
През изминалата година броят на потребителите на Световната мрежа на възраст на 16 и повече години нарасна с 10,4 % и достигна 824,4 милиона души, което се равнява на около една пета от земното население в тази възрастова група. С най-висок ръст са увеличава интернет аудиторията в Африка, Латинска Америка и азиатско-тихоокенския регион. С около една трета са се увеличил и броят на участниците в социалните мрежи, а най-предпочитаното развлечение онлайн е гледането на видео. Това е обобщението на аналитиците от comScore.
Изследването обхваща потребители на възраст над 15 години, които имат достъп до Интернет от къщи или на работа. В сметките не влизат хората, които влизат в глобалната мрежа през интернет кафета, както и тези, които използват за целта мобилни телефони и ултракомпактни пресонални компютри. Най-много потребители живеят в азиатско-тихоокеанския регионе. Там броят на потребителите за последната година се увеличава с 14 % до 308,8 млн. По-висок от средния също така е ръстът в Латинска Америка (16,6%) и Африка (20,2%). Далече по-скромен е той в Северна Америка и Европа - съответно 5,7% и 6,8%.
Анализаторите подчертават, че въпреки високият процентен дял на янките – 21 %, поради ниския прираст, за сметка на особено високия в Китай, както наскроро сметнаха китайските агенции, по общ брой на потребителите (без оглед на възрастта), Поднебесните вече изпревариха САЩ. Изключително високо ускорение се отчита и при руснаците, където към края на миналата година в Мрежата са свързани 35 млн. души, което е 45 % ръст спрямо предходната година.
От comScore отбелязват, че хегемон сред търсачките си остава Google. Но и в това отношение има изключения – в страните, където най-разпространеният език е руски, китайски или корейски по правило начело са местни услуги. Китайският Baidu, например, понастоящем вече е трета търсачка в света след Google и Yahoo.
С 34% - до 530 млн. - нараства и броят на участниците в социалните мрежи. В спор за глобалното лидерство са MySpace и Facebook, всяка от които отчита повече от 100 милиона посетители месечно. Накрая, аналитиците отчитат, че най-разпространеното развелечение в Мрежата е гледането на видеоклипове. Най-мощният видеохостинг портал – YouTube – отчита над 250 милиона посетители за януари тази година. И накрая, анализът показва, че все повече хора считат Интернет за основен източник на новини.
Източник: IDG.BG