Условията на банките по отпусканите кредити са непълни и неясни.
Това се казва в съобщение на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Комисията е разгледала подробно общите условия по ипотечни и потребителски кредити на всички 25 банки у нас, предлагащи такива продукти на граждани.
Прегледът е извършен след много оплаквания на клиенти срещу общите условия на договорите по кредити.
Потребителите се оплакват и от практиката на банките да променят условията по време на погасяването на задълженията.
КЗП е изготвила индивидуални препоръки за отстраняване на неясноти в определени клаузи или непълни съответствия с нормативните изисквания към всяка от банките.
Писма до посочените банки са изпратени от КЗП, като е определен срок за вземане на мерки за отразяване на препоръките.
Обобщение на резултатите от посочената проверка бяха представени от членовете на КЗП на представители на ръководството на Асоциация на банките в България (АББ), които изразиха положително отношение към работата на КЗП в тази насока.
Представителите на АББ подчертаха увереността си в готовността на банките да съдействат за отстраняване на допуснати пропуски и несъвършенства в общите условия, където такива са установени.
Подобни инициативи не само водят до по-висока защита на интересите на потребителите и повишаване на доверието им в банковата система, но и улесняват работата на доставчиците на такива услуги и постигането на по-голяма удoволетвореност на техните клиенти, се отбелязва в съобщението на КЗП.
Повече новини за лични финанси в PariteNi.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!