0
Дс с французите се славят с доста добро автомобилно производство. Концернът PSA, както и фирмата Renault са сред водещите автомобилни компании, представящи Стария континент. В миналото "франсетата" също са играли основна роля при разработката на четириколесни. Определяща, за днешния просперитет на френското автомобилостроене, се оказва съдбата и на три, вече несъществуващи фирми - Delage, Delahaye и Talbot. Те започват "живота" си с непретенциозни и невпечатляващи модели, но впоследствие стават производители на едни от най-престижните автомобили за времето, преди Втората световна война. Историята на френската автомобилна фирма Delage започва в началото на ХХ век. Годината е 1905, а създателят на компанията е инженер Луи Делаж. Преди да започне да се занимава с автомобили той завършва френската висша школа за изкуства. След това работи във фирмата Turgan-Foy. Година по-късно е привлечен от Peugeot, където натрупва доста опит в областта на автомобилите. Именно там се заражда идеята за създаване не собствен автомобил. Тогава Луи Делаж основава фирма, носеща неговото име и започва да произвежда в малка серия лек автомобил, оборудван с двигател De Dion-Boutton.

Много скоро компанията на французина се превръща в една от авторитетните световни автомобилни фирми. Това става благодарение на високото качество на продукцията и множеството технически нововъведения, които по перфектен начин са въплътени във возилата с марка Delage. През 1927 година спортен Delage, с осемцилиндрав, редови мотор печели световния шампионат. Именно на неговата база Луи създава един от най-успешните си модели D-8 Torpedo.
Премиерата на D-8 е през 1929 година на парижкия автосалон, а проектът и изпълнението са на главния инженер на фирмата Морис Готие. Голямата депресия, обаче е причина Delage да не успее да вкуси от плодовете на своя труд. Въпреки че цената на луксозната кола е наполовина на тази на аналога Hispano-Suiza, клиентите са малко. Великият конструктор Воазен казва по повод на D-8, че е потресен как такъв луксозен автомобил се продава на толкова ниска цена. Красивото Torpedo се произвежда до 1934 година. Втората, доста известна в миналото фирма, която за съжаление днес не съществува е Delahaye. Возилата, носещи тази марка се превръщат в еталон за прецизна изработка, надеждност и перфектно качество. Най-интересният автомобил на компанията е Delahaye Type 135 с каросерия от Figoni et Falaschi и двигател MC. Друг впечатляващ модел на компанията е изключително красивият кабриолет Delahaye 325 с купе от студията Charpon. Тази екзотика се произвежда малко след Втората световна война, но настъпилата икономическа криза много бързо изпраща модела в аналите. Последният от серията кабриолети е Delahaye 135 M Cabriolet 2/2. Произведен е във Франция, като дизайнът е на прочутия Жак Саутчик. Първият екземпляр се появява през 1949 година и веднага е забелязан от специалистите. Изтънчените форми придават на автомобила много стил и елегантност въпреки гигантските размери. Огромният кабриолет съвсем не изглежда груб. Дори напротив. Каросерията е сред малкото представители на т. нар. Haute couture - висшата мода сред автомобилите, произвеждани в единични екземпляри. Дотогава към нея са причислявани само свръхскъпите британски лимузини и някои континентални уникати. Въпреки доста успешните автомобили, компанията не издържа на безбройните финансови кризи и няколко години след края на Втората световна война фалира.

Последната марка от "липсващата тройка" е Talbot. Историята на тази автомобилна марка е доста разнообразна и достатъчно сложна. Животът и преминава в непрекъсната смяна на собственици, обединения и поглъщане на фирми. Въпреки или благодарение на това марката остава трайна следа в автомобилните анали.
През 1919 година британската автомобилна компания Clement-Talbot поглъща френската фирма Darracq. Така се образува нова компания наречена Clement-Talbot-Darracq. Една година по-късно на Парижкия автосалон е представена новата продукция на фирмата. Въпреки успеха на автомобилите това френско-английско сдружение не просъществува дълго. През 1920 година Clement-Talbot-Darracq става собственост на компанията Sunbeam. В резултат на това френската фирма Darracq се превръща във филиал на Sunbeam и продукцията започва да се продава само под името Talbot. До началото на 1935 година автомобилната фирма пуска на пазара возила от почти всички класове, но те не се продават с голям успех. Тогава се взима решение за ново обединение. Френската фирма Talbot заедно с британския консорциум STD (Sunbeam-Talbot-Darracq) се събират, като цялото ръководство е сменено. Не след дълго обаче компанията изпада във финансова несъстоятелност и новите шефове взимат решение заводът във Франция да бъде закрит. Това не става тъй като бившият началник по производството - италианецът Антонио Лаго купува автомобилната фабрика. Лаго, който е изключително способен конструктор-стилист, не само изцяло променя производствената програма на компанията, но и за много кратко време пуска в продажба две съвършено нови серии. Може би най-забележителният автомобил на френската фирма се появява именно тогава. Нарича се Talbot-Lago Type 150SS и се произвежда през периода 1937-1939 година. Марката Talbot преминава през много възходи и падения. През 1986 година тя престава да съществува.
Въпреки че и трите компании вече ги няма, смело може да се твърди, че те заедно с Peugeot, Renault и Citroen са основните "виновници" за френското автомобилно възраждане.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Тя се приготви за Страстната седмица, но за съжаление мъжът и така и не замина в командировка...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Маргарита и Кристиян обявиха война на София и Тихомир в “Един за друг”

Маргарита и Кристиян обявиха война на София и Тихомир в “Един за друг”

Любопитно Преди 2 часа

Седмичното изпитание за жените свали всички маски във Вилата на любовта

Няколко земетресения в Тайван, най-силното с магнитуд 6,1 по Рихтер

Няколко земетресения в Тайван, най-силното с магнитуд 6,1 по Рихтер

Свят Преди 2 часа

Националната противопожарна агенция съобщи, че няма незабавни съобщения за щети

Испания ще достави ракети "Пейтриът" на Украйна

Испания ще достави ракети "Пейтриът" на Украйна

Свят Преди 7 часа

Партидата ще бъде доста ограничена

Назначиха нов областен управител на София

Назначиха нов областен управител на София

България Преди 8 часа

Още пет области са с нови управители

АБРО: Призоваваме народните представители за незабавна дискусия относно Закона за хазарта

АБРО: Призоваваме народните представители за незабавна дискусия относно Закона за хазарта

България Преди 8 часа

АБРО с официална позиция във връзка с приетия на първо четене Законопроект за изменение и допълнение на Закона за хазарта

Българските 15-годишни са с по-ниски очаквания от връстниците им по света

Българските 15-годишни са с по-ниски очаквания от връстниците им по света

България Преди 8 часа

Проучването на ОИСР представя изводи по пет ключови области

<p>&quot;Скриването на тялото беше трудна задача&quot;: Учителка призна хладнокръвно убийство</p>

"Раздвоена личност”: Начална учителка признава, че е убила приятеля си

Свят Преди 8 часа

"Все още действията ми ме преследват. Понякога ми се налага да си спомням какво съм направила”, коментира обвиняемата пред съда

Унижение

Коя е най-силната психическа травма за човек?

Любопитно Преди 9 часа

Според специалистите, отговорът е само един.

Присъда от 1794 години затвор за сирийка в Турция

Присъда от 1794 години затвор за сирийка в Турция

Свят Преди 9 часа

Ахлам Албашир и част от задържаните обвиняеми присъстваха на заседанието

Зеленски: Радиацията не признава граници

Зеленски: Радиацията не признава граници

Свят Преди 9 часа

Зеленски: Дълг на целия свят е да окаже натиск върху Русия

<p>Как е реагирал Георги Блажев на новината, че ще става баща</p>

Георги Блажев: Да си добър родител не облагодетелстваш само твоето дете, ти си в плюс на обществото

Любопитно Преди 9 часа

Това сподели от личен опит писателят и панелист в „На кафе“ Георги Блажев в подкаста „Ох, на мама! Podcast”, който е и баща на две деца

Задържаха две жени, ощетили държавата с над 100 000 лв.

Задържаха две жени, ощетили държавата с над 100 000 лв.

България Преди 10 часа

Те използвали фалшиви решения на ТЕЛК

Аварирал камион причини километрично задръстване

Аварирал камион причини километрично задръстване

България Преди 10 часа

От полицията съобщиха, че към мястото на инцидента пътуват екипи

Гласувайте за най-големите постижения на България след 1989 година

Гласувайте за най-големите постижения на България след 1989 година

Свят Преди 10 часа

Вижте как може да подкрепите някой от най-забележителните успехи на страната ни

„Огледало на войната” в „Темата на NOVA“

„Огледало на войната” в „Темата на NOVA“

Любопитно Преди 10 часа

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

Дамите в “Един за друг” изясняват отношенията си лице в лице

Дамите в “Един за друг” изясняват отношенията си лице в лице

Любопитно Преди 11 часа

Те ще играят нестандартна игра на покер