Две ракети показват как трябва да се прави бизнес
Източник: Yamabahari
9

М оже ли българска марка да бъде сред най-добрите в света? Отговорът е да, дори когато става въпрос за сектор като луксозните стоки, където конкуренцията е жестока и на пазара доминират големите играчи от Лондон, Ню Йорк и Париж.

Днес известното мъжко списание Gear Patrol нареди сред предложенията си за най-добрите продукти и български ракети за фрескобол. Ще си кажете, какво от това? Нещо повече, за много българи цената от 118 долара би била непреодолимо препятствие, ако поискат да играят в парка с ракетите Yamabahari.

Но като имаме предвид, че те стоят между машина за еспресо за 400 долара и часовник с дизайн на Porsche с цена от 6 950 долара, целевата им група като продукт едва ли е масовият потребител в България.

Защо тези ракети за фрескобол са толкова важни? Защото тук става въпрос за неща, които са дефицитни в икономиката на България като цяло - висока добавена стойност, налагане на собствена марка в глобален мащаб и ноухау.

Тези три компонента, съчетани в един продукт, се превръщат в двигател за икономическо развитие. Добавената стойност означава по-големи печалби, повече инвестиции, по-високи заплати.

Налагането на собствена марка пък води до това, че парите текат от света към България, а не в обратна посока, както обикновено.

А вложеното ноухау дава предимство пред конкуренцията, дори да става въпрос само за дизайн. Ръчно изработени от естествени материали, като американски орех и европейски клен, в ракетите Yamabahari се вижда невероятно внимание към всеки детайл. Те обаче са само част от по-широка продуктова гама, свързана с активния начин на живот, към който се стремят повечето от потребителите в Европа и САЩ.

Yamabahari
Yamabahari Източник: Yamabahari

Ето така ракетите Yamabahari се превръщат от средство за играене на фрескобол, в пример за развитие и продуктово позициониране. Те са част от по-голям проект, който създава визия за начин на живот. И е забележително, че в основата на всичко това стоят българи.

Тук виждаме как се прави бизнес в дългосрочна перспектива, не с търсенето на бърза печалба, а със спечелване на уважението и доверието на потребителите, с качество, дизайн и разбиране на техните нужди.

Марката Yamabahari излиза от типичния български калъп на продукти на ишлеме, които се правят от бивши бедни за настоящи бедни. Вместо това се залага на идеята, че за да печелиш трябва да продаваш на хората, които имат пари.

Ако повече български компании разберат тази проста истина и инвестират в това да бъдат конкурентни на международните пазари, ние българите един ден можем да се превърнем в богата нация с развита икономика.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

9 коментара
 
<p><strong>&quot;Самозванците&quot;</strong> - една изложба, която си струва да видите</p>
Ексклузивно

"Самозванците" - една изложба, която си...

Преди 33 минути
<p>Меган е <strong>по-добра</strong> от Кейт в това</p>
Ексклузивно

Меган е по-добра от Кейт в това

Преди 1 час
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини