- Господин Сандов, как оценявате развитието на пазара на нови автомобили през тази година?

- Ако човек гледа цифрите, няма как да не си помисли, че е успешно. Ръстът тази година ще бъде между 40 и 50%. Това са около 35 000 продадени нови автомобила от всички марки.

За територията на страната, населението и пътищата това е поне два пъти и половина по-малко, отколкото трябва да бъде. Причината е, че все още жизненият стандарт в нашата страна не позволява на средния българин да има една или две коли.

Но в следващите 4-5 години пазарът на нови коли ще достигне към 50 000 броя годишно. А след 8-10 години вече ще се доближим до тези 80 000-100 000 автомобила.

Вносът на стари автомобили постепенно ще започне да намалява и ще стане изравняване, дори броят на новите автомобили ще бъде по-голям.

- Какви инвестиции са нужни на вашия бизнес, за да може да се развива по-успешно, и как ги осигурявате?

- Необходими са сериозни инвестиции в търговската и сервизната мрежа. Те трябва да бъдат дългосрочни или най-малкото средносрочни. В момента ползваме такъв заем от Насърчителна банка за изграждането на центъра ни във Варна.

В Божурище пък изграждаме най-големия си център, който ще бъде своеобразно автоселище. Там клиенти и посетители ще имат възможност да се ползват с придобивките на нови услуги и развлечения.

Идеята е клиентът да отиде там като на почивка, да ползва услугите на сервиз, да проучи за евентуална покупка на кола и т.н. Надяваме се да го завършим догодина или до средата на 2007 г.

Въведохме нови центрове в Пловдив, Варна, Стара Загора и Сливен. Предстои да открием и във Велико Търново, във Видин, в Благоевград и др. Използваме кредити и за нашата лизингова дейност.

Ние сме един от най-големите лизингодатели. На лизинг се продават повече от 70% от автомобилите, за което са необходими средства. Естествено немалка част от тях са наши собствени, а останалата част е от банкови кредити.

Общо взето, нямаме проблеми с осигуряването на нормално кредитиране, тъй като това е сектор, който се развива и ще продължава да се развива динамично. Кредитният риск не е голям и това го показва развитието на пазара не само в България, а и в целия свят.

- Какви са основните разлики между нашия и европейския пазар на автомобили?

- В общи линии няма разлика. И в търговската, и в сервизната и производствената дейност ние отговаряме напълно на изискванията на "Ситроен" (Citroen.bg) - такива, каквито са за цяла Европа и за света. Единственaтa разлика е, че у нас автомобилите са по-евтини с около 10-15% от европейските.

- Какъв е интересът към замяната на стари за нови модели?

- Това е много успешна схема. Ние засега я прилагаме в България като замяна на стар "Ситроен" с нов, но предвиждаме, и то съвсем скоро, замяна на всички видове стари автомобили с нови. Макар че тези схеми трудно се разработват у нас.

В Европа старият автомобил обикновено се оценява ниско, без това да зависи особено много от срока на експлоатация и др.

- Има ли някакви нови изисквания и предизвикателства пред вашия бранш във връзка с периода преди присъединяването към ЕС?

Предизвикателства от гледна точка на изискванията на конструкторите на автомобили към техните дилъри и техните вносители в страната няма, защото ние отдавна сме на необходимото ниво.

Новото е, че по приетите наредби в ЕС от 2007 г., когато станем негови членове, вече ще има свобода на дилърите - както за продажба, така и за сервиз, и за резервни части.

Така че освен нашите дилъри, които имаме, може да се появят и други, които да поискат да ни станат такива.

- А какви са изискванията на ЕС в тази област?

- Автомобилът, който се внася, трябва да бъде хомологиран. Това означава документите му да доказват, че той може да се внесе, че отговаря на европейските изисквания.

Това означава новите автомобили да представят документите си за хомологация пред КАТ и пред министерството на транспорта. Другото, което съществува в много държави, е това, че автомобилите за служебни цели са освободени от ДДС.

Това също е въпрос, който би трябвало да се разреши. Засега у нас е позволено лекотоварните автомобили и тези с повече от седем места да са без ДДС.

- Според Вас необходими ли са някакви стимули от страна на държавата спрямо вносителите на автомобили?

- В момента някакви особени стимули няма, например облекчения в зависимост от екологичните норми. Нерешен все още е проблемът с вноса на употребявани автомобили. Предстои тези въпроси да бъдат регламентирани както в другите страни.

- Какви са плановете на "Ситроен" до края на годината?

- Ще продължим разширяването на търговската и сервизната мрежа. Ще открием няколко нови представителства. Ще разширим гамата на предлаганите модели с малкия "Ситроен С1" и флагмана - С6.

Да се прозявам със затворена уста-това е едно от малкото неща, които научих в университета.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЕК вкара Русия в списъка на високорисковите страни

ЕК вкара Русия в списъка на високорисковите страни

Свят Преди 34 минути

Русия отговаря на критериите, за да бъде определена за високорискова трета държава

Огромен скандал с фалшиви тестове за COVID-19 в Хърватия

Огромен скандал с фалшиви тестове за COVID-19 в Хърватия

Свят Преди 1 час

Тестовете имитирали оригиналните продукти

Двама финалисти казват сбогом на Арената на “Игри на волята”

Двама финалисти казват сбогом на Арената на “Игри на волята”

Любопитно Преди 2 часа

Елиминационна битка и сблъсък за имунитет очакват финалистите на екстремното предаване тази вечер

Министерство на правосъдието стартира Регистъра на арбитражите

Министерство на правосъдието стартира Регистъра на арбитражите

България Преди 2 часа

С промените в Закона за арбитражите за пръв път в България се въвежда регистър на арбитражите

Снимки показват американски военни кораби в Карибите близо до Венецуела

Снимки показват американски военни кораби в Карибите близо до Венецуела

Свят Преди 2 часа

Разполагането идва на фона на ескалация на напрежението между Вашингтон и Каракас

Националното следствие въвежда нова методика за тежки катастрофи

Националното следствие въвежда нова методика за тежки катастрофи

България Преди 2 часа

Документът ще служи като наръчник за младите разследващи и полицаи при първоначалния оглед на местопроизшествиет

<p>Студент изчезна край замъка на Дракула в Румъния</p>

Британски студент изчезна близо до замъка на Дракула в Румъния

Свят Преди 3 часа

18-годишният Джордж Смит последно е съобщил за хипотермия и изтощение, докато се движел сам в планината Бучеги

Уиткоф при Путин: Какво (не)постигна пратеникът на Тръмп

Уиткоф при Путин: Какво (не)постигна пратеникът на Тръмп

Свят Преди 3 часа

В продължение на пет часа руският президент Путин и американският пратеник Уиткоф обсъждаха преработения проект за край на войната в Украйна

Русия с прогноза за упадъка на Европа

Русия с прогноза за упадъка на Европа

Свят Преди 3 часа

Песков: Това само ще ускори процеса, който тече от последните години

<p>&quot;Белгия не е безопасно място&nbsp;за политически фигури&quot;</p>

Ева Кайли към Могерини: Белгия не е безопасно място за политически фигури

Свят Преди 3 часа

Това, което прокурорите представяха като незаконно чуждестранно влияние, било по думите ѝ "обичайна парламентарна дипломация"

След катастрофата, 18 години затвор за Димитър Любенов

След катастрофата, 18 години затвор за Димитър Любенов

България Преди 3 часа

Петорният състав отне шофьорската му книжка до живот

България ще пусне евтин газ за Украйна

България ще пусне евтин газ за Украйна

Свят Преди 3 часа

Малинов: Администрацията на САЩ има водещ принос в този процес

Жена, обявена за мъртва, беше открита жива в моргата

Жена, обявена за мъртва, беше открита жива в моргата

Свят Преди 4 часа

Въпреки че жената „е проявила признаци на живот, докато е била в моргата“, тя умира скоро след това

Броят на жертвите при пожара в Хонконг достигна 159 души

Броят на жертвите при пожара в Хонконг достигна 159 души

Свят Преди 4 часа

Около 30 души все още са в неизвестност