0

В се повече страни от ЕС ограничават автомобилите в градовете, за да не се стигне до задушаване и парализиране на централните градски райони.

От доста време насам вече Атина е въвела редуване на коли с четни и нечетни номера, достъпът до централната част на Лондон е срещу заплащане, а в Лисабон обмислят същата мярка.

Мадрид иска да ограничи автомобилите с големи двигатели, Амстердам ще забрани дизеловите коли, а Париж продължава да ограничава пространствата за автомобили.

Въпреки че са необходими,

тези мерки не винаги се посрещат положително

В Германия предстои съвсем скоро старите коли да бъдат прогонени от центъра на градовете и от това крайно недоволни се оказват колекционерите.

На 1 март тази година ще бъдат обявени новите мерки срещу замърсяването, а в сила те ще влязат от 1 януари 2008-а.

В градските части, които в продължение на 35 дни годишно отчитат недопустимо високо съдържание на вредни частици, ще бъдат слагани знаци, забраняващи движението на замърсяващи автомобили.

Забраната ще важи и за всички коли над 15-годишна възраст. Хайнц Герд Леман от общогерманския автомобилен клуб - ADAC, посочва, че тези мерки засягат 4,6 млн. коли с бензинови двигател, които не изхвърлят същите частици във въздуха, както дизеловите агрегати.

Не би трябвало да им се забранява движението, защото по този начин се наказват много автомобилисти, а сред тях има много хора работещи с колите си, които нямат да могат вече да се движат, смята Леман.

От общо 46 млн. регистрирани коли в Германия "олдтаймерите" са едва 300 хил. Те изминават средно само по 6000 км годишно, а приносът им за общото замърсяване представлява едва 3%.

Движението по иначе широките улици и булеварди в Москва е такова, че вече няма пикови часове - из руската столица

по всяко време на деня е трудно да се придвижваш с автомобил

Защо на 31 октомври футболистите на "Спартак" (Москва) загубиха с 0:1 от "Интер"? Заради задръстванията, разбира се. Автобусът на играчите остана блокиран в движението и за да не закъснеят, те се придвижиха до стадиона с метро.

Така обаче футболистите изгубиха ценно време за загряване и паднаха във важния мач. С нарастващата покупателна способност, а и защото все повече руснаци идват от най-далечните московски квартали да работят в центъра, пътните артерии са буквално парализирани.

По последни данни ежедневно в централната част на Москва се движат 3 млн. автомобила. Много жители на столицата прибягват до градския транспорт, като единствено спасение, но и той вече е пренаситен. Метрото в Москва се ползва ежедневно от 9 млн. души.

Задръствания, натоварени улици, изнервени и агресивни шофьори, тротоарите, превърнати в паркинги. Такава е ежедневната картина на движението в София.

Както изглежда транспортният проблем на столицата ни е трудно решим.

Една от причините е лошата инфраструктура на града,

но не само тя. Липсва дисциплина, не се спазват правилата на движение. Смята се, че санкциите не решават въпроса. В момента КАТ, който регулира движението, събира 10% от наложените глобите.

Вече стана ясно, че ако улиците се разширяват, веднага се увеличава и броят на колите. Подготвят се 4 нови паркинга в комбинация с метрото, но те ще бъдат факт в края на годината.

Главният архитект на София е подел акция за паркоместа за всяка бизнес сграда. Лансира се идея за

път-дубльор на "Цариградско шосе"

За някои от шофьорите в момента спасение е околовръстния път на столицата. Дългият над 60 км пръстен около столицата поема целия транзитен трафик.

В действителност има много идеи за решаване на проблема с трафика - от подземни булеварди и естакадно строителство до разширяване на околовръстното шосе.

Мисли се дори някои фирми да променят работното си време с цел техните служители да избягват задръстванията.

Хората, които работят по общия градоустройствен план смятат, че трябва да се създаде електронна система за наблюдение и контрол на движението, каквито има в много други европейски градове.

Наличието на подобна система означава да има мрежа от камери за наблюдение на всеки 500 метра, а засега такива има по централния булевард "Цар Освободител".

Наред с това би трябвало да има информационни табла, които да показват на шофьорите

къде наблизо има свободни места за паркиране

Представители на Столичната община вече са се запознали с немския софтуер на системата "City traffic". Системата обаче е скъпа и за евентуалното й въвеждане може да се мисли само ако се търси финансиране от еврофондовете.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Агенция &quot;Митници&quot; и НАП с физическа инвентаризация в &quot;Лукойл&quot;</p>

Агенция "Митници" и НАП с физическа инвентаризация на наличностите в "Лукойл"

България Преди 11 минути

Това съобщи служебният премиер Димитър Главчев

Коалиция „Неутрална България“

Коалиция „Неутрална България“

Избори 2 в 1 Преди 13 минути

Коалиция „Неутрална България“

<p>Визита на бивш ирански президент в Унгария възмути Израел, ето защо</p>

Визита на бивш ирански президент в Унгария възмути Израел

Свят Преди 19 минути

Според израелското посолство това е "сериозна обида" към паметта на близо 600 000 унгарски евреи

Партия „Зелено движение“

Партия „Зелено движение“

Избори 2 в 1 Преди 23 минути

Партия „Зелено движение“

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Избори 2 в 1 Преди 26 минути

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Партия „Пряка демокрация“

Партия „Пряка демокрация“

Избори 2 в 1 Преди 27 минути

Партия „Пряка демокрация“

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Избори 2 в 1 Преди 28 минути

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Партия „Величие“

Партия „Величие“

Избори 2 в 1 Преди 29 минути

Партия „Величие“

Коалиция „БСП за България“

Коалиция „БСП за България“

Избори 2 в 1 Преди 32 минути

Коалиция „БСП за България“

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“

Избори 2 в 1 Преди 33 минути

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“

Руски удар по детска площадка в Харков, три деца са в тежко състояние

Руски удар по детска площадка в Харков, три деца са в тежко състояние

Свят Преди 34 минути

Ударът е повредил жилищни сгради

Коалиция ГЕРБ – СДС

Коалиция ГЕРБ – СДС

Избори 2 в 1 Преди 36 минути

Коалиция ГЕРБ – СДС

Партия „Ние идваме“

Партия „Ние идваме“

Избори 2 в 1 Преди 42 минути

Партия „Ние идваме“

Партия „Партия на зелените“

Партия „Партия на зелените“

Избори 2 в 1 Преди 44 минути

Партия „Партия на зелените“

Коалиция „Левицата!“

Коалиция „Левицата!“

Избори 2 в 1 Преди 46 минути

Коалиция „Левицата!“

ПП "ОБЩЕСТВО ЗА НОВА БЪЛГАРИЯ"

Партия „Общество за нова България“

Избори 2 в 1 Преди 48 минути

Партия „Общество за нова България“