П ринудително ще бъде ограничено пътуването с градски транспорт на пенсионери с преференциални карти в пиковите часове, съобщи новият изпълнителен директор на Столична компания за градски транспорт Николай Костов. Проблемът се обсъжда в комииите на Столичния общински съвет.
Цените на преференциалните карти щели да останат 5 лева, но картите нямало да важат между 7 и 9 и от 16 до 18 ч. Ако пътуват по това време, пенсионерите с преференциални карти ще трябва да си купуват билети.
Съветниците от БСП и от ДСБ за пореден път се обединиха, за да оспорят увеличението на цената на билетите за столичния градски транспорт с 20 ст. от 1 май. Те искат поскъпването да е с 10 ст. и с гласовете им общинската комисия по местно самоуправление отхвърли предложението за поскъпване.
Месечната карта за всички линии за пенсионерите ще стане 25 лева
при 21 лева сега, а за студентите месечната карта за всички линии ще струва 22 лева при 17 лева сега. 6-месечната им карта ще стане 133 лева при 102 лева сега.
Няма да има увеличение в цената на картите за ученици, планински спасители, ветерани от войната и деца, лишени от родителски грижи.
От 1 май ще се увеличи и цената на еднократния билет
- от 50 на 70 ст. Ако билетът се купи от водача на превозното средство цената ще е 80 ст.
Еднодневната карта за всички линии ще поскъпне от 2.20 лева на 2.80 лева, но месечната за цялата градска мрежа запазва цената си от 37 лева.
Месечната карта за 1 линия ще се увеличи с 3 лева и става 20 лева, а 3-месечната от 50 лева ще струва 60 лева.
Талонът с три билета отпада, а петорният ще струва 3 лв. при 2 лв. сега.
На заседанието бе поставен и въпросът с контрола върху контрольорите в градския транспорт. Бе обсъдено дали и при тях да не се въведе GPS-система, която да следи колко превозни средства дневно обслужват.
Това може да стане като в служебната им карта се имплантира чип. Чрез внедряване на система в колите от градския транспорта, контрольорите ще се отчитат с картите си, че са проверили същото превозно средство и така работодателят им да следи дали в действителност се изпълняват ангажиментите по контрола за редовността на пътниците.