Това е значителен успех в сравнение със загубата от 1.36 млрд. евро за същия период на миналата година, отбелязва Investor.bg.
Причина за неочаквано добрите резултати е успешното осъществяване на програмата за намаляване на разходите, което се оказа решаващо, въпреки продължаващия спад в продажбите. Добрите финансови резултати бяха подкрепени и от продажбата на дялове на Philips във медийния гигант Vivendi Universal и ASML.
Philips е най-големият световен производител на електрически самобръсначки и крушки. Компанията е и третият най-голям производител на потребителска електроника, след японските гиганти Matsushita Electric Industrial, произвеждаща Panasonic и National, и Sony, която е номер едно на пазара.
Въпреки обнадеждаващите данни, продажбите на компанията отчетоха спад от 18% през април, май и юни заради ниското потребителско доверие и атипичната пневмония. От Philips са предпазливи в прогнозите си до края на годината. От компанията обаче категорично заявиха, че очакват бизнеса с производство на чипове да излезе отново на печалба през последните три месеца на 2003 г.
Холандският гигант започна в началото на годината амбициозен план за преструктуриране на бизнеса си с микропроцесори, за да го върне към печалба още през последната четвърт на тази година. Philips, който е третият по големина производител на полупроводници в света, разчита изключително на възстановяването на сектора, за да се върне групировката на печалба.
Philips вече закри заводите си в Сан Антонио и Албукерк, САЩ, като същевременно намали капацитета на останалите си предприятия за производство на микропроцесори с 20%. Концернът ще свие и разходите си за изследователска дейност с 200 млн. евро до 960 млн. евро годишно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!