Ба арската столица Мюнхен е добре известна както на своите жители, така и на гостите си, като място, където не само можете да се насладите на средновековна култура, но и да опитате цял куп житейски удоволствия. Бихте могли да започнете с традиционните баварски наденички, да преминете през прочутите в цял свят баварски сладкиши и да завършите с безпаметно напиване с още по-добрата баварска бира, която в Мюнхен (смело може да се твърди) е надежден заместител на питейната вода... Освен това обаче градът предлага и други забележителности, особено ако сте запален по луксозни автомобили и качествени мотоциклети. В този материал ще ви предложим запознанство с един точно такъв "наточен" екземпляр на две колела.
NPN Sport - BMW, но не съвсем
Дизайнерското ателие HPN от години се специализира в доработването на мотоциклети с марка BMW, като резултатите на специалистите никак не са лоши. Моделът Sport е типично ендуро, а способностите му на щурмовак явно са заложено по рождение. Добра мощност, проходимост и очарователна визия са основните козове на бавареца. Двуколесното е оборудвано с двуцилиндров четиритактов Boxer-агрегат с въздушно охлажадане. Работният обем на сърцето на германския юнак е 1 043 см3. Осигуряваната от него мощност е 72 к.с. при 7 000 об./мин. Максималният въртящ момент е 90 Нм при 7 800 об./мин., което е относително висока стойност за подобен клас мотоциклет. Коляновият вал е хоризонтално разположен, като разпределителният вал е един, долноразположен и задвижван от верига. В оборудването е използвана и петстепенна скоростна кутия. Съединителят е механичен, еднодисков.
Ускорението не страда от проходимостта
На тестовете, направени с германеца, си проличава вроденият му апетит към преодоляването на каменисти и силно запрашени местности. За това спомага надежната конструкция. Рамката на двуколесното е изработена от тръбен профил, като отпред е монтирана Upside-down-вилка. Амортисьорът отзад е еднраменен и е изработен от чугунена сплав.
Ускорението пък е повече от прилично за подобен клас мотоциклет. Стандартното усилие от 0 до 100 км/ч се изпълнява от европееца в отлични граници - за 4.2 секунди. По-сложното препятствие - от 0 до 140 км/ч отнема на HPN Sport 9.3 сек. Скоростомерът спира да ви развлича при скорост от 172 км/ч.
При спирачките германските конструктори са вложили значителни усилия, като резултатите са повече от впечатляващи. От 100 км/ч возилото изминава спирачен път от 37.5 метра. Отпред и отзад създателите на щурмовака монтират по един спирачен диск. Спирачните апарати съответно са с по два цилиндъра.
При гумите германците се спират на 90/90 ZR 21 и на 140/80 ZR 17 отзад. При теглото може да се каже, че HPN Sport определено не заплашва повечето алтернативи в своя клас - с пълен резервоар щурмовакът на планинските зъбери тежи 197 кг, което в интерес на истината обаче не се отразява на динамичните му показатели. Разходът на гориво не е висок, както се и очаква от подобно возило. На 100 км смесен пробег при скорост от 130 км/ч двуколесното гълта едва 4.3 литра бензин. Обемът на резервоара е с вместимост 19 литра.
Призвание: щурмовак! (Мотоакценти)
Баварската столица Мюнхен е добре известна както на своите жители, така и на гостите си, като място, където не само можете да се насладите на средновековна култура, но и да опитате цял куп житейски удоволствия.
12 юни 2003, 17:45
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!