Мисията ми беше да стигна до някъде, където човешки крак не можеше да стъпи, а именно до някой път, по който властваше Нейно Величество Поледицата и която не даваше на никой да припари в нейното владение.

Знаех, че съм без вериги, но и знаех, че нямам конкретна цел, което колкото и странно да звучи, ме успокояваше и ми даваше сила да продължавам напред.

Не би било редно да споделям коя беше общината, в която направих опита си, но той се получи и останах много доволен от резултата.

Трябва да призная, че очакванията ми не бяха кой знае колко големи, но за пореден път получих важен житейски урок, а именно да не подценявам нищо, що се движи на четири колела.

Новини

Съмненията ми се бяха породили от типа на задвижването, което при този Опел е решено само и единствено в преден задвижващ мост (колесна формула 2х4). Всеки знае, че през зимата, освен да имаме обувки, е хубаво и да ходим на четири крака, но и в конкретния случай, в който исках да изкачвам височини, предните задвижващи колела се явяваха най-неподходящия цвят в палитрата.

Задвижването може би е недостатък в този случай, но за окачването на GTC може да се постави само и единствено отлична оценка.

Мехатронната ходова част е високотехнологична и радва водача и пътниците с добро бързодействие, както и с три режима.

Предното окачване носи името "HiPerStrut", което означава High Performance Strut. За разлика от стандартното окачване "Макферсън" тук ъгълът на наклона на шенкелната ос е по-голям.

Окачването на задните колела пък е независимо, но с торсионна греда и лостова система по механизма на Уат.

Едновременно с намаляване на шума и вибрациите, това окачване спомага за намаляване на напреженията в гумата при вписване в крива и по този начин подобрява управляемостта и устойчивостта на машината като цяло.

Това се оказа достатъчно за да ме очарова по време на теста.

Преди да споделя резултатите, е редно да поясня с какъв автомобил по-точно разполагах. Двигателят беше бензинов, с работен обем на двигателя 1,6 литра, с принудително пълнене, реализирано от турбокомпресор. Този агрегат генерира максимална мощност от 180 к.с., а моментът се предава към предните колела посредством шестстепенна ръчноуправляема предавателна кутия. Това, в едни по-различни условия, спомага на машината да развие 220 км/ч максимална скорост.

Иначе другите бензинови двигатели в гамата са 1,4-литровите турбоагрегати с максимални мощности от 120 и 140 к.с., като се радват на среден разход на гориво от около 5,9 литра на 100 км.

Налице е и 2,0-литровият CDTI дизелов двигател с акумулаторна горивна уредба (common rail), който генерира мощност от 165 к.с..

Пристигайки на мястото, което си бях набелязал предварително, карах достатъчно бавно, но все пак установих, че в режим "Sport" и с правилно дозиране на газта, не е нужно дори да внимавам кой знае колко в педала на съединителя.

Всичко беше така, както си го представях. Ледът беше като огледало, а снегът наоколо беше тъй скован, че когато запратиш малка снежна топка в бялото поле, тя не потъваше, а се пързаляше и губейки я от поглед, не можех да кажа до къде продължаваше.

В един момент наклонът стана твърде голям и всичко пред мен беше по-високо. Предните задвижващи колела "олекнаха" и се наложи да приложа стария изпитан метод с обръщането на посоката. Така в продължение на няколко стотин метра карах на заден ход и сякаш бях със "задно предаване", което ми помогна до стигането на възвишението.

Спирането и потеглянето се оказаха твърде амбициозни задачи, но все пак GTC успя да покаже нежния си характер в спортния режим и отново с много дозиране на педала на газта и благодарение на системата против прибоксуване, аз не спирах да се катеря все по-нагоре и по-нагоре, по вече далеч по-полегатия наклон.

Стигнах до предварително набелязаното място, до което мислех да стигна пеша, за да си купя от местните деликатеси. Успях да го направя и си казах, че всъщност съм надценил условията. Това "притеснение" от грешната ми преценка, обаче, твърде бързо ме напусна, след като слизайки от автомобила, буквално не можех да се задържа на краката си.

Оставаха ми някакви 30-40 метра до заветната фабрика, които обаче се оказаха пълен кошмар за мен в ролята ми на пешеходец.

Така се оказа, че наистина този лек автомобил, спортен при това, успя да ме закара на място, където трудно стъпваше човешки крак.

И все пак това е твърде субективно без конкретни данни и някакво сравнение. Моето впечатление от този автомобил обаче остава добро, не толкова заради спортния му дух, който в интерес на истината не успях да усетя що за кибритлия е, но заради това, че има изключително добра управляемост, дори и в снежната недружелюбна обстановка.

Колкото до интериора и екстериора, за тях могат да се сипят само похвали и е въпрос на вкус дали някой ще го хареса или по-скоро ще остане безразличен. Оборудването е богато, като освен всички добре познати системи за безопасност на разположение има и система за следене на пътната лента.

Така в заключение мога да кажа, че Опел Астра GTC е едновременно зрял надежден автомобил за всеки ден и спортист с младежки дух, който може да ни достави удоволствие по острите планински завои и по правите и гладки автомагистрали.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Какво написа Мелания Тръмп на Владимир Путин</p>

Разкриха съдържанието на писмото на Мелания Тръмп до Владимир Путин

Свят Преди 9 минути

Писмото от първата дама на САЩ беше лично доставено от президента Доналд Тръмп по време на срещата му с руския лидер в Аляска

Руб ал-Хали: До 60 градуса денем, нощем мраз в празното каре

Руб ал-Хали: До 60 градуса денем, нощем мраз в празното каре

Свят Преди 54 минути

До 60 градуса през деня, смразяващ студ през нощта

Ужасяващата катастрофа между автомобил и автобус в София

Съдът гледа мярката на шофьора, който се вряза в автобус в София

България Преди 2 часа

Повдигнато му е обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост

<p>Буря отнесе покрива на жилищен блок с българи в САЩ</p>

Буря отнесе покрива на жилищен блок с българи в САЩ

Свят Преди 3 часа

Няма информация за пострадали хора

Ураганът "Ерин"

Ураганът „Ерин“ достигна категория 5 и застрашава Карибите

Свят Преди 3 часа

„Ерин“ премина от ураган категория 1 с ветрове от 120 км/ч в петък в 11 ч. сутринта до ураган категория 5 с ветрове близо 260 км/ч само за малко повече от 24 часа

Протестите в Сърбия

Сълзотворен газ и шокови гранати срещу протестиращи в Сърбия

Свят Преди 3 часа

Русия обеща да подкрепи обсадения промосковски президент Александър Вучич

<p>Денят, в който Индонезия се облича в червено и бяло</p>

Денят в червено и бяло: Как Индонезия празнува Деня на независимостта с традиции, игри и гордост

Любопитно Преди 4 часа

Посланикът на Индонезия Листиана Операнта говори ексклузивно пред Vesti.bg за неочакваните прилики между България и Индонезия

<p>Времето в неделя &ndash; слънчево с превалявания</p>

Времето в неделя – слънчево с превалявания

България Преди 4 часа

Вижте прогнозата за следващите няколко дни

„Следващият път в Москва?“: 5 извода след срещата на Тръмп и Путин в Аляска

„Следващият път в Москва?“: 5 извода след срещата на Тръмп и Путин в Аляска

Свят Преди 12 часа

Тръмп посрещна Путин обратно на световната сцена с червен килим

,

Израелската армия заяви, че се готви да премести цивилните в южната част на ивицата Газа

Свят Преди 13 часа

"Хамас" казва, че няма да се разоръжи, докато не бъде създадена независима палестинска държава

Мерц: Унижението на Зеленски от Тръмп няма да се повтори на срещата им в понеделник

Мерц: Унижението на Зеленски от Тръмп няма да се повтори на срещата им в понеделник

Свят Преди 13 часа

На въпросната среща в края на февруари Тръмп многократно прекъсваше Зеленски

Млечните продукти преди сън може да предизвикват кошмари

Млечните продукти преди сън може да предизвикват кошмари

Любопитно Преди 14 часа

Изследователите са открили силна връзка между лактозната непоносимост и смущаващите сънища

Радев: Срещата в Аляска възстановява диалога и надеждата на всички ни за мир

Радев: Срещата в Аляска възстановява диалога и надеждата на всички ни за мир

България Преди 14 часа

Според него налагането на мир през сила води до повече разрушения и жертви в Украйна

Тръмп подкрепя плана на Путин за Украйна

Тръмп подкрепя плана на Путин за Украйна

Свят Преди 14 часа

„Тръмп е склонен да го подкрепи“, каза източникът.

САЩ спират издаването на визи за лица от Ивицата Газа

САЩ спират издаването на визи за лица от Ивицата Газа

Свят Преди 15 часа

Aмериканското дипломатическо ведомство публикува съобщение по темата