Ще умре ли автомобилната индустрия заради електрическата кола
Източник: ЕПА/БГНЕС
42

В еликобритания се присъедини към Франция, като обеща да забрани продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. насетне, за да подобри качеството на въздуха и да намали парниковите емисии.

След като две от най-големите икономики в Европа обещаха да премахнат технологията, която е поддържала автомобилната индустрия повече от век, естествено е инвеститорите да се опасяват, че това създава предизвикателства пред съществуването й, пише Крис Браят в анализ за "Блуумбърг" (Bloomberg).

Автопилотът на Tesla избягва катастрофи с нов софтуер

В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил

Apple си постави 1 година срок за автономния си автомобил

Преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически двигатели ще доведе до краткосрочни финансови проблеми за производителите на автомобили (и някои от техните доставчици), но в дългосрочен план това всъщност може да е от полза за печалбите. А европейските производители са по-устойчиви, отколкото си мислите.

Днес напълно електрическите превозни средства представляват по-малко от един процент от продажбите на нови автомобили в Европейския съюз. Довеждането на това число до близо 100% в рамките на две десетилетия ще изисква, разбира се, милиарди евро инвестиции (особено в инфраструктурата за зареждане).

Крановете за електрическото гориво вече се завъртяха: числата, публикувани в сряда, показват, че разходите на Daimler AG за научноизследователска и развойна дейност са скочили с 19% през първата половина на 2017 г. в сравнение със същия период на миналата година.

Регулаторите са поставили индустрията в обвързаност, като налагат инвестиции, за да направят съществуващите горивни двигатели по-ефективни. Daimler наскоро похарчи 3 милиарда евро за ново семейство дизелови двигатели. И все пак тази технология може да стане неактуална сравнително бързо - особено ако автомобилните производители загубят битката с обществеността за спасяването на репутацията на дизела.

Точка на пречупване може да настъпи около 2025г., когато Bloomberg New Energy Finance смята, че електрическите коли ще започнат да се конкурират ценово с автомобилите с двигатели с вътрешно горене (без субсидии).

Поради по-ниските оперативни разходи продажбите на електрически автомобили трябва да започнат да се ускоряват бързо. Това може да повлияе на стойността на бензиновите и дизеловите автомобили при препродажба дълго преди да влизането в сила на правителствена забрана.

Според анализатори от Berenberg е възможен 20% спад в остатъчните стойности на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Това би застрашило лизинговия бизнес на автомобилостроителите, който в момента е богат източник на печалба.

Daimler финансират половината от продажбите на автомобили и техният финансов отдел е генерирал 19% възвръщаемост на собствения капитал през последното тримесечие.

Броят на заводите в Европа, произвеждащи горивни двигатели, ще се свие.

Къде тогава е граничната линия, за която говоря?

Първо, производителите на автомобили не са толкова слаби, колкото цената на акциите им може да ви накара да помислите. Търсенето на възможност за задържане на повърхността накара Daimler да генерира три милиарда евро свободен паричен поток през първите шест месеца на годината, а конкурентната PSA Group Ltd. се похвали с повече от 13 милиарда евро пари и еквиваленти в края на юни.

Това са много значителни и необходими буфери, предвид високите разходи, които ще бъдат необходими през следващите години.

Но след като преминат първоначалните инвестиционни трудности, електрическите автомобили трябва да започнат да струват по-малко и така да заменят колите с горивен двигател: разходите за акумулатори падат бързо, в електрическата кола има много по-малко механично съдържание и вероятно ще са необходими по-малко работници, за да бъдат правени.

Анализаторът на BNP Paribas Стюарт Пиърсън твърди, че електрическите автомобили могат да постигнат оперативна възвръщаемост от продажби над 10% веднага след 2025 г. Това е по-рентабилно от типична кола с двигател с вътрешно горене.

Следователно има причини да смятаме, че производителите на автомобили ще оцелеят след смъртта на вътрешното горене. Но ще работят ли? Въпреки че британското правителство се успокои във вторник, когато BMW AG обеща да произвежда електрическа версия на Mini в Оксфорд. Задвижващата система на автомобила обаче ще се произвежда в Германия.

Забрана на продажбите на коли с бензинови и дизелови двигатели е едно нещо, но гаранциите, че Великобритания ще осигури работни места, създадени от електрическата революция при автомобилите, е съвсем друго. 

Коментари 42
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

42 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 1 час

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 2 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 5 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 5 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 5 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 6 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 6 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 6 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 7 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 7 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 7 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 8 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 8 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 8 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 8 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове