"Майкрософт" иска да стане лидер в растящата индустрия за онлайн реклама. Стратегията на софтуерния гигант се основава на плана "10, 20, 30, 40", съобщиха водещи медии.
Планът, който представя стремежите на компанията за следващите 3-5 години, има за цел да увеличи дела й в уебтърсенето, импресиите, процента прекарано време в интернет и процента на приходите от реклама.
Най-големият производител на софтуер в света в момента се намира на трето място след "Гугъл" и "Яху" на глобалния пазар за онлайн реклама, който се оценява на 40 милиарда долара тази година.
Доминиращите дейности в него са продажба на реклама, както и на линкове за уебтърсене.
"Майкрософт" показа своите сериозни намерения чрез закупуването на фирмата за дигитална реклама "Aquantive" за 6 милиарда долара през август. Тази сделка бе най-скъпата в историята на софтуерния гигант.
Планът "10, 20, 30, 40" означава, че компанията иска нейните уебсайтове, като MSN.com и Windows Live, да обхванат на първо време 10% от всички посещения на сайтове в Мрежата. В момента делът на компанията е 6%.
Софтуерният гигант иска също да увеличи времето, прекарано на нейните сайтове, на 20% от общото прекарано време онлайн, като в момента този процент е 17%.
Друг елемент от плана е свързан с увеличаване на дела при онлайн търсенето на 30%, който в момента, по данни на "ComScore" за септември, е едва 10%.
И последната цел е приходите на компанията от платформите за дигитална реклама да нараснат на 40% от общите приходи за индустрията, докато сега компанията има дял от само 6%.
Освен инвестицията в "Aquantive", от софтуерната компания казват, че ще продължават да влагат средства в центрове за данни и сървъри, за да дадат повече мощ на своя бизнес за уебуслуги. През тази година инвестициите на "Майкрософт" в тази насока ще бъдат между 1.5 и 1.7 милиарда долара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!