ADAC реабилитира дизела
Източник: netinfo
10

С лед като Volkswagen дръпна спусъка с „Дизелгейт“, дизеловите автомобили в Европа (и света) бяха низвергнати и обявени за причинител на всички злини, свързани със замърсяването на околната среда. Оттук започна и електрическата революция. Но сега, може би малко късно, става ясно, че новите дизеловите автомобили (поне някои от тях) почти не отделят азотни окиси.

Германският автомобилен клуб (ADAC) е провел тестове за отделяните вредни емисии в реални пътни условия (RDE – Real Driving Emissions). Тестовете са проведени с преносима апаратура за измерване на емисиите (PEMS), като са тествани и бензинови, и дизелови модели. Извадите са смайващи: всичките 26 модела (по 13 бензинови и дизелови) отделят много под допустимите 168 мг/км NOx. Тестовете са били извършени в съответствие със стандарта Euro 6d Temp, който влезе в сила на 1 септември 2017 г.

Абсолютен рекордьор е дизеловият Mercedes C-Class C220d, който не отделя никакви азотни окиси по време на пътните изпитания. Плътно зад него се нареждат BMW 520d комби и Opel Astra 1,6d, които отделят само 1 милиграм на километър. Същият модел на BMW, но с автоматична трансмисия, отделя 5 мг/км, а Citroen Berlingo BlueHDI 130 – 7 милиграма. В някои от случаите тестваните дизелови модели са отделили по-малко NOx, отколкото еквивалентните бензинови модели.

Именно отделяните емисии NOx бяха в центъра на дискусията, която низвергна дизеловата технология. Различни проучвания свързват тези емисии с образуването на астма, заболявания на белия дроб, сърцето и деменцията.

От ADAC казват, че не са наясно как производителите са успели да снижат толкова драстично нивата на NOx, но явно са успели. Тук ще уточним, ако все още не е станало ясно, че става въпрос за нови автомобили, отговарящи на стандарта Euro 6d Temp.

Най-голямо съдържание на азотни окиси, от тестваните 13 дизелови модела, има при Honda Civic 1.6 i-DTEC (101 мг/км), Volvo XC60 D5 AWD (56), Mercedes-Benz А 180 d (40), Peugeot 308 SW BlueHDi 180 (30).

При бензиновите модели само 4 отделят над 10 (мг/км). Това са Renault Megane TCe140 (15), VW Golf 1.5 TSI (14), BMW 230i Coupé (10) и Kia Ceed 1.4 T-GDI (10).

От януари 2020 г. коефициентът за съдържание на NOx в изгорелите газове се снижава 1,5 пъти, което ще рече, че дизеловите автомобили ще могат да отделят само 120 мг/км по време на тестове в реални пътни условия (RDE).

Пълната таблица с всички тествани модели може да видите ТУК.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Хибридният Formentor е първият „истински” модел на Cupra

Tesla Model 3: отличен за задвижването, слаб за качество

Peugeot започва повсеместна електрификация с този страхотен хибрид

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

10 коментара
 
Българка е убита в Испания
Ексклузивно

Българка е убита в Испания

Преди 3 часа
Приказният свят на Велимир
Ексклузивно

Приказният свят на Велимир

Преди 3 часа
<p>Още един <strong>звезден развод</strong> е вече факт</p>
Ексклузивно

Още един звезден развод е вече факт

Преди 5 часа
Почина актьорът Васил Димитров
Ексклузивно

Почина актьорът Васил Димитров

Преди 7 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини