И майки предвид цените на петрола, "Шевролет" зарадва спестовните автомобилисти с представения по време на изложението в Детройт (NAIAS.com) свой концептуален модел, недвусмислено наречен "Волт".
Освен с впечатляващия си мускулест дизайн, студията може да се похвали с факта, че е в състояние да промени доста сериозно навиците на шофьорите, по необходимост свикнали да посещават бензиностанциите от време на време.
Видно от самото му име, "Волт" работи на ток. Неговият електродвигател, чиято мощност възлиза на 161 к.с., задвижва предните колела. Нужната енергия се съхранява в литиево-йонни батерии, които се презареждат напълно за около 6 часа.
Все пак моделът не е "чист" електромобил, а хибрид, тъй като разполага и с малък бензинов двигател.
3-цилиндровият еднолитров турбоагрегат, който освен бензин може да използва за гориво и етанол, обаче не е свързан пряко със задвижването, а има за цел единствено да осигурява електричество за презареждане на батериите.
Те от своя страна могат да осигурят на "Волт" автономен пробег от 40 мили (ок. 64 км), преди да се разредят напълно. Ако обаче в сметки се включи и електричеството, което произвежда конвенционалният двигател, пробегът на "Волт" без презареждане нараства до 640 мили (ок. 1030 км).
При това шофьорите не е необходимо да правят компромиси с бързината - от 0 до 100 "Волт" ускорява за 8,5 сек, а максималната скорост надвишава 190 км/ч.
"Шевролет" уверяват, че ако човек използва автомобила си предимно в града на неособено големи разстояния, той може да спести сериозно. При пробег до 40 мили автомобилът практически не използва течно гориво, а при преодоляване на по-големи разстояния, икономията също остава значителна.
Единственият проблем, стоящ пред серийното производство на "Волт", който е замислен като част от цяла серия подобни автомобили, използващи системата "E-Flex", e липсата на достатъчно добра технология за изработката на батериите, които трябва да запазят своите качества поне до 100 хил. мили.
Очаква се обаче до 2010 или най-късно до 2012 г. този проблем да бъде решен и моделът се качи на конвейра за серийно производство.
По данни на "Генерал мотърс", компанията ще може да произвежда поне по 100 хил. бройки годишно, при това на цена, която няма да се различава от стойността на един конвенционален автомобил от този клас, ако не е дори и по-ниска.