Пн ническите и транспортните самолети, които всеки ден
прелитат над Кипър на път от Европа за Близкия изток, често са
изложени на риск от инциденти заради разделянето на острова.
Във въздушното пространство над острова има и турски, и гръцки контрол на полетите, но те не
комуникират помежду си, съобщава Асошиейтед прес.
Международната общност признава само гръцкия център за
въздушен контрол, но турските диспечери в северната част на
острова дават инструкции на пилотите, въпреки че не са
упълномощени за това. Те имат свой контролен център още от 1977
г. въпреки че
не е член на международните организации за цивилна авиация.
Пилотите, които не са запознати със сложната политическа остановка в
Кипър, следват техните инструкции.
В поверителен доклад на международните авиационни
власти, до който АП е имала достъп, се оценява, че в това
въздушно пространство "съществува висок риск от инциденти".
Като се позовава на надеждни източници, агенцията
твърди, че през последните години при няколко случая трагедиите
са били избегнати в последния момент.
През октомври 2008 г. "Еърбъс 330" и товарен самолет едва
са избегнали сблъсък във въздуха.
Според поверителния доклад три
подобни инцидента е имало в периода между юни и октомври 2006
г., но за щастие не се е стигнало до катастрофа.
Кипър бе разделен на две части след военна интервенция
от страна на Анкара през 1974 г., след което кипърските турци
обявиха своя самостоятелна държава, която е призната само от
Турция.
Република Кипър е член на ООН и на Европейския съюз.
Риск за пътническите самолети над Кипър
Турски център за въздушен контрол в северната част на острова дава инструкции на пилотите, макар да няма такива права
6 август 2011, 17:33
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!