П ътниците на полет на Cathay Pacific от Лос Анджелис до Хонконг преживяха кошмарно пътуване, което може би е счупило рекорда за най-дълъг търговски полет в света - но не по разстояние.
Полет CX883 излита от летището в Лос Анджелис в 00:55 ч. на 4 август с почти 300 пътници на борда, очаквайки 13-часов транстихоокеански полет.
Но необичаен метеорологичен феномен над Хонконг превръща полета в 29-часово изпитание - както във въздуха, така и на пистата, съобщава Daily Mail.
Точно когато 15-годишният Boeing 777 започва да се спуска на 5 000 фута за финален подход към международното летище в Хонконг, поройните дъждове принуждавт пилотите да прекратят кацането.
Градът бе ударен от над 35 сантиметра дъжд само за няколко часа, което накара властите да издадат рядко срещано предупреждение за "черна" буря - най-високото метеорологично ниво в региона и най-много валежи за август от 1884 г. насам.
Невъзможността да се приземи води до пренасочване на самолета към международното летище Таоюан в Тайван - но вместо да позволи на пътниците да слязат, от Cathay Pacific са ги задържали на борда още 11 изтощителни часа, позовавайки се на международни закони и имиграционни ограничения.
Видеоклип от хаоса бе публикуван в Threads от авиационния инженер @mfahadnaimb, който също е бил на борда. Кадрите показват реакциите в кабината по време на турбуленции и карта на полета, попаднал в буря и обикалящ Азия.
On August 4th, a flight from Los Angeles to Hong Kong set a new record for the longest continuous time spent in an airplane cabin. The flight, CX883, was delayed due to a thunderstorm in Hong Kong and was diverted to Taiwan. Passengers spent nearly 29 hours in the cabin, waiting… pic.twitter.com/zLjJwlY1ha
— Fahad Naim (@Fahadnaimb) August 5, 2025
Но пътниците скоро загубили всякакво чувство за хумор.
Пътниците на Cathay Pacific полет CX883 са били блокирани в кабината за близо 29 часа, след като неочаквана буря удари Хонконг по време на полета.
Самолетът е бил принуден да се отклони към Тайван и е бил паркиран на отдалечена стоянка, където, според разказите на пътници, не им било позволено да слязат близо 11 часа.
Блокирани в самолет, паркиран на отдалечена площадка, с намаляващи количества храна, липса на свеж въздух и никаква възможност да излязат, напрежението започнало да расте.
Някои обвиниха така наречените ограничения на „втората свобода на въздуха“ - международно правило, което позволява техническо кацане, но забранява слизането на пътници.
#CathayPacific flight diverted to #Taipei due to a storm in #HongKong, stranding passengers in the cabin for 11 hrs, totaling 29 hours.
— FlightMode (@FlightModeblog) August 6, 2025
🎥 via @Fahadnaimb#Taiwan #aviation #CX883 #LosAngeles #aviation #avgeek #avgeeks #flights #travel #traveler #blackrain #storm #thunderstorms pic.twitter.com/dnnDYKBrI3
Други посочиха за причина застрахователни ограничения и нежеланието на Cathay Pacific да обработи стотици международни пътници през митницата на Тайван.
Дори екипажът бил на ръба на силите си, според @mfahadnaimb: „Много пътници бяха напрегнати и искаха да слязат от самолета. А справянето с оплаквания и искания за храна и напитки допълнително затрудняваше стюардите.“
В крайна сметка авиокомпанията трябвало да смени пилотите и кабинния екипаж по време на престоя, за да гарантира, че са в правоспособност да извършат последния етап от полета.
След часове чакане на пистата в Тайван, самолетът най-накрая подновил пътуването си, кацайки в Хонконг в 19:15 ч. на 5 август - невероятните 28 часа и 20 минути след излитането.
Авиокомпанията все още не е направила официално изявление относно инцидента.
Макар че закъсненията поради метеорологични условия често са неизбежни, критици твърдят, че начинът, по който авиокомпанията се е справила с отклоняването - включително решението да задържи близо 300 души на борда за повече от едно денонощие - заслужава сериозно внимание.