0

- Господин Сандов, как оценявате развитието на пазара на нови автомобили през тази година?

- Ако човек гледа цифрите, няма как да не си помисли, че е успешно. Ръстът тази година ще бъде между 40 и 50%. Това са около 35 000 продадени нови автомобила от всички марки.

За територията на страната, населението и пътищата това е поне два пъти и половина по-малко, отколкото трябва да бъде. Причината е, че все още жизненият стандарт в нашата страна не позволява на средния българин да има една или две коли.

Но в следващите 4-5 години пазарът на нови коли ще достигне към 50 000 броя годишно. А след 8-10 години вече ще се доближим до тези 80 000-100 000 автомобила.

Вносът на стари автомобили постепенно ще започне да намалява и ще стане изравняване, дори броят на новите автомобили ще бъде по-голям.

- Какви инвестиции са нужни на вашия бизнес, за да може да се развива по-успешно, и как ги осигурявате?

- Необходими са сериозни инвестиции в търговската и сервизната мрежа. Те трябва да бъдат дългосрочни или най-малкото средносрочни. В момента ползваме такъв заем от Насърчителна банка за изграждането на центъра ни във Варна.

В Божурище пък изграждаме най-големия си център, който ще бъде своеобразно автоселище. Там клиенти и посетители ще имат възможност да се ползват с придобивките на нови услуги и развлечения.

Идеята е клиентът да отиде там като на почивка, да ползва услугите на сервиз, да проучи за евентуална покупка на кола и т.н. Надяваме се да го завършим догодина или до средата на 2007 г.

Въведохме нови центрове в Пловдив, Варна, Стара Загора и Сливен. Предстои да открием и във Велико Търново, във Видин, в Благоевград и др. Използваме кредити и за нашата лизингова дейност.

Ние сме един от най-големите лизингодатели. На лизинг се продават повече от 70% от автомобилите, за което са необходими средства. Естествено немалка част от тях са наши собствени, а останалата част е от банкови кредити.

Общо взето, нямаме проблеми с осигуряването на нормално кредитиране, тъй като това е сектор, който се развива и ще продължава да се развива динамично. Кредитният риск не е голям и това го показва развитието на пазара не само в България, а и в целия свят.

- Какви са основните разлики между нашия и европейския пазар на автомобили?

- В общи линии няма разлика. И в търговската, и в сервизната и производствената дейност ние отговаряме напълно на изискванията на "Ситроен" (Citroen.bg) - такива, каквито са за цяла Европа и за света. Единственaтa разлика е, че у нас автомобилите са по-евтини с около 10-15% от европейските.

- Какъв е интересът към замяната на стари за нови модели?

- Това е много успешна схема. Ние засега я прилагаме в България като замяна на стар "Ситроен" с нов, но предвиждаме, и то съвсем скоро, замяна на всички видове стари автомобили с нови. Макар че тези схеми трудно се разработват у нас.

В Европа старият автомобил обикновено се оценява ниско, без това да зависи особено много от срока на експлоатация и др.

- Има ли някакви нови изисквания и предизвикателства пред вашия бранш във връзка с периода преди присъединяването към ЕС?

Предизвикателства от гледна точка на изискванията на конструкторите на автомобили към техните дилъри и техните вносители в страната няма, защото ние отдавна сме на необходимото ниво.

Новото е, че по приетите наредби в ЕС от 2007 г., когато станем негови членове, вече ще има свобода на дилърите - както за продажба, така и за сервиз, и за резервни части.

Така че освен нашите дилъри, които имаме, може да се появят и други, които да поискат да ни станат такива.

- А какви са изискванията на ЕС в тази област?

- Автомобилът, който се внася, трябва да бъде хомологиран. Това означава документите му да доказват, че той може да се внесе, че отговаря на европейските изисквания.

Това означава новите автомобили да представят документите си за хомологация пред КАТ и пред министерството на транспорта. Другото, което съществува в много държави, е това, че автомобилите за служебни цели са освободени от ДДС.

Това също е въпрос, който би трябвало да се разреши. Засега у нас е позволено лекотоварните автомобили и тези с повече от седем места да са без ДДС.

- Според Вас необходими ли са някакви стимули от страна на държавата спрямо вносителите на автомобили?

- В момента някакви особени стимули няма, например облекчения в зависимост от екологичните норми. Нерешен все още е проблемът с вноса на употребявани автомобили. Предстои тези въпроси да бъдат регламентирани както в другите страни.

- Какви са плановете на "Ситроен" до края на годината?

- Ще продължим разширяването на търговската и сервизната мрежа. Ще открием няколко нови представителства. Ще разширим гамата на предлаганите модели с малкия "Ситроен С1" и флагмана - С6.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Майка към дъщеря: - Дъще, мъжът трябва да се избира умно! Виж баща си - разбира от електричество, от водопровод, от мебели, може да поправи…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

България Преди 43 минути

Втори ден продължават срещите при президента с потенциалните кандидати за поста служебен министър-председател

Мостът бе частично срутен

"Цяло чудо, че е оцелял": Какво разкри съпругата на работник на моста в Балтимор, който се срути

Свят Преди 1 час

Зет ѝ е сред загиналите, а племенникът ѝ все още се издирва-вероятно мъртъв

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Свят Преди 1 час

Засега фокусът на принцеса Кейт е върху пълното ѝ възстановяване, като семейството ѝ е там, за да я подкрепя

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

България Преди 1 час

Евроатлантическите ценности се превърнаха в основен стълб в международните геополитически отношения, подчертава той

<p>&quot;Понякога простотата е гениална&quot;: Григор Димитров с победа в Маями&nbsp;</p>

Григор Димитров се класира за полуфинала на турнира в Маями

Свят Преди 1 час

Димитров е устремен към втората си титла от турнир от сериите "Мастърс 1000" след тази в Синсинати през 2017 година

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

Свят Преди 1 час

Единственият оцелял е осемгодишно дете

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

България Преди 1 час

Винаги, когато един избор е лимитиран, не може да доведе до най-добрия възможен резултат, заяви президентът

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

България Преди 2 часа

Тя трябва да е написана така, че никой да няма възможност да вкара страната в криза, коментира той

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Свят Преди 2 часа

Властите съобщават, че няма жертви, правят се измервания за определяне на степента на замърсяване на въздуха

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

Свят Преди 2 часа

Вижте по-отблизо живота на тези в светлината на прожекторите, които наскоро са се сблъскали със страшната диагноза

Теменужка Петкова

Теменужка Петкова за "Турски поток": Ние притеснение нямаме, ПП-ДБ да създават колкото си искат анкетни комисии

България Преди 2 часа

Според Томислав Дончев повдигането на темата показва "политическа безпомощност"

„На път за Шенген” в „Темата на NOVA“

„На път за Шенген” в „Темата на NOVA“

Любопитно Преди 2 часа

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

НАТО

Сълзи и ентусиазъм: 20 години България в НАТО

България Преди 2 часа

Разходете се през събитията отпреди 20 години с нас

<p>&quot;Не сме виждали подобна ситуация от 1945 г. насам&quot;</p>

Туск: Започна нова ера на войни

Свят Преди 2 часа

Тя бе поставена с руското нахлуване в Украйна преди малко повече от две години, заяви премиерът на Полша

Тестват сирените за въздушна тревога в София, ето кога

Тестват сирените за въздушна тревога в София, ето кога

България Преди 2 часа

Това съобщиха от Столичната община