3

Италианската фирма за дрехи United Colors of Benetton бе критикувана за спорна рекламна кампания, в която участват снимки на мигрантите, спасени в Средиземно море.

Рекламите представят мигрантите в спасителни жилетки, придружавани от доброволци.

Благотворителната организация SOS Méditerranée, която стои зад спасителния екип, помогнал на мигрантите, осъди Benetton, че използва снимки на хора в беда.

Италианският вътрешен министър Матео Салвини написа в социалните мрежи: „Аз ли съм единственият, който намира тази реклама за пренебрежителна?“

Рекламите представляват две отделни изображения, заснети от SOS Méditerranée на 9 юни, когато бяха спасени стотици мигранти от кораба „Водолей“.

SOS Méditerranée заяви в Twitter, че напълно се разграничава от проведената кампания на италианската марка.

От Benetton все още не са дали коментар по въпроса.

Новият министър на вътрешните работи на Италия бе отказал разрешение на спасителен кораб да остави 629 мигранти в страната, спасени от крайбрежието на Либия.

Лидерът на крайнодясна партия Матео Салвини смята, че Малта би трябвало да приеме кораба, но на „Водолей“ и там му е отказано да акостира. Малта заяви, че германската благотворителна организация SOS Méditerranée е прибрала мигрантите от либийски териториални води, което означава, че те попадат под юрисдикцията на Италия.

В крайна сметка Испания се съгласи да ги приеме на своя територия, с което се прекратиха страховете, че Европа е напът да се изправи пред хуманитарна криза.

Криза в Средиземно море: Кораб със спасени мигранти няма къде да акостира

Край на кризата: Испания приема мигрантите от „Водолей“

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram