Дс с французите се славят с доста добро автомобилно производство. Концернът PSA, както и фирмата Renault са сред водещите автомобилни компании, представящи Стария континент. В миналото "франсетата" също са играли основна роля при разработката на четириколесни. Определяща, за днешния просперитет на френското автомобилостроене, се оказва съдбата и на три, вече несъществуващи фирми - Delage, Delahaye и Talbot. Те започват "живота" си с непретенциозни и невпечатляващи модели, но впоследствие стават производители на едни от най-престижните автомобили за времето, преди Втората световна война. Историята на френската автомобилна фирма Delage започва в началото на ХХ век. Годината е 1905, а създателят на компанията е инженер Луи Делаж. Преди да започне да се занимава с автомобили той завършва френската висша школа за изкуства. След това работи във фирмата Turgan-Foy. Година по-късно е привлечен от Peugeot, където натрупва доста опит в областта на автомобилите. Именно там се заражда идеята за създаване не собствен автомобил. Тогава Луи Делаж основава фирма, носеща неговото име и започва да произвежда в малка серия лек автомобил, оборудван с двигател De Dion-Boutton.

Много скоро компанията на французина се превръща в една от авторитетните световни автомобилни фирми. Това става благодарение на високото качество на продукцията и множеството технически нововъведения, които по перфектен начин са въплътени във возилата с марка Delage. През 1927 година спортен Delage, с осемцилиндрав, редови мотор печели световния шампионат. Именно на неговата база Луи създава един от най-успешните си модели D-8 Torpedo.
Премиерата на D-8 е през 1929 година на парижкия автосалон, а проектът и изпълнението са на главния инженер на фирмата Морис Готие. Голямата депресия, обаче е причина Delage да не успее да вкуси от плодовете на своя труд. Въпреки че цената на луксозната кола е наполовина на тази на аналога Hispano-Suiza, клиентите са малко. Великият конструктор Воазен казва по повод на D-8, че е потресен как такъв луксозен автомобил се продава на толкова ниска цена. Красивото Torpedo се произвежда до 1934 година. Втората, доста известна в миналото фирма, която за съжаление днес не съществува е Delahaye. Возилата, носещи тази марка се превръщат в еталон за прецизна изработка, надеждност и перфектно качество. Най-интересният автомобил на компанията е Delahaye Type 135 с каросерия от Figoni et Falaschi и двигател MC. Друг впечатляващ модел на компанията е изключително красивият кабриолет Delahaye 325 с купе от студията Charpon. Тази екзотика се произвежда малко след Втората световна война, но настъпилата икономическа криза много бързо изпраща модела в аналите. Последният от серията кабриолети е Delahaye 135 M Cabriolet 2/2. Произведен е във Франция, като дизайнът е на прочутия Жак Саутчик. Първият екземпляр се появява през 1949 година и веднага е забелязан от специалистите. Изтънчените форми придават на автомобила много стил и елегантност въпреки гигантските размери. Огромният кабриолет съвсем не изглежда груб. Дори напротив. Каросерията е сред малкото представители на т. нар. Haute couture - висшата мода сред автомобилите, произвеждани в единични екземпляри. Дотогава към нея са причислявани само свръхскъпите британски лимузини и някои континентални уникати. Въпреки доста успешните автомобили, компанията не издържа на безбройните финансови кризи и няколко години след края на Втората световна война фалира.

Последната марка от "липсващата тройка" е Talbot. Историята на тази автомобилна марка е доста разнообразна и достатъчно сложна. Животът и преминава в непрекъсната смяна на собственици, обединения и поглъщане на фирми. Въпреки или благодарение на това марката остава трайна следа в автомобилните анали.
През 1919 година британската автомобилна компания Clement-Talbot поглъща френската фирма Darracq. Така се образува нова компания наречена Clement-Talbot-Darracq. Една година по-късно на Парижкия автосалон е представена новата продукция на фирмата. Въпреки успеха на автомобилите това френско-английско сдружение не просъществува дълго. През 1920 година Clement-Talbot-Darracq става собственост на компанията Sunbeam. В резултат на това френската фирма Darracq се превръща във филиал на Sunbeam и продукцията започва да се продава само под името Talbot. До началото на 1935 година автомобилната фирма пуска на пазара возила от почти всички класове, но те не се продават с голям успех. Тогава се взима решение за ново обединение. Френската фирма Talbot заедно с британския консорциум STD (Sunbeam-Talbot-Darracq) се събират, като цялото ръководство е сменено. Не след дълго обаче компанията изпада във финансова несъстоятелност и новите шефове взимат решение заводът във Франция да бъде закрит. Това не става тъй като бившият началник по производството - италианецът Антонио Лаго купува автомобилната фабрика. Лаго, който е изключително способен конструктор-стилист, не само изцяло променя производствената програма на компанията, но и за много кратко време пуска в продажба две съвършено нови серии. Може би най-забележителният автомобил на френската фирма се появява именно тогава. Нарича се Talbot-Lago Type 150SS и се произвежда през периода 1937-1939 година. Марката Talbot преминава през много възходи и падения. През 1986 година тя престава да съществува.
Въпреки че и трите компании вече ги няма, смело може да се твърди, че те заедно с Peugeot, Renault и Citroen са основните "виновници" за френското автомобилно възраждане.
– Скъпи, ще изхвърлиш ли боклука? – Разбира се, миличка! – Още днес? – Сега вече прекаляваш с изискванията!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Доналд Туск

Туск обяви: Полша няма да приема мигранти и няма да плаща за това

Свят Преди 4 минути

Отказът на Полша може да има сериозни отражения върху бъдещето на пакта за миграция и убежище на ЕС, който цели да създаде по-справедлив механизъм за споделяне на отговорността

Калин, Лена, Мина или Михаела - кой ще напусне Big Brother тази вечер?

Калин, Лена, Мина или Михаела - кой ще напусне Big Brother тази вечер?

Любопитно Преди 11 минути

Зрителите могат да подкрепят четиримата номинирани в приложението NOVA PLAY

Земята пулсира под Африка, където земната кора се разкъсва

Земята пулсира под Африка, където земната кора се разкъсва

Любопитно Преди 3 часа

Континентът бавно се разкъсва в ранните етапи на формиране на нов океански басейн

Ракът от "болест на старците“ се превръща в драма за милениалите

Ракът от "болест на старците“ се превръща в драма за милениалите

Свят Преди 3 часа

Младите хора са изправени пред нарастващ риск от рак заради фактори на модерния начин на живот и експозиции в околната среда

Израел нанесе удари в Южен Ливан - има жертва и ранени

Израел нанесе удари в Южен Ливан - има жертва и ранени

Свят Преди 3 часа

Ливанският президент Жозеф Аун осъди среднощните израелски удари срещу „граждански обекти“, в Южен Ливан

<p>Гешев и Калоян от &bdquo;Игри на волята&rdquo;: Георги Шопа прекалява със стратегиите (ВИДЕО)</p>

Гешев и Калоян от „Игри на волята”: Георги Шопа прекалява със стратегиите (ВИДЕО)

Любопитно Преди 4 часа

От признания за липсата на детето си и живота на блатото, до неподозирани коментари за стратегиите и героите от новия сезон на „Игри на волята”

Владимир Путин

Владимир Путин: Русия ще покаже ново ядрено оръжие, надпреварата е в ход

Свят Преди 4 часа

Според Федерацията на американските учени, Русия разполага с общо 5459 ядрени бойни глави, от които 1718 са разположени. САЩ имат 5177 бойни глави, от които 1770 са разположени

Уредите, които поглъщат ток: ето как да намалите разходите си

Уредите, които поглъщат ток: ето как да намалите разходите си

Любопитно Преди 5 часа

Как да ги използвате възможно най-ефективно, за да поддържате сметките си за комунални услуги възможно най-ниски

Теодор-Чикагото и Гордиенко потънаха в дълбините на Блатото в “Игри на волята”

Теодор-Чикагото и Гордиенко потънаха в дълбините на Блатото в “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 часа

Изгнаничката Карина напусна надпреварата за 100 000 лв. по собствено желание

Евакуацията на жители от Николово заради свлачището на язовирната дига до русенското село се удължава

Дъжд връща напрежението в Николово: дигата остава опасна

България Преди 5 часа

Около 60 жители на Николово са подписали декларации, че отказват евакуация, въпреки предупрежденията на властите

Експерти съветват: Не отлагайте покупката на жилище за след еврото

Експерти съветват: Не отлагайте покупката на жилище за след еврото

България Преди 6 часа

„Не може да се ангажираме с прогнози, но със сигурност очакваме да има повишение на цените след въвеждането на еврото“, допълват експертите

Цената на кафето расте: до 50 стотинки повече за вашата глътка

Цената на кафето расте: до 50 стотинки повече за вашата глътка

България Преди 6 часа

По думите на кафе експерта Йордан Дъбов „между 3 и 4 лева струва добро кафе, 4–5 лева — много добро, а над 6 лева — отлично“

Доналд Тръмп

Доналд Тръмп: Мария Мачадо посвети Нобеловата си награда на мен

Свят Преди 6 часа

По-рано Белият дом критикува решението на Нобеловия комитет

Служител на шерифската служба на окръг Хъмфрис дежури пред входа на предприятието за производство на военни взривни вещества

Трагедия в Тенеси: 19 души са изчезнали след експлозията в завод за експлозиви

Свят Преди 6 часа

Шерифът на окръг Хъмфрис Крис Дейвис отказа да уточни колко точно души са загинали

Затварят ключови улици и булеварди в столицата заради „Маратон София 2025“

Затварят ключови улици и булеварди в столицата заради „Маратон София 2025“

България Преди 7 часа

Промените в движението и маршрутите на градския транспорт ще важат от 04:30 ч. на 11 октомври до приключване на маратона на 12 октомври

Себастиен Лекорню

Политически хаос във Франция: Макрон върна Лекорню като спасител

Свят Преди 7 часа

Той беше назначен за премиер за пръв път на 9 септември и му отне три седмици, за да състави правителство — което се разпадна за една нощ