Шд дите от Volvo вече в продължение на няколко години непрестанно атакуват публиката с нови и все по-атрактивни предложения. Последният шедьовър на компанията бе концептуалната студия VCC, която изживя световния си дебют по време на Женевското автомобилно изложение през март тази година.
VCC разкрива визията на скандинавците за практичен автомобил
Освен че публиката бе завладяна от изключително атрактивния дизайн на возилото, веднага си пролича, че конструкторите са снабдили новия си галеник с цяла плеяда технически нововъведения.
Така например автомобилът е оборудван с двигател, който предлага не само отлична мощност, а и изключителна икономичност. Шестцилиндровият редови агрегат е с работен обем 2.6 литра, като конструкторите го "понадъхват", монтирайки турбокомпресор и изключително прецизна система за директно впръскване на горивото. Халата гарантира постоянна готовност за мобилизацията на 250 кончета, при това доста по-темпераментни от прословутите със сдържаността си скандинавци.
Тежащото пък 1300 кг возило по нищо не подсказва с разхода си на гориво, че под предния капак всъщност е сбрало доста силица. На 100 км смесен пробег VCC харчи едва 6.5 литра гориво, като при това не е необходимо често да махате крака си от педала на газта. Просто автомобилът харчи малко, благодарение на новата технология, която шведите прилагат. Разработеният от компанията изацяло нов турбокомпресор според конструкторите значително е намалил апетита на двигателя, а системата Start-and-Stop, която регулира притока на гориво в зависимост от поведението на водача, ясно показва, че викингите дълго са обмисляли бензиновата диета, на която е подложен VCC.
Автомобилът е оборудван с автоматична скоростна кутия, като допълнителен лост позволява разпределението на въртящия момент да бъде насочено по всяко време към предните или задните колела, изцяло по избор на водача. Разбира се, съществува опция това да става по електронен път без да е необходима намеса от страна на собственика на баровската шведска играчка.
По отношение на екстериора и изработката на салона едва ли има какво да се желае
Въпреки изключително футуристичните форми, които присъстват във външния дизайн на возилото, се забелязват някои типични за марката Volvo решения. За последното свидетелства присъщата за марката хромирана радиаторна решетка, V-образната форма на предния капак, както и специфичното оформление на задната част. Отсъствието на странични колонки пък предопределя решението на конструкторите предните и задните врати да се отварят в ретростил - в противоположни посоки. Стъкленият покрив открива перфектна панорамна гледка.
Всъщност за лукса в интериора е помислено доста. DVD-Player, масички, поставки и всякакви други глезотии са на постоянно разположение на пасажерите в салона. Монтираните на покрива слънчеви батерии захранват системата за пречистване на въздуха в купето.
Северната магия (Автосалон)
Шведите от Volvo вече в продължение на няколко години непрестанно атакуват публиката с нови и все по-атрактивни предложения. Последният шедьовър на компанията бе концептуалната студия VCC, която изживя световния си дебют по време на Женевското автомобилно изложение през март тази година.
22 май 2003, 14:26
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!