Ео опа и Азия отчитат най-силен ръст в оборотите при персоналните компютри.
Докато силното търсене в Европа и Азия помогна на световните продажби на персонални устройства да скочат с до 8,7 процента през четвъртото тримесечие на миналата година, реализациите в САЩ и Япония изостанаха сериозно, сочат данни на последното проучване на IDC Worldwide Quarterly PC Tracker, съобщава vnunet.com.
Според доклада, докато Европа и региона на Азия, Тихоокеанското крайбрежие (изключая Япония), Канада и Латинска Америка отчитат ?здравословен? пазарен ръст, продажбите в САЩ и Япония продължават да спадат.
Понижаващите се търговски продажби доведоха и до загуба на пазарни позиции при някои пазарни лидери и оказаха чувствително влияние върху щатския и японския пазари.
В световен мащаб продажбите на PC-та са нарастнали с 8,7 на сто, като общият брой реализирани персонални компютри възлиза на 65,6 милиона за последното тримесечие на 2006 г., което е спад спрямо 9,1 ? процентния ръст от третото тримесечие на миналата година.
За цялата 2006 г. са продадени общо 228,6 милиона РС-та, което е ръст от 10% спрямо увеличението от 16 на сто през 2005 г.
"Беше сериозно тримесечие, с пускането на Windows Vista за индивидуалните потребители и неуредиците около предлагането на продукта за крайните потребители в условията на продължаващо пренасочване на клиентите към преносимите компютри и при основно намаляващ пазар," каза Лорън Ловерд, ръководител на проучването Worldwide Quarterly PC Tracker.
"Като се вземе предвид и променливата ценова среда и сегментната динамика, периодът беше изпълнен с предизвикателства. HP получи възможността да се възползва от ситуацията, като утвърди лидерската си позиция при световните си продажби за тримесечието с 3,4 процента дял предимства пред Dell. Това е и отражение на основните ценови и сегментни тенденции, който бяха най-силно изразени при конкуренти като Dell, Lenovo, Gateway и Fujitsu-Siemens?, обяснява Ловерд.
От Dell от година на година отчитат спад в продажбите си за четвъртото тримесечие в САЩ, а и в световен мащаб. Въпреки това, компанията успя да удържи челната си позиция в класацията по световни продажби за цялата 2006 г., макар и с малък марджин.
В същото време, компании като HP, Acer, Toshiba и Apple се възползваха от комбинацията от силни
продажби на дребно и реализации за крайните клиенти, разпространението на портативни PCта, особено в потребителския сегмент, и агресивното ценообразуване.
"Пазарът в САЩ показа изключително слабо представяне, неповлияно и от сезона, най-вече заради спада в продажбите към индивидуални потребители, засягайки търговци като Dell и Lenovo?, обясни Дейвид Дауд, ръководител персонални компютри и програми PC tracker в IDC.
?Все пак, пазарът на ноутбуци за крайния потребител се закрепи, като облагодетелства най-вече търговците, активни в търговията на дребно. Каналите на дистрибуция също се оказаха сравнително стабилни, като получиха предимство от ниските цени на компонентите и търсенето в сегмента на малките фирми", казва Дауд.
Източник: IDG.BG