Тригодишното изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) разкрива триумфа на посредствеността в датската образователна система, смята "Берлингске тиденде".
Вестникът се натъжава от собствените си прогнози, че партиите в страната ще използват данните от доклада за трупане на политически дивиденти.
Вместо да се водят спорове какво може или не може да се направи, трябва национално единство за спасяване на образователната система, подчертава изданието.
За никого вече не е тайна, че лошата дисциплина е една от причините за ниското равнище на стандартите, коментира още "Берлингске тиденде".
Трябва да се замислим защо най-добри резултати в проучването дават страни, където системата се смята за остаряла, препоръчва вестникът.
Според други издания това не е проблем само на държавните училища, но и на датското общество като цяло, а образователната система от доста време страда от добри намерения - и никакви действия.
В Испания резултатите също се коментират от пресата, тъй като страната е в долната част на таблицата и в четирите области, разглеждани в доклада.
Това класиране бие тревога за лошото състояние на образователната система пише "Паис".
Според вестника е необходимо да се отделят допълнителни средства за образование, като се търси опита на най-напредналите държави. Изследването, в който са взели участие над 250 000 ученици, измерва чрез тест усвояването на материала при 15-годишните, а начело отново се нарежда Финландия.
С високите си резултати по математика и останалите научни дисциплини там вече са на равнището на връстниците си в най-развитите образователни системи - Хонконг, Япония и Южна Корея, се казва в доклада.
Проучването обаче измерва и грамотността, като отново в четенето по-добре се представят момичетата.
За разлика от доклад 2000, когато българчетата се класираха високо по този показател, сега България не е включена в изследването, но предстои да участва в следващото, което ще се проведе до 2006 г.