В рамките на следобедното заседание на конференцията Жилбер Жорис, митнически инспектор от Белгия, се спря на проблема за двойната регистрация на автомобили преди кражба, съобщи пресцентърът на МВР. Ораторът представи един типичен проблем: голямо количество автомобили, откраднати в Германия - обикновено нови и скъпи коли, купени на лизинг, - впоследствие се регистрирали в Белгия. Докато първите вноски продължавали да текат, колите излизали в Белгия, регистрирали се там и се сдобивали с нови собственици.
Тази схема се улеснявала от свободното преминаване в рамките на страните от ЕС и от разликите в изисквания за регистрация на отделните държави. Месеци по-късно, когато вноските спирали, лизинговата компания обявявало колата за издирване, а когато я намирали, се оказвало, че е собственост на добросъвестен купувач в друга страна.
За решаването на тези проблеми белгийските митнически власти залагали основно на обучението на служителите си. В процес на въвеждане били т.нар. "сигнални фишове" - те съдържат базова информация за характеристиките на автомобилите, изискванията за регистрация в различните страни и какво е нужно да се направи при изнасянето им зад граница.
За кражбите и контрабандата на автомобили в своята страна разказа Херберт Бауер от австрийското вътрешно министерство, съобщи още пресцентърът на МВР. Според полицейската статистика основен проблем там били кражбите на австрийски коли в съседни страни, където австрийците ходели на кратки пътувания - Унгария, Словакия, Чехия, Полша, Италия и др. И в чужбина, и вътре в страната в класацията на най-търсените коли се подреждат "Фолксваген", "Ауди", "Мерцедес", БМВ и все по-често - "Шкода".
В Австрия зачестявали и измамите с наети автомобили - с откраднати кредитни карти и фалшифицирани документи за самоличност. За предотвратяването на такива случаи полицейските власти там предвиждали изграждането на предупредителна система за фирмите, предоставящи коли под наем.