Компанията "Юниливър" придоби марките сладоледи "Дарко", дистрибуторската им мрежа и производствения им отдел.
Това съобщиха днес клонът на компанията за Централна и Южна Европа и досегашният собственик на сладоледите Balkan Accession Fund - BAF.
Стойността на сделката не се споменава в разпространеното от компаниите съобщение.
Около 80 служители на компанията ще преминат към "Юниливър".
"Дарко" запазва производствения си персонал, складовите си съоръжения и ще произвежда продуктите си за българския пазар.
Оборотът на компанията за миналата година е 7 млн. евро.
В световен мащаб "Юниливър" има около 167 хил. служители и реализираните печалби за 2010 г. са на стойност 44,3 млрд. евро.
"Дарко" е втората по големина компания за сладолед в България. Компанията продава марките като "Ескимо", "Казабланка", "Уикенд", "Аляска", "Милка" и др.
С придобиването на "Дарко" "Юниливър" навлиза на пазара на сладолед в България.
Председателят на "Юниливър" Марк Дезенфанс коментира: "Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара.
Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на "Юниливър" в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите”.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!