Ха ата, които се занимават с изкуство ще потвърдят, че много рядко репликата успява да надмине оригинала по качество и прецизност на изработка. И все пак се случва. В този брой няма да ви разказваме за мотоциклет, който е "копиран" от оригинала, а за Kawazaki VN 1600, който просто е призван да замени култовия за всеки рокер и легенда сред двуколесните модел 1500 Tourer.
Двигателят при новака е на висота
Агрегатът при Kawasaki VN 1600 е четирицилиндров, V-образен, като охлаждането е водно. Работният обем е 1312 см3. Разпределителните валове са два, горноразположени и задвижвани от верига. Като истински приятел на околната среда тежкарският мотоциклет е снабден и с прецизен катализатор за отработените вредни емисии.
Теглото на самия агрегат е с няколко килограма по-ниско от това на предшественика, което също спомага за значителното подобряване на параметрите динамика и скорост.
Осигуряваната мощност е 75 конски сили при 5 000 об./мин., а максималният въртящ момент е повече от задоволителен - 123 Нм при 3 000 об./мин. Гласът на агрегата е предназначен само за познавачи. Страховитото ръмжене още на старта подсказва, че сърцето на Kawasaki VN 1600 има значителен потенциал.
В оборудването са използвани многодисков съединител и петстепенна механична скоростна кутия. Скоростите се превключват лесно и не създават затруднения. Благодарение на големите предавателни числа не е необходима честата им смяна, което предполага улеснено и удобно придвижване в градски условия.
Най-големи изменения настъпват в рамката и дизайна
Рамката при Kawasaki VN 1600 е изработена от тръбни алуминиеви профили. Малкото тегло, здравината и максимално ниският център на тежестта определят стабилността и маневреността на японеца. Монтирана е и телескопична вилка. При нея са използвани чугунени сглобки, което на практика осигурява изключителна здравина и сигурност.
Изцяло с обновен дизайн е задната част на двуколесното. Новото внушение е в посока на още по-осезаемо спортно излъчване и агресивен характер. При VN 1600 конструкторите залагат и на нови спирачни дискове с по-голям диаметър. Накладките Tokico при предшествениците сега са заменени от такива, произведени от Nissin.
По отношение на ускорението няма да има недоволни. Двуколесното има отличен ритник още на старта и от 0 до 100 км/ч ускорява за съвсем скромните 2.9 секунди. Скоростомерът спира да ви занимава при 290 км/ч. Смесеният разход на гориво при средна скорост от 130 км/ч е 5.9 литра, което показва, че мотоциклетът не е бензинова лакомия.
Това, както и вместимостта на резервоара гарантират пробег от 358 км без спиране на бензиностанция. Освен всичко друго, за да се сдобиете с младия културист не е наложително да се разделите и с голяма част от спестяванията си. Ще ви се наложи да прежалите само 11 600 евро.
Перфектно копие (Мотоакценти)
Хората, които се занимават с изкуство ще потвърдят, че много рядко репликата успява да надмине оригинала по качество и прецизност на изработка. И все пак се случва. В този брой няма да ви разказваме за мотоциклет, който е "копиран" от оригинала, а за Kawazaki VN 1600, който просто е призван да замени култовия за всеки рокер и легенда сред двуколесните модел 1500 Tourer.
7 май 2003, 15:20
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!