Румънските проблеми край Дунав мост 2
Източник: danubebridge2.com
3
л лгарите ни изпреварват: шосейната и железопътната инфраструктура във Видин е по-добра от тази при Калафат", обявява днес в заглавие румънският вестник "Капитал" (capital.ro).

Засега можем да хвърлим вината (не без причини) върху българите за забавянето на моста Калафат-Видин (Дунав мост 2, danubebridge2.com), но веднъж завършен, ще се разкрие суровата действителност: шосейната и железопътната инфраструктура на румънския бряг е много по-назад от тази на българския, посочва изданието.

Вестникът пише, че от българската страна на моста има шосе с по две ленти в посока, без дупки, а железопътната линия е електрифицирана. От румънска страна ситуацията не изглежда така добре, а перспективите тя да се подобри са много далечни.

Национален път 56 Крайова-Калафат има една лента в посока и е осеян с дупки, а железопътната линия Калафат-Крайова е единична, неелектрифицирана и много остаряла, пише "Капитал".

Вестникът припомня за забавянето от българска страна и посочва, че новият срок за завършване на моста е октомври 2012 г.

От румънска страна проектът се е развил по-бързо и още през лятото на миналата година е бил завършен 95 процента, а останалите пет процента са очаквали изпълнението на работи в българската част.

"Предимството е на румънска страна засега, но нещата ще се променят радикално, когато българите завършат най-накрая моста, защото тяхната инфраструктура е в много по-добро състояние от румънската", коментира вестникът.

Шосейната част, т.е. път Е79, е в отлично състояние, пише "Капитал" и допълва, че румънското продължение на този път изглежда като "след бомбардировки".

Срокът за изпълнение на този участък е две години, така че шофьорите ще има да почакат още преди да имат възможността да пътуват в добри условия към Калафат, посочва "Капитал".

И добавя, че от гара Голенц в Румъния до самия мост е изградена нова железопътна линия, която е електрифицирана, но от Голенц до Крайова, положението е отчайващо - неелектрифицирана жп линия, много остаряла, поради което разстоянието от 107 км между Крайова и Калафат се изминава за три часа и половина.

От румънската жп компания Че Фе Ре казали на "Капитал", че модернизацията на тази линия ще бъде направена в рамките на бюджета за периода 2014-2020 г. на европейската оперативна програма "Транспорт". След модернизацията тази линия ще бъде единична, електрифицирана и ще позволи движение с по-висока скорост.

Последната оценка за необходимите инвестиции сочеше цена от 487 милиона евро, пише "Капитал" и допълва, че търгът няма да се състои по-рано от 2015 г., а работите ще приключи най-рано през 2018-2019 г.

Генералният секретар на Асоциацията на железопътната промишленост в Румъния Щефан Рошану се оправдал, че за Румъния жп линията Крайова-Калафат е била от второстепенен интерес до строежа на моста, докато за България линията Видин-София е важна и се намира на коридор 4.

Така че, през 2014-2015 г. железопътната линия от българска страна ще бъде готова, докато на румънска територия тепърва ще започва работата по нея, пише в заключение румънският "Капитал".
Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Застрашено трупно цвете цъфна в ботаническа градина във Варшава

Застрашено трупно цвете цъфна във Варшава (СНИМКИ)

Любопитно Преди 34 минути

Въпреки неприятната миризма цъфтящите трупни цветя обичайно са голяма атракция за посетителите

Учени: Хората могат да се размножават на Марс

Учени: Хората могат да се размножават на Марс

Любопитно Преди 3 часа

Космическата радиация не убива сперматозоидите, както се смяташе

Наум Шопов с бляскаво парти за рождения си ден

Наум Шопов с бляскаво парти за рождения си ден

Любопитно Преди 3 часа

"Рожденият ми ден тази година беше доста цветен", похвали се той в Instagram

Как коронавирус пандемията промени щедростта в света и у нас

Как коронавирус пандемията промени щедростта в света и у нас

Любопитно Преди 4 часа

Къде в класацията по щедрост се намира България през 2020 г.

Войната на наденичките между Макрон и Джонсън на срещата на Г-7

Войната на наденичките между Макрон и Джонсън на срещата на Г-7

Свят Преди 5 часа

Как разговор между Макрон и Борис Джонсън в кулоарите на Г-7, прераснал в трудна дискусия за последиците от Брекзита в Северна Ирландия

Спасиха трето мече в Смолянско, на специална диета е

Спасиха трето мече в Смолянско, на специална диета е

Любопитно Преди 5 часа

То най-вероятно е братче/сестриче на спасеното в петък мече

<p>Консумацията на тези храни&nbsp;може да бъде опасна</p>

Внимавайте с тези храни, консумацията им може да бъде опасна

Любопитно Преди 6 часа

Какво са установили учените, вижте:

МОН: Стипендия за тези с високи резултати на матурите

МОН: Стипендия за тези с високи резултати на матурите

България Преди 6 часа

Вижте какви са пълните условия за тази стипендия

Почина главата на вероятно най-голямото семейство

Почина главата на вероятно най-голямото семейство

Свят Преди 6 часа

Проучване твърди, че е имал 39 съпруги, 94 деца, 33 внуци и едно правнуче

Защо мислят да отложат премахването на ковид мерките в Англия

Защо мислят да отложат премахването на ковид мерките в Англия

Теми в развитие Преди 7 часа

Има „загриженост за увеличаване” на случаите заради варианта „Делта”

Кирил Петков

Петков: Безстопанственост, ВКП се самосезира

България Преди 7 часа

Бившите управляващи от ГЕРБ: „Обществото беше подведено”