
През ноември 2007 г. компанията Electronic Arts попадна в доста неприятна ситуация. В Интернет се появи снимка на две полуголи момичета и червено Ферари, рекламиращи следващата част на Need for Speed: ProStreet.
Защо се разрази скандал? Защото възрастовият рейтинг в новата надпревара в европейските страни е 3+, което не се връзва с избрания начин за реклама.

Впоследствие EA излезе с официално изявление, че съжалява за използването на подобни изображения.
Случаите с подобни еротични промоции във видеоигрите не са единични. Например, рекламата на Kane and Lynch на IGN, или акцията на британското списание Nuts, или неприятната история с продуцента на Assassins’ Creed, на която така бурно реагира Ubisoft.

Достатъчно е да погледнем скрийншотите на Dead or Alive Xtreme 2 или Soul Calibur IV, за да се уверим, че много игри буквално са натъпкани с еротично съдържание.


Забавното е (според някои обидно), че в повечето случаи, зад очевидните прелести се крият действително интересни проекти с добре премислен геймплей. Ярък пример за това е Tomb Raider: Anniversary – една от най-добрите игри за 2007 г. в жанра екшън/приключение.

На фона на всичко това тийнейджърско блаженство, трудно е сериозно да възприемем ежегодните отчети на ELSPA, където се твърди, че средната възраст на европейските геймъри е 25-29 години.

Източник: IDG.BG