Ха ата винаги са давали доста противоречива оценка за возилата, слезли от конвейерите в Рюселсхайм. Здравината и издръжливостта безспорно са сред силните черти на "мулетата", но откъм дизайн и хващащи окото подробности последователите на Адам Опел никога не са се нареждали в призовите места. Явно и на този недостатък са му преброени дните, тъй като с последните модели, пуснати в продажба и няколкото концепта, които прусаците показаха пред публика, специалистите в Opel казаха довиждане на скучния и "сив" дизайн на предлаганите от тях автомобили.
Германците залагат изцяло на съвременните тенденции
При GTC Geneve конструкторският тим влага доста усилия не само, защото студията е спрягана като потенциален наследник на актуалната към момента Astra, а и защото с него рюселсхаймци анонсират виждането си за това как би трябвало да изглеждат автомобилите им в обозримо бъдеще. Като цяло ключови елементи във визията на концепткара са стегнатите линии, изчистените повърхности, изпъкналите дъги над колелата и изтънчените детайли.
Всъщност при създаването на GTC Geneve, дизайнерите на Opel разполагат с много по-голяма свобода да експериментират, отколкото обикновено имат при разработката на един модел за производство. В следствие на това резултатите са повече от впечатляващи. Концептуалният модел се отличава с тониран, прозрачен покрив, който се простира от предното до задното стъкло, а пропорциите на GTC са максимално увеличени. Дължината на возилото е 4 349 мм, широчината е 1 773 мм, а височината - 1 352 мм.
Предната част с формата на стрела и задницата на GTC Geneve са добър пример за динамична форма. "Заострянето" на предницата започва рязко веднага след дъгите над колелата, подчертавайки късите надвеси на автомобила. Освен ниския силует и линията на покрива, това създава впечатление за мощност и напрежение, сякаш GTC е готов за скок. Деветнадесетцоловите джанти пък внушават стабилност и надежност на пътя.
Големите триизмерни предни светлини и задните фарове на GTC Geneve определено са в състояние да ви респектират в голяма степен. Освен това дизайнерите са обърнали специално внимание не само на самите светлини, а и на местата за тяхното поставяне, които перфектно се сливат с формата на купето. Увлечението на дизайнерите към изпипването на всеки детайл личи много силно в изработката на задните светлини, чиято форма се повтаря в дизайна на третата високомонтирана стоп-светлина.
Интериорът на GTC се характеризира със спортна и елегантна кафява кожена тапицерия Cashmere. Семпло подредената шофьорска кабина, без каквито и да било електронни приспособления, е решена в антрацитен цвят. Някои от повърхностите са по-тъмни, с което се осигурява специален акцент и целенасочено откъсване от конвенционалното разбиране, че само алуминият означава спортен дизайн.
При двигателите имате богат арсенал за избор
Засега е предвидено, при положение, че очарователната спортна студия успее да избяга от този си статут, в серийното производство да има богато разнообразие при избора на предпочитан от клиента двигател. Почитателите на класическите бензинови агрегати разполагат с възможност за избор между сърца с мощ от 70 до 150 к. с. Топ-офертата е OPC-мотор, при когото са "набутани" 200 кончета. За любителите на дизеларките също е помислено. Разработеният съвместно с FIAT 1.3-литров Common-Rail осигурява 70 к.с., като разходът на гориво е повече от икономичен. Съвместно с Isuzu са разработени дизелови агрегати с мощност 90 и 105 к.с. при работен обем 1.7 литра. За почитателите на по-яките дизели се препоръчват разработените отново съвместно с FIAT мотори, предлагащи мощност от 115 и 130 конски сили.
Любов на върха (Автосалон)
Хората винаги са давали доста противоречива оценка за возилата, слезли от конвейерите в Рюселсхайм. Здравината и издръжливостта безспорно са сред силните черти на "мулетата", но откъм дизайн и хващащи окото подробности последователите на Адам Опел никога не са се нареждали в призовите места.
12 юни 2003, 17:52
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!