Онлайн рекламата продължава да расте
Източник: Thinkstock/Guliver
4

Oнлайн рекламата в Европа продължава да расте - бележи двуцифрен ръст и надхвърля 40 милиарда евро. Това сочат данните на Бюрото за интерактивна реклама (IAB Europe).

На 11-тата годишна конференция "Интеракт" IAB Europe обяви, че онлайн рекламата е нараснала с 12,2% през 2016 г. до 41,8 млрд. евро, като се е превърнала в доминираща за рекламния пазар на континента.

Проучването „AdEx Benchmark” отчита състоянието на европейския онлайн рекламен пазар и тази година се провежда за 11 поредна година. Изследването показва, че онлайн рекламата продължава да изпреварва телевизионната реклама.

Всички страни, участващи в проучването, са отбелязали ръст. В 30 от тях той е двуцифрен, а при три – с повече от 30%.

Рекламният пазар за мобилни устройства продължава да отбелязва

ръст по два показателя – мобилна „дисплей реклама” и „резултати от търсене” - с 50% ръст през 2016 година. Именно рекламният пазар за мобилните устройства доминира над всички пазари с повече от 100% ръст в някои страни.

„Дисплей рекламата” при мобилните устройства сега възлиза на 5,4 млрд. евро и продължава да увеличава своя дял на пазара на „дисплей рекламата” до 33,3%, като темпът на растеж е 53,3% в сравнение с 2015 г.

Видеата, които се смятат за ключов канал за разпространение на реклами, според доклада на IAB Europe, продължават да се развиват бързо, като имат общ дял от 18,2% от общия пазар на онлайн реклама.

Главният изпълнителен директор на IAB Europe коментира, че онлайн рекламата демонстрира растящото си значение за икономиката.

Проучването на IAB Europe разделя онлайн рекламния пазар на три категории:

„дисплей реклама”, „търсене” и „обяви и каталози”. И  трите са подсилени от смяната на устройствата, с който потребителите влизат в онлайн пространството.

„Дисплей рекламата” изпреварва другите две категории за трета поредна година с ръст от 13,8%, на стойност от близо 16 милиарда евро.

„Резултати от търсене” продължават обаче да са най-голямата категория за онлайн рекламиране по отношение на приходите с ръст от 12,9% и пазарна стойност от 19,1 милиарда евро. Това продължава да бъде най-големият онлайн рекламен формат по отношение на приходите.

„Мобилните устройства и видеото са мощна движеща сила, управляваща европейския онлайн рекламен пазар, докато влизаме в пост-десктоп банерите в света на рекламата”, коментира старши директорът на TMT - IHS Markit Даниел Нап.

Правилата и практиките на онлайн рекламата се промениха с новостите, които набират сила. В същото време нашите данни за 2016 г. показват, че търсенето в „обяви и каталози” са навлезли в период на възраждане с ускоряващи се темпове на растеж”, коментира Нап.

„През 2016 г. пазарите в Централна и Източна Европа допринесоха повече за растежа на Стария континент, от когато и да е досега. Видяхме, че осем страни в региона отбелязват ръст от над 15%. Пазари като Полша, Чехия и Турция са сред лидерите в областта на мобилната и видеорекламата. Същевременно западноевропейските  пазари остават в здравословна форма, като Великобритания и ключовите скандинавски пазари надхвърлят средната европейска стойност, въпреки високите им разходи за реклама на глава от населението”, коментира старши анализатор в IHS Markit.

Топ 3 на страните с най-голям ръст на пазарите:

1. Румъния – 36,9%

2. Словения – 32,2%

3. Ирландия – 31,4%

Топ 10 на страните по онлайн реклама:

1. Великобритания – 14,2 милиарда евро

2. Германия – 5,9 милиарда евро

3. Франция – 4,2 милиарда

4.Русия – 2,6 милиарда евро

5. Италия – 2,3 милиарда

6. Холандия – 1,7 милиарда

7. Испания – 1,6 милиарда

8. Швеция – 1,6 милиарда

9. Белгия 0,9 милиарда

10. Швейцария – 0,9 милиарда

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Западният свят отново е заложник на ОПЕК</p>

Западният свят отново е заложник на ОПЕК

Свят Преди 1 час

Решенията на министъра на енергетиката на Саудитска Арабия днес определят в голяма степен какво и колко можете да сложите в резервоара на колата или на масата си вкъщи утре, пише експертът по околна среда Боян Рашев

Windows 10

Как да ускорим работата на Windows 10

Технологии Преди 1 час

Няколко семпли съвета могат да дадат добри резултати

Лесни трикове да превърнем дома си в луксозно място

Лесни трикове да превърнем дома си в луксозно място

Любопитно Преди 2 часа

Всичко, от което се нуждаем, са малко идеи и свободно време

България - трета в ЕС по дял жени на ръководни позиции

България - трета в ЕС по дял жени на ръководни позиции

България Преди 11 часа

Къде има най-много жени мениджъри

<p>ЕС е започнал работа по ваксинационните сертификати&nbsp;</p>

Ройтерс: ЕС е започнал работа по ваксинационните сертификати

Теми в развитие Преди 12 часа

Системата за "паспорти за ваксинация" се очаква с нетърпение от авиокомпаниите и туристическия бранш

ДАЗД ще следи за въвличане на деца в политическа агитация

ДАЗД ще следи за въвличане на деца в политическа агитация

Избори 2021 Преди 12 часа

Председателят на агенцията е изпратила официално писмо до председателя на ЦИК

ВКС призна за виновни подсъдимите за смъртта на Чората

ВКС призна за виновни подсъдимите за смъртта на Чората

България Преди 14 часа

Но не ги осъди поради изтекла давност

Коалицията "Изправи се! Мутри вън!" представи водачите на листите си

Коалицията "Изправи се! Мутри вън!" представи водачите на листите си

Избори 2021 Преди 14 часа

Коалицията откри предизборната си кампания

Над 40 хиляди си запазиха час онлайн за ваксина

Над 40 хиляди си запазиха час онлайн за ваксина

Теми в развитие Преди 15 часа

Данните са към 17 ч. днес, информират от здравното министерство

Нова мярка в подкрепа на туроператорите

Нова мярка в подкрепа на туроператорите

България Преди 16 часа

Браншът ще бъде подпомогнат във връщането на суми за неосъществени пътувания

8 500 електронни билета са закупени за 1 седмица

8 500 електронни билета са закупени за 1 седмица

България Преди 17 часа

Добавянето на новата услуга е част от цялостната програма на ЦГМ за нови услуги