С айтът voubs.com, основан от българската компания Фамозо Груп стартира през март месец тази година и е набрал над 19 000 потребителя от цяла Европа. Той е първият по рода си на световно ниво. VOUBS е изцяло специализиран за организиране и участие в онлайн конкурси.
В него потребителите имат право да създават, да участват и да гласуват в конкурси на различна тематика. Обикновено участниците трябва да качат снимка или клип, който са направили, а след това останалите регистрирани в сайта или специализирано жури го оценяват.
Според Васко Василев, който е един от основателите на VOUBS, именно този начин на работа на сайта е причината за бързия му успех. Той смята, че така се подклажда състезателния дух на хората и ги мотивира да канят приятели и познати, които се регистрират, за да ги подкрепят.
Друг плюс на сайта според него е разнообразието. Темите за конкурс могат да бъдат всякакви, например - домашни любимци, детски снимки, готвене, хумор, и т.н. Това привлича различни хора с различни интереси и таланти. Разнообразието в темите гарантира, че по всяко време има конкурс за всеки. Платформата има възможност да поддържа около 100 едновременни конкурса, което би предоставило поле за изява на десетки хиляди потребители от цял свят.
В момента на сайта има 7 активни международни конкурса с общ награден фонд 6550 евро и 2000 участия. Със сигурност голяма част от успеха на VOUBS се дължи и на това, че предлага награди за неща, с които и без това почти всеки се занимава в Интернет. Повечето хора обичат да споделят снимки с приятелите си, да забавляват околните и да получават позитивни отзиви за труда си. Съвсем естествено е всеки, който предлага поле за изява и награди за тези дейности да добие популярност.
Това кара Васко да смята, че VOUBS е перфектно средство за различни фирми, които искат да подсилят отношенията с клиентите си. Например някоя технологична фирма може да организира конкурс с цел промоция за свой нов продукт и да го предложи като награда. Подобни конкурси не са нещо ново в сферата на маркетинга – големите фирми отдавна ги използват в рекламните си кампании. Никога обаче не е имало специално проектирана за тази цел платформа. До сега подобни конкурси са свързани с големи разходи – изграждане на отделен сайт за промоцията, набиране на участници, изработване на механизъм на кампанията, затруднения с администрацията и т.н. Чрез VOUBS тези разходи и време за организирането на успешен онлайн конкурс значително намаляват.
Ако искате да видите дали някой от сегашните конкурси в сайта не Ви е интересен, можете да ги разгледате тук. Не забравяйте, че можете и да се регистрирате и участвате(и дори да спечелите) във всеки от тях напълно безплатно.