АПИ отрича мантинелите на пътя София-Своге да не са качествени
Източник: БГНЕС

Б олтовете на мантинелите на пътя Своге - София не могат да се развият на ръка. Това заявяват от Агенция „Пътна инфраструктура” по повод разпространена от Института за пътна безопасност информация, в която се твърди, че мантинелата край Своге е с развиващи се на ръка болтове.

„Изложените твърдения са категорична лъжа и разпространените от неправителствената организация снимки с отвити болтове са провокация. Демонтирането на елементи и нарушаването на целостта на ограничителната система, в търсенето на медийни сензации, е забранено и подлежи на наказателна отговорност, тъй като застрашава безопасността на движение на всички шофьори”, пише в съобщението от Пътната агенция.

Методи Стелиянов от Института по пътна безопасност разказа, че заменената мантинела е закрепена с болтове, които може да се развият без инструменти. „Това, което се случи и бях шокиран, е, че разглобих болтовите сглобки с два пръста. Проверих произволни места и ето така тези болтове ми се разглобиха в ръцете. Констатирахме също така, че при много от болтовите съединения липсват шайби“, обясни мъжът.

Агенция „Пътна инфраструктура“ държи да уточни, че монтираните мантинели в участъка на пътния инцидент край Своге са от най-висок клас, каквито се поставят на автомагистралите.

От АПИ опровергаха изнесената информация: 

Мантинелите са „преинсталирани“ – при монтажът на новата ограничителна система за пътиша H2W4 не са използвани компоненти от предходно монтирани ограничителни системи. Твърдят, че инсталираната система е „EasyRail 3N“, а не е „JPL 2”. Тя е тривълнова H2W4, способна да издържи удар на 10-тонен товарен автомобил или 13-тонен автобус при скорост 70 км/ч. Поставянето на новата ограничителна система за пътища е изпълнено по проект, съобразен в съответствие с „Техническите правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа“.

Представителят на неправителствената организация твърди, че на мостово съоръжение, зоната на действие или деформацията на ограничителната система трябва да бъде „0“. Твърдението категорично не кореспондира с всички норми и изисквания за пътна безопасност! Изборът на ограничителна система не е просто математическо решение, а е съобразено с множество фактори като интензивност на движението, максимално допустима скорост на движение, очакван характер на трафика, видимост и др. В конкретният случай е монтирана стоманена предпазна ограда за съоръжения със степен на задържане Н2 идентична с тази в страни от него. Същата е с минимална широчина, което позволява да се осигури по-голям динамичен габарит и видимост в участъка твърдят от АПИ.

Зоната на действие (W4) на монтираната ограничителна система на съоръжението е съобразена със ситуацията в участъка, като е взето предвид допустимата максимална скорост (30 км/ч), стесненият габарит на пътя и вида на ограничителната система преди и след съоръжението.

„Мантинелата, която е монтирана не отговаря на техническите изисквания на АПИ“, е друго твърдение на неправителствената организация, което от АПИ определят като крайно непрофесионално изказване, което не отговаря на истината. Ограничителната система, монтирана в зоната на катастрофата, притежава всички необходими сертификати, издадени въз основа на „краш тестове“ и е широко използвана както в България, така и в редица европейски страни. Ограничителната система притежава всички необходими сертификати, които са приложени тук .

„Монтажът на ограничителните системи за пътища, не е съобразен с техническите норми“ - стоманената предпазна ограда е монтирана в зоната на тротоара и под нея съществува бордюр. Същият служи за ограничаване на повърхностните води и е с по-голяма височина. Изпълненото техническо решение е съобразено с изискванията при монтаж на ограничителни системи при денивелация между платното за движение и зоната за монтаж. В случая бордюрът е в линията на стоманената предпазна ограда, а не пред нея.

„Монтираната стоманена предпазна ограда е предназначена за МПС с висок център на тежестта“ - стоманената предпазна ограда със степен на задържане H2 се сертифицира, след провеждане на серия тестове, включващи: лек автомобил 900-1500 кг, автобус 13000 кг и товарен автомобил 10 000 кг. Същата има за цел не само да задържи на пътното платно отклонилият се автомобил, но да поеме част от енергията на удара, а също така да предотврати „отскачане“ в насрещното платно.

Оценката на риска се извършва преди и по време на проектирането и изпълнението на всички дейности. Одитите по пътна безопасност, удостоверяват след изпълнението дали всички необходими мерки са предприети и изпълнени коректно.

„Трябва да бъде монтирана бетонова стена с височина 1,20 м“ - няма основание и нормативна уредба, изискваща изграждането на подобно бетоново съоръжение. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

Задържаният за убийството на Магдалена остава в ареста

България Преди 11 минути

Според съда съществува опасност да се укрие или извърши друго престъпление

БНБ отговори на въпросите за еврото

БНБ отговори на въпросите за еврото

България Преди 31 минути

Дизайнът на евромонетите с българска национална страна е одобрен

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

МВР и БАБХ установиха фалшиви хранителни добавки

България Преди 1 час

По случая е образувана проверка и е съставен констативен протокол

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Нова тенденция в Румъния: Вълна от подкрепа за Джордже Симион в ТикТок

Свят Преди 2 часа

Потребители публикуват кратки видеа, в които "не казват за кого ще гласуват", а на заден план се чува песента "Доведи конете, Симионе"

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

Предлагат шефът на ДАНС да оглави Комисията по досиетата

България Преди 2 часа

Бившият конституционен съдия Константин Пенчев е предложен за негов заместник

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

Директорът на ОДМВР-Хасково подаде оставка

България Преди 2 часа

До тук се стигна след напрежението снощи в Хасково

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

С този темп Русия ще превземе Украйна след три века

Свят Преди 2 часа

Невероятно е, че зашеметяващите загуби на хора и оборудване все още не са спрели руската армия

<p>Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение&nbsp;</p>

Фенове на Ливърпул предизвикаха земетресение от 1,74 по скалата на Рихтер

Любопитно Преди 2 часа

Не само феновете на Тейлър Суифт могат да предизвикват миниземетресение, доказаха учени

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Бързината като стратегия: икономиката няма да чака

Любопитно Преди 2 часа

Международната обстановка допълнително се нагнетява и от митническата политика на Тръмп

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

11 кандидати ще се борят за президентския пост в Румъния

Свят Преди 2 часа

Сред тях са четирима независими и седем, издигнати от партии

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

Започва ремонт на пети блок на АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 3 часа

Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" работи съгласно графика за електропроизводство

Задържаха за 24 часа баща, ударил двете си деца

Задържаха за 24 часа баща, ударил двете си деца

Свят Преди 3 часа

По случая е образувано досъдебно производство

<p>Съперничещи си лагери в битката за нов папа</p>

Кардиналите на кръстопът: Какво следва след смъртта на папа Франциск

Свят Преди 3 часа

Подробности четете в следващите редове

<p>Глобиха TikTok с 530 милиона евро</p>

TikTok е глобен с 530 милиона евро за нарушение на лични данни

Свят Преди 3 часа

На TikTok е разпоредено да приведе дейността си в съответствие с регламента в срок от шест месеца

<p>Обявиха АзГ за крайнодясна екстремистка организация&nbsp;</p>

Германската разузнавателна служба обяви АзГ за крайнодясна екстремистка организация

Свят Преди 3 часа

Шолц призова към предпазливост по отношение на евентуална забрана на АзГ