Ще умре ли автомобилната индустрия заради електрическата кола
Източник: ЕПА/БГНЕС
42

В еликобритания се присъедини към Франция, като обеща да забрани продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. насетне, за да подобри качеството на въздуха и да намали парниковите емисии.

След като две от най-големите икономики в Европа обещаха да премахнат технологията, която е поддържала автомобилната индустрия повече от век, естествено е инвеститорите да се опасяват, че това създава предизвикателства пред съществуването й, пише Крис Браят в анализ за "Блуумбърг" (Bloomberg).

Автопилотът на Tesla избягва катастрофи с нов софтуер

В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил

Apple си постави 1 година срок за автономния си автомобил

Преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически двигатели ще доведе до краткосрочни финансови проблеми за производителите на автомобили (и някои от техните доставчици), но в дългосрочен план това всъщност може да е от полза за печалбите. А европейските производители са по-устойчиви, отколкото си мислите.

Днес напълно електрическите превозни средства представляват по-малко от един процент от продажбите на нови автомобили в Европейския съюз. Довеждането на това число до близо 100% в рамките на две десетилетия ще изисква, разбира се, милиарди евро инвестиции (особено в инфраструктурата за зареждане).

Крановете за електрическото гориво вече се завъртяха: числата, публикувани в сряда, показват, че разходите на Daimler AG за научноизследователска и развойна дейност са скочили с 19% през първата половина на 2017 г. в сравнение със същия период на миналата година.

Регулаторите са поставили индустрията в обвързаност, като налагат инвестиции, за да направят съществуващите горивни двигатели по-ефективни. Daimler наскоро похарчи 3 милиарда евро за ново семейство дизелови двигатели. И все пак тази технология може да стане неактуална сравнително бързо - особено ако автомобилните производители загубят битката с обществеността за спасяването на репутацията на дизела.

Точка на пречупване може да настъпи около 2025г., когато Bloomberg New Energy Finance смята, че електрическите коли ще започнат да се конкурират ценово с автомобилите с двигатели с вътрешно горене (без субсидии).

Поради по-ниските оперативни разходи продажбите на електрически автомобили трябва да започнат да се ускоряват бързо. Това може да повлияе на стойността на бензиновите и дизеловите автомобили при препродажба дълго преди да влизането в сила на правителствена забрана.

Според анализатори от Berenberg е възможен 20% спад в остатъчните стойности на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Това би застрашило лизинговия бизнес на автомобилостроителите, който в момента е богат източник на печалба.

Daimler финансират половината от продажбите на автомобили и техният финансов отдел е генерирал 19% възвръщаемост на собствения капитал през последното тримесечие.

Броят на заводите в Европа, произвеждащи горивни двигатели, ще се свие.

Къде тогава е граничната линия, за която говоря?

Първо, производителите на автомобили не са толкова слаби, колкото цената на акциите им може да ви накара да помислите. Търсенето на възможност за задържане на повърхността накара Daimler да генерира три милиарда евро свободен паричен поток през първите шест месеца на годината, а конкурентната PSA Group Ltd. се похвали с повече от 13 милиарда евро пари и еквиваленти в края на юни.

Това са много значителни и необходими буфери, предвид високите разходи, които ще бъдат необходими през следващите години.

Но след като преминат първоначалните инвестиционни трудности, електрическите автомобили трябва да започнат да струват по-малко и така да заменят колите с горивен двигател: разходите за акумулатори падат бързо, в електрическата кола има много по-малко механично съдържание и вероятно ще са необходими по-малко работници, за да бъдат правени.

Анализаторът на BNP Paribas Стюарт Пиърсън твърди, че електрическите автомобили могат да постигнат оперативна възвръщаемост от продажби над 10% веднага след 2025 г. Това е по-рентабилно от типична кола с двигател с вътрешно горене.

Следователно има причини да смятаме, че производителите на автомобили ще оцелеят след смъртта на вътрешното горене. Но ще работят ли? Въпреки че британското правителство се успокои във вторник, когато BMW AG обеща да произвежда електрическа версия на Mini в Оксфорд. Задвижващата система на автомобила обаче ще се произвежда в Германия.

Забрана на продажбите на коли с бензинови и дизелови двигатели е едно нещо, но гаранциите, че Великобритания ще осигури работни места, създадени от електрическата революция при автомобилите, е съвсем друго. 

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 42
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

42 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Напуска ли Меси "Барселона"

Напуска ли Меси "Барселона"

Любопитно Преди 37 минути

Според източници, 33-годишният аржентинец е недоволен от действията на ръководството

Русия започна производството на ваксината срещу COVID-19

Русия започна производството на ваксината срещу COVID-19

Свят Преди 1 час

Руската федерация вече е получила заявления от 20 държави за доставката на 1 милиард дози ваксина

Звездите, които помагат на бездомните

Звездите, които помагат на бездомните

Любопитно Преди 3 часа

Виж тези 7 звезди, които се заеха с тежката борба с бедността:

Трети пореден "фестивал" под резиденцията на Доган

Трети пореден "фестивал" под резиденцията на Доган

България Преди 4 часа

Плажуващите отново ще изградят грамада от камъни и ще забият българския флаг

Четирима българи пострадаха при верижна катастрофа в Белград

Четирима българи пострадаха при верижна катастрофа в Белград

Свят Преди 5 часа

Верижната катастрофа с няколко автомобила е станала малко след полунощ

Съботно изкушение: Сладка баница с млечен крем

Съботно изкушение: Сладка баница с млечен крем

Любопитно Преди 6 часа

Един различен вариант на любимото за всеки българин ястие

<p>Патриарх Неофит:&nbsp;Младите по площадите да бъдат разумни&nbsp;&nbsp;</p>

Успение Богородично: Как го отбелязваме

България Преди 7 часа

На празника в София: "Младите по площадите да бъдат разумни", заяви патриарх Неофит в "Св. Александър Невски"

проф. Костадин Ангелов

Новият директор на "Александровска": Ако трябва, цялата здравна система ще се преформира

Теми в развитие Преди 8 часа

"Постепенно разпространението на коронавируса в България намалява, но това не трябва да ни успокоява", коментира доц. д-р Димитър Буланов

Архив

Как да предпазим смартфона си от прегряване

Технологии Преди 8 часа

Мобилните телефони не обичат горещините, които може да ги увредят

Палатковите лагери в София остават

Палатковите лагери в София остават

България Преди 8 часа

Нови блокади и шествия имаше в 37-ия ден на протести срещу правителството

В Китай строят град за живот по време на епидемия

В Китай строят град за живот по време на епидемия

Свят Преди 9 часа

Той ще съчетава традиционно европейско оформление, модерни китайски високи сгради и селскостопански пейзаж

Лудогорец прегази Славия и чака Будучност със самочувствие

Лудогорец прегази Славия и чака Будучност със самочувствие

България Преди 18 часа

Лудогорец записа първа победа през новата кампания в Първа лига

Не се изисква PCR тест за водачите на тирове на "Кулата - Промахон"

Не се изисква PCR тест за водачите на тирове на "Кулата - Промахон"

Теми в развитие Преди 18 часа

Информацията бе потвърдена пред Министерството на външните работи от гръцките гранични власти

Николова: Расте делът на поклонническия туризъм

Николова: Расте делът на поклонническия туризъм

България Преди 21 часа

Тя посочи, че именно в Созопол се намират емблематични църкви, в които се съхраняват уникални за България и света находки

Радев: Борисов няма право да иска свикване на ВНС

Радев: Борисов няма право да иска свикване на ВНС

България Преди 22 часа

Това заяви държавния глава в обръщение към нацията

<p>&quot;Превърнаха ме в развалина&quot;: Какво преживях в лагер за превъзпитание</p>

"Превърнаха ме в развалина": Какво преживях в китайски лагер за превъзпитание

Свят Преди 23 часа

Унижения, тормоз, изнасилвания, зловещи медицински експерименти - в китайските лагери за превъзпитание, в които попадат и казахи като Сарайгул, това е ежедневие. Разказите ѝ за ставащото там са разтърсващи.