0

Германското правителство реши да увеличи финансирането на бонусите, които се дават при връщането на стари коли за скрап. Мярката се оказа много успешна и  даде силен тласък на продажбите на автомобили.

Кабинетът ще увеличи над три пъти сумата, предвидена първоначално за плана, предадоха Асошиейтед прес и Франс прес.

Правителството на канцлера Ангела Меркел се споразумя да увеличи финансирането за програмата до 5 млрд. евро (6,7 млрд. д.) спрямо първоначално заделените 1,5 млрд. евро.

Говорителят Улрих Вилхелм посочи, че новата сума ще покрие 2 млн. коли спрямо 600 хил. по-рано.

Бонусът от 2500 евро за хората, които дадат за скрап старите си автомобили и си купят нова кола, бе обявен по-рано тази година като част от усилията за насърчаване на автомобилната индустрия - ключова част от германската икономика, която миналата година навлезе в рецесия.

Програмата за раздаване на бонуси е част от общия план за стимулиране на икономиката на стойност 50 млрд. евро.

Миналата седмица Асоциацията на германските автомобилопроизводители (VDA) съобщи, че новите регистрации на автомобили през март са се повишили до най-високото си равнище от 1992 година благодарение на бонуса, като се са увеличили с 40% на годишна основа до 401 000.

Същевременно германският износ на автомобили се понижи с 25%, припомня АП.

Министърът на икономиката и регионалното развитие на Сърбия Младжан Динкич заяви, че от 15 април ще започне програма за замяна на стари автомобили за нов Фиат "Пунто".

На пресконференция в сръбското правителство Динкич каза, че производството на "Пунто" в завода "Застава" в Крагуевац върви добре.

Гражданите ще могат да предадат своите автомобили на възраст 10 и повече години, независимо от марката, и с мотори без екологични стандарти, като по системата "старо за ново" "Фиат Пунто" ще струва 5999 евро, заяви сръбският министър на икономиката.

Динкич каза също, че за покупка на трактор местно производство "IMT" и "IMR" ще има намаление от 2000 евро. По този начин най-евтиният модел трактор ще струва 7430 евро.