Тримата кандидати бяха финалистите в конкурса. Вотът бе таен, но в присъствието на журналисти.
През 2001 г. Станчева буквално спаси държавното радио след кризата около избора на поета Иван Бориславов, наложен за шеф от предшествениците на СЕМ - НСРТ. Тя бе шефка на парламентарния пресцентър по времето, когато председател на Народното събрание бе Йордан Соколов, но успя да се задържи на поста и при новата власт.
В началото на тази седмица БНР пусна и нов сайт - BNR.bg.
Развитие на предавателната мрежа и максимално покритие на страната е приоритет в концепцията на Станчева, информира "Дарик радио" (Darik.net). Според нея БНР трябва да покрива повече малки и големи градове, както и пътните артерии. В момента програма "Хоризонт" обхваща 64% от територията на България, а "Христо Ботев" - 46%.
Станчева представи проект за цифрово наземно радиоразпръскване, което според нея е стъпка в създаването на софтуерно радио. Тя съобщи, че предстои пускане на нови предаватели в Кюстендил, Гоце Делчев, Русе, Бургас и Шумен, както и качването на "Радио България" на сателит, което ще позволи програмата да стига до Европа и Северна Америка.
По думите на Станчева "Радио България" е най-скъпата инвестиция на БНР, за която всяка година на БТК се плащат по 7 млн. лева. В концепцията й се предвижда въвеждане на воден знак за защита на авторските права на аудиопродукцията и цифровия аудиоархив на Златния фонд на БНР.
Рекламно-продуцентска къща да се занимава с рекламната, продуцентска и импресарска дейност в БНР, предлага още радиошефката. В платформата си тя залага още на засилено присъствие на българска музика и увеличаването на собствената издателска дейност. Предвидено е и откриване на нова регионална станция във Видин, както и въвеждане на длъжността "програмен директор на БНР".