Всъщност първата генерация на атлета се произвежда само две години - в периода между 2000 и 2002 г. След кратко време на затишие британската компания решава отново да възобнови производството на резачката, естествено като я осъвремени и приведе във вид, в който да допадне на любителите на адреналиновите удоволствия на пътя.
За разлика от предшественика обаче новакът е оборудван с мощен двигател дело на самураите от "Toyota". VVTL-i - агрегатът е с работен обем 1,8 л, като азиатците съвместно със своите британски колеги разработват изцяло нова електронна система за управление на клапаните, която допълнително подобрява параметрите на мотора. Иначе сърцето на Exige е напречно разположено в предната част на атлета. Осигуряваната от него мощност е 189 к.с., което в съчетание с изключително ниското тегло на автомобила (едва 875 кг) гарантира изпълнение на рутинното упражнение за добро здраве - ускорение от 0 до 100 км/ч за твърде приличните 4,9 сек.
Максималната скорост, която британската пистарка развива пък е 236 км/ч. В тандем с двигателя конструкторите монтират и 6-степенна механична скоростна кутия.
В дизайнерско отношение "Exige" също има с какво да ви впечатли. Макар и да не е особено впечатляваща като габарити британската спортна кола излъчва силна доза спорт и неподправена агресия. Изпъкналите детайли по повърхността на атлета, мощните отвори на въздухозаборниците и "хищните" фарове определено биха се понравили на по-голяма част от хората с повечко бензин в кръвта. Боядисаните в черно спирачни дискове и спойлерът тип "антикрило" отзад завършват впечатляващия облик на четириколесния спринтьор.
Като цяло конструкцията на "Exige" представлява алуминиев монокок, към който са прикрепени детайлите по окачването и рамата на двигателя. Каросерията е изработена от композитни материали, а салонът предлага гостоприемство само на двама души. Едновременно с тези типично спортни решения обаче британците допускат и някои сериозни "отстъпления" от каноните при производството на подобен тип возила.
Така например сервоусилител на волана с какъвто разполагат всички чистокръвни спортни резачки при Exige въобще не е предвиден. За сметка на това пък конструкторите монтират четириканална антиблокираща система ABS, която е предназначена именно за пистови надпревари. Самите спирачки също са изцяло спортно "изпълнение": отпред конструкторите залагат на AP racing, а отзад на Brembo. Окачването е почти идентично с това на модела "Elise". Основната разлика е, че и пружините и амортисьорите са "по-твърди" и са предвидени с по-голям диапазон на регулиране, така че да се постигне максимална устойчивост и стабилност при големи скорости на спортно трасе.
Очаква се цената на "Lotus Exige" да се движи около 30 000 британски паунда.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!