Дс с французите се славят с доста добро автомобилно производство. Концернът PSA, както и фирмата Renault са сред водещите автомобилни компании, представящи Стария континент. В миналото "франсетата" също са играли основна роля при разработката на четириколесни. Определяща, за днешния просперитет на френското автомобилостроене, се оказва съдбата и на три, вече несъществуващи фирми - Delage, Delahaye и Talbot. Те започват "живота" си с непретенциозни и невпечатляващи модели, но впоследствие стават производители на едни от най-престижните автомобили за времето, преди Втората световна война. Историята на френската автомобилна фирма Delage започва в началото на ХХ век. Годината е 1905, а създателят на компанията е инженер Луи Делаж. Преди да започне да се занимава с автомобили той завършва френската висша школа за изкуства. След това работи във фирмата Turgan-Foy. Година по-късно е привлечен от Peugeot, където натрупва доста опит в областта на автомобилите. Именно там се заражда идеята за създаване не собствен автомобил. Тогава Луи Делаж основава фирма, носеща неговото име и започва да произвежда в малка серия лек автомобил, оборудван с двигател De Dion-Boutton.

Много скоро компанията на французина се превръща в една от авторитетните световни автомобилни фирми. Това става благодарение на високото качество на продукцията и множеството технически нововъведения, които по перфектен начин са въплътени във возилата с марка Delage. През 1927 година спортен Delage, с осемцилиндрав, редови мотор печели световния шампионат. Именно на неговата база Луи създава един от най-успешните си модели D-8 Torpedo.
Премиерата на D-8 е през 1929 година на парижкия автосалон, а проектът и изпълнението са на главния инженер на фирмата Морис Готие. Голямата депресия, обаче е причина Delage да не успее да вкуси от плодовете на своя труд. Въпреки че цената на луксозната кола е наполовина на тази на аналога Hispano-Suiza, клиентите са малко. Великият конструктор Воазен казва по повод на D-8, че е потресен как такъв луксозен автомобил се продава на толкова ниска цена. Красивото Torpedo се произвежда до 1934 година. Втората, доста известна в миналото фирма, която за съжаление днес не съществува е Delahaye. Возилата, носещи тази марка се превръщат в еталон за прецизна изработка, надеждност и перфектно качество. Най-интересният автомобил на компанията е Delahaye Type 135 с каросерия от Figoni et Falaschi и двигател MC. Друг впечатляващ модел на компанията е изключително красивият кабриолет Delahaye 325 с купе от студията Charpon. Тази екзотика се произвежда малко след Втората световна война, но настъпилата икономическа криза много бързо изпраща модела в аналите. Последният от серията кабриолети е Delahaye 135 M Cabriolet 2/2. Произведен е във Франция, като дизайнът е на прочутия Жак Саутчик. Първият екземпляр се появява през 1949 година и веднага е забелязан от специалистите. Изтънчените форми придават на автомобила много стил и елегантност въпреки гигантските размери. Огромният кабриолет съвсем не изглежда груб. Дори напротив. Каросерията е сред малкото представители на т. нар. Haute couture - висшата мода сред автомобилите, произвеждани в единични екземпляри. Дотогава към нея са причислявани само свръхскъпите британски лимузини и някои континентални уникати. Въпреки доста успешните автомобили, компанията не издържа на безбройните финансови кризи и няколко години след края на Втората световна война фалира.

Последната марка от "липсващата тройка" е Talbot. Историята на тази автомобилна марка е доста разнообразна и достатъчно сложна. Животът и преминава в непрекъсната смяна на собственици, обединения и поглъщане на фирми. Въпреки или благодарение на това марката остава трайна следа в автомобилните анали.
През 1919 година британската автомобилна компания Clement-Talbot поглъща френската фирма Darracq. Така се образува нова компания наречена Clement-Talbot-Darracq. Една година по-късно на Парижкия автосалон е представена новата продукция на фирмата. Въпреки успеха на автомобилите това френско-английско сдружение не просъществува дълго. През 1920 година Clement-Talbot-Darracq става собственост на компанията Sunbeam. В резултат на това френската фирма Darracq се превръща във филиал на Sunbeam и продукцията започва да се продава само под името Talbot. До началото на 1935 година автомобилната фирма пуска на пазара возила от почти всички класове, но те не се продават с голям успех. Тогава се взима решение за ново обединение. Френската фирма Talbot заедно с британския консорциум STD (Sunbeam-Talbot-Darracq) се събират, като цялото ръководство е сменено. Не след дълго обаче компанията изпада във финансова несъстоятелност и новите шефове взимат решение заводът във Франция да бъде закрит. Това не става тъй като бившият началник по производството - италианецът Антонио Лаго купува автомобилната фабрика. Лаго, който е изключително способен конструктор-стилист, не само изцяло променя производствената програма на компанията, но и за много кратко време пуска в продажба две съвършено нови серии. Може би най-забележителният автомобил на френската фирма се появява именно тогава. Нарича се Talbot-Lago Type 150SS и се произвежда през периода 1937-1939 година. Марката Talbot преминава през много възходи и падения. През 1986 година тя престава да съществува.
Въпреки че и трите компании вече ги няма, смело може да се твърди, че те заедно с Peugeot, Renault и Citroen са основните "виновници" за френското автомобилно възраждане.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Вярващи се стичат за поклонение пред мощите на Свети Георги Победоносец

Вярващи се стичат за поклонение пред мощите на Свети Георги Победоносец

България Преди 1 час

До Гергьовден мощите са изложени в лозенския храм “Свети Атанасий”

Президентът на Малдивите постави рекорд с 15-часова пресконференция

Президентът на Малдивите постави рекорд с 15-часова пресконференция

Свят Преди 1 час

Около 20 журналисти са присъствали на пресконференцията

Чарлз III ще присъства на военния парад за Деня на победата в Лондон

Чарлз III ще присъства на военния парад за Деня на победата в Лондон

Свят Преди 2 часа

Възпоменателните събития ще завършат с концерт в присъствието на краля и кралицата

Снимката е илюстративна

Нефтени петна заляха плажната ивица в Поморие

България Преди 2 часа

Замърсяването обхваща близо трикилометрова зона в района на Стария град

<p>Ескалация&nbsp;в Газа: Израел изпрати&nbsp;повиквателни на хиляди войници от резерва</p>

Ескалация на конфликта в Газа: Израел решава дали да разшири военната си операция

Свят Преди 2 часа

Военен служител заяви, че властите вече са изпратили повиквателни на хиляди войници от резерва

Сърна изскочи на пътя и причини тежка катастрофа в Хърватия

Сърна изскочи на пътя и причини тежка катастрофа в Хърватия

Свят Преди 3 часа

Двама души са загинали, а 31 са ранени

Три земетресения в Благоевградско

Три земетресения в Благоевградско

България Преди 4 часа

Първите два труса са регистрирани на българо-гръцката граница

Си Цзинпин ще присъства на честванията за Деня на победата в Москва

Си Цзинпин ще присъства на честванията за Деня на победата в Москва

Свят Преди 4 часа

Китайският президент ще бъде на официално посещение в Русия от 7 до 10 май

7 малко известни факта за Деня на победата

7 малко известни факта за Деня на победата

Любопитно Преди 5 часа

В началото на май 1945 г. нацистка Германия окончателно капитулирала пред съюзническите сили, с което се сложил край на войната в Европа

Клиниката, в която издъхна 6-годишният Ангел: Настъпиха неочаквани усложнения

Клиниката, в която издъхна 6-годишният Ангел: Настъпиха неочаквани усложнения

България Преди 5 часа

От „Медикус Алфа" допълват, че медицински екип с дългогодишен опит незабавно е предприел пълен обем реанимационни действия

Променят движението в центъра на София за 6 май

Променят движението в центъра на София за 6 май

България Преди 6 часа

Това се налага заради тържественото честване на Деня на храбростта и празника на българската армия

<p>Съкровените тайни на Драго Драганов: Любов, вина и лични изпитания</p>

Драгомир Драганов: Не забравям любовта, която можеше да ме направи баща

Любопитно Преди 6 часа

„Няма нужда да си правя татуировка с буквичка, защото сърцето ми е татуирано за вечни времена”

7-годишно дете издъхна в линейка на път за „Пирогов“

7-годишно дете издъхна в линейка на път за „Пирогов“

България Преди 6 часа

То е било транспортирано от Ботевград

<p>Силна болка в гърдите: Последна информация за състоянието на Вучич</p>

Изписаха Александър Вучич от болницата

Свят Преди 6 часа

Президентът на Сърбия отмени всичките си планирани дейности и задължения за следващите няколко дни