З асега обаче финансовата криза не засяга пазаруванията на холандците за Коледа и Нова година. Според прогноза те ще похарчат 831 млн. долара за подаръци за Синтер Клаас, който се празнува в Холандия на 5 срещу 6 декември, известна още като "нощта на подаръците". Това ще е повече от миналата година, когато покупките за Синтер Клаас са били за 820 млн. евро.
Търговците обясняват увеличението с повишението на цените на стоките, но също и с нарастващите продажби. Само за един уикенд ? 29 и 30 ноември, за подаръци в Холандия са били изхарчени 10,4 млн. евро.
Въпреки повишаването на цените на туроператорите,
германците не възнамеряват да се откажат от пътуванията по време на отпуската си,
съобщи "Дойче Веле". Много туристически компании в Германия бяха принудени да вдигнат цените на своите услуги заради световната финансова криза, но това няма да повлияе съществено на желаещите да прекарат почивката си извън родния дом, смятат експертите.
Президентът на Съюза на германските туроператори Клаус Лепле заяви, че пътешествията са изключително важни за германците. В тежките време те по-скоро ще се откажат от скъпи предмети, но не и от пътешествията, смята той.
Неговото мнение се подкрепя и от други експерти. Мартин Ломан, специалист по туристически бизнес от Кил, посочва, че желаещите да заминат на кратък отдих от пет дни е намалял незначително и в момента не е 65 млн., както преди, а 62 млн. души годишно.
Намаляло е обаче търсенето за втори и трети ваканции, както и туровете по градове и посещението на спа-курорти.
Вместо скъпите пътешествия в съседните страни, германците все по-често правят екскурзии в провинцията.
Туристическата дестинация, която в последно време, въпреки кризата, става все по-популярна е Северна Америка.
При редица германски туроператори цените на хотелите и пътните разходи за САЩ и Канада са поевтинели средно с 5 до 6%.