Непрекъснато наблюдение на работата на всички елементи в GSM мрежата, оптичния пръстен в България и оптичния пръстен, свързващ всички оператори в mobilkom austria group (България, Австрия, Хърватска, Словения, Лихтенщайн, Сърбия, Македония и Беларус), осигурява новият модерен Център за управление на мрежата (Network Operations Center) на Мобилтел. В това се е уверил лично Борис Немшич, главен изпълнителен директор на Telekom Austria Group, който е посетил Центъра в компанията и е проследил как от него се упражнява 24-часов контрол върху работа на мобилните оператори в групата, заявиха от М-Тел. Приоритетите в дейността на NOC са свързани с осигуряване на безпроблемно функциониране на системите и отличното обслужване за клиентите. „Мрежата е сложна система, която включва всички мобилни централи, SMS центрове, базови станции, оптичен и релеен пренос, ИТ оборудване и компютърни мрежи, обясняват от оператора. - Основната отговорност на NOC е да следи за работоспособността на всички тези системи и услуги."
Новият Център за управление на мрежата на М-Тел се грижи и за свързаността в групата на mobilkom austria, осигурявайки централизирано управление, визуализация и генериране на доклади. От М-Тел денонощно ще се наблюдава и управлява груповия оптичен пръстен. „Функцията на оптичния пръстен в България е да свързва всички главни елементи на GSM мрежата на М-Тел, а на този на групата - да свързва всички оператори от нея. По този начин се постига по-високо качество и бързина на обслужването", добавят от българския оператор.
Оттам споделят, че инженерите на М-Тел информират своевременно мениджърите в групата за моментното състояние и необходимото време за възстановяване на услугите, което е изключително важно за отличното функциониране на мрежите. За всяка възникнала ситуация по мрежите се изпраща информация до всички засегнати, включително и SMS, съобщава се каква е причината, какво е засегнато, кой работи върху него и кога се очаква ситуацията да бъде преодоляна. „При регистриране на проблем на територията на Австрия например, незабавно се алармира и се изискват контактите на екипите по поддръжка на място, обясняват от оператора. - Дежурният екип в М-Тел се свързва с този в Австрия, за да започнат работа по отстраняването на възникналата неизправност. След разрешаване на ситуацията от центъра в България се подава обратна връзка към заинтересованите страни."
Центърът на М-Тел неслучайно е избран сред операторите в групата да изпълнява тази отговорна задача. Мобилтел притежава над 2000 км собствена оптика и има опит в нейното техническо обслужване и експлоатация, твърдят от българската компания. Това осигурява огромен капацитет и отлична резервираност на трафика.
От началото на тази година Центърът за управление на мрежата е в нова зала, проектирана специално според всички специфични изисквания. „Залата осигурява комфортна и безопасна среда за работа със съсредоточените голям брой системи за наблюдение при 24-часов режим", твърдят от М-Тел. От белгийската компания Барко е купена специална видеостена с висока резолюция и размери 5,5 x 3 метра. Идейният проект на помещението е разработен от белгийска архитектка. Контролната зала включва VIP зона за посетители и място за почивка за работещи на 24-часов режим.
CW/Б
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!