О ткриха държавна помощ в сделката за "Тракия", извежда "Стандарт". Недопустима държавна помощ има в договора за концесията на магистрала "Тракия", твърди Евростат.
Не е правилно родните власти да компенсират българо-португалския консорциум "Автомагистрала Тракия" АД заради липса на достатъчен трафик по аутобана, отсякоха от ЕС. Съдържанието на доклада оповести премиерът Сергей Станишев пред Нова телевизия.
Положителното становище на Евростат за договора бе едно от трите условия, записано в решение на Министерския съвет, за да влезе контрактът в сила. При подобно становище е изключено договорът да влезе в сила, обясни премиерът. Затова той трябва да се предоговори с концесионера. Още предишното правителство трябваше да поиска мнението на Евростат.
Кабинетът на Симеон Сакскобургготски обаче не е спазил собственото си решение и документацията е изпратена в Брюксел от кабинета на Станишев. Най-вероятно цената по договора ще остане същата, коментират за "Стандарт" запознати със сделката. Многото пари, които трябва да получи концесионерът, ще бъдат оправдани със завишените цени на строителството.
Не съм запознат с последните промени около концесията на автомагистрала "Тракия", заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Но след като премиерът е заявил публично, че концесията при сегашните параметри на договора няма да се реализира, значи е така, заявява той пред "Стандарт".
Според решение на Министерски съвет изпълнителна агенция "Пътища" се трансформира във фонд, а строежът на големите инфраструктурни обекти минава към Министерството на транспорта. Според министър Мутафчиев има два варианта за действие с аутобана. Първият е държавата да предоговори параметрите по договора, а вторият - да потърси нов път за изграждане на магистрала "Тракия". Всичко това ще се обсъди и може би да се реши на заседанието на Съвета по инфраструктура в петък, каза Мутафчиев.
Дефицитът по текущата сметка, който е най-големият проблем за българската икономика, ще намалее през тази година. Това предвиждат експертите на Европейската централна банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) в актуализирания си доклад за 2006 г.
Намалението ще бъде $1,799 млрд. спрямо края на 2005 г., когато отрицателното ни търговско салдо е $3,919 млрд. Износът също ще се увеличи - от $11,740 млрд. на $12,541 млрд. В същото време вносът на стоки ще намалее с $115 млн. в сравнение с 2005 г. За 2005 г.
ЕБВР отчете рекордни 151 подписани проекта и 4,3 млрд. евро вложения, каза финансовият министър Пламен Орешарски в речта си на годишната среща на ЕБВР в Лондон.
През 2005 г. банката запази своето място като основен инвеститор в България с рекордните 285 млн. евро, а ангажиментът й достигна общо 1,28 млрд. евро. Един от последните проекти на ЕБВР за България и Румъния е подкрепата с 57 млн. евро синдикиран заем с няколко банки за "Оркит холдинг", който ще строи първокласни офиси, хотели и жилищни сгради у нас.
Киселите млека у нас бягат от стандартите, пише "Сега". Под етикета "кисело мляко" в нашите супермаркети се продават доста различни изделия. Това установи изследване, проведено от Българската национална асоциация на потребителите (БНАП), обхванало 15 от по-известните марки.
Тестът показва, че не всички млека се правят по оригиналната технология и че някои не съдържат достатъчна доза от живите бактерии, на които нашето мляко дължи лечебните свойства и световната си слава. Има и масово разминаване между посочената на опаковката масленост и реалната. В някои продукти водата е в излишък.
Според проучването на БНАП "Топ милк", "Герма" и "На дядо от село" съдържат най-големи количества от полезния лактобацилус булкарикус - 9500 живи клетки в 1 грам. Има обаче марки, в които живите бацили са едва 4,5 на грам. Тези разлики обясняват и защо някои млека траят броени дни, а други издържат доста повече. Оригиналното заквасено изделие, прочуто в цял свят, се разваля по-бързо заради живите микроорганизми.
Бизнесът готов да даде пари за реклама на туризма, четем още в изданието. Средствата, отпускани за реклама на страната ни, са крайно недостатъчни. Затова Националният борд по туризъм, обединяващ най-големите собственици в туристическия бранш, иска със собствени средства да промени рекламната стратегия и да увеличи българските щандове на международните борси.
Трябва да се намерят поне 2-3 млн. за реклама, при положение че в този бранш се влагат милиарди, заяви вчера Георги Гергов, член на управителния съвет на борда. Туристическите представителства във Франкфурт, Лондон и Москва също трябва да се възстановят, защото това са най-атрактивните пазари за България, допълни той.
Основните проблеми, с които трябва да се справим, са липсата на нормативна уредба за насърчаване на инвестициите, лошата инфраструктура, забавянето на концесионирането на морските летища и липсата на мрежа от туристически представителства, каза Поли Карастоянова, председател на борда.
Немска фирма виновна за АЕЦ критиките на ЕС, отбелязва "Сега". Немската компания RWE е причина Еврокомисията да влоши оценката си за АЕЦ-Козлодуй в последния мониторингов доклад и тя да попадне в "жълтата зона", заяви вчера по БНР енергийният министър Румен Овчаров.
RWE NUKEN GNB е един от основните изпълнители на проекта за изграждане на хранилище за отработено ядрено гориво. Строежът на хранилището се забавя, което блокира пренасянето в него на ядреното гориво от вече затворените I и II блок в "Козлодуй" и е породило подозрения у представителите на Европейската комисия, твърди Овчаров. Хранилището струва 48 млн. евро.
Забавянето стана още през 2002 г. заради неколкократния провал на конкурсите за избор на консултант, а после и на строител. Липсата на хранилище доведе до варианта "отложен демонтаж". При него горивото ще стои около пет години в самите реактори. От думите на Овчаров излезе, че Еврокомисията и ЕБВР, която управлява помощта на Брюксел, все още не са одобрили такъв вариант.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!