Румъния ще бъде набраздена от магистрали и експресни
пътища от запад на изток и от север на юг, шест моста ще
пресичат река Дунав по границата с България, а по жп линията
между Нъдлак (на границата с Унгария) и Констанца (на Черно
море) влакове ще се движат с над 250 км/ч.
Това е първият работен вариант на генерален план за развитие на транспорта, публикуван вчера на сайта на румънската Агенцията по управление за Оперативна секторна програма транспорт (AMPOST), пише в. "Зиарул финанчиар".
В документа се посочва, че националният план за строеж на пътища е
одобрен от правителството
и ще бъде вземан предвид при изготвянето на големия генерален план за развитие на транспорта.
В проекта не са посочени колко километра нови пътища ще бъдат построени и кога ще бъдат готови, но времевите хоризонти са 2015 г., 2020 г. и 2030 г.
Засега само малка част от проектите на картата на пътищата са готови или са в процес на изпълнение. Румъния има около 506 км магистрали, от които само около 350 км са били построени през последните 23 години, така че до финализирането на пътищата, включени в големия план, може да минат няколко десетки години, отбелязва "Зиарул финанчиар".
В момента
в строеж са най-малко 300 км магистрали,
предимно с европейски средства.
Те са обаче под въпрос, след като Европейската комисия неотдавна информира правителството в Букурещ, че влиза в процедура, предшестваща спирането на средствата, заради недостатъци при системата на управление на програмата.
Вестникът отбелязва, че в проекта на AMPOST е включена и една от най-спорните магистрали през последните години - Търгу Муреш-Яш. Това е магистрала, която следва да прекоси Западните Карпати и да струва около 8,9 млрд. евро, тоест цена от над 30 млн. евро на километър.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!