Н якога да сте се замисляли защо толкова много хора от страни с неуредено положение искат да дойдат да живеят в Англия?

Добро социално ниво? Заради Лондон - интернационалния културен център? Или може би, за да научат добре английски, преди да се преместят в Щатите? Не мисля.

Хубаво е нещо да ти напомня за дома, когато се преместиш в чужбина. В много отношения Англия е същата като България през 1955 г.

Преди няколко дни се прибрах от Франция с един от онези бързи влакове и в момента, в който видях дневна светлина, почувствах, че съм се движил с машина на времето. Бях се върнал 200 години назад.

Много бързо можете да разберете защо наричат Кент Градината на Англия. Да минеш през Кент е като да караш в нечий алпинеум.

Пътят е учудващо неравен, с дупки и кратери, готови да глътнат някоя малка кола или да разглобят дори голям камион на парчета, ако се движи прекалено бързо.

На всичко отгоре е направен от бетон, което би било нормално, стига да строиш 14-етажен блок в Узбекистан или искаш да се отървеш от трупа на конкурента си в Ню Йорк.

Да използваш бетон за магистрала обаче е малоумно, най-малкото защото е изключително шумна настилка.

Не след дълго трябваше да заредя и да отида до тоалетната (и да си купя тапи за уши). Избрах място, наречено "Мейдстоун Сървисис". Все едно бях спрял да зареждам в Куба.

Таблото с цифрите на колонката е изглеждало много модерно през 1974 г., но в наши дни е прекалено ретро. Умивалнята успешно можеше да мине за екшън сцена от филмите за студената война, където КГБ биха изтезавали чуждите шпиони. А клозет? Нямаше...
Дори полските шофьори на камиони стояха с ръце на кръста, чудейки се как страна, за която са учили в училище, е станала толкова застаряла и сбъркана. Още повече че половината от тях идваха от Франция, където нещата стояха по малко по-различен начин.

Колонките им за гориво могат да бъдат смятани за скоростни дори и от отбора на "МакЛарън-Мерцедес". Хоп, и колата ти е пълна. Тоалетните пък имат дори място за смяна на бебешки памперси и са толкова чисти, че можеш да направиш белодробна трансплантация на някоя от масите.

По бензиностанциите във Франция можеш да си купиш сандвичи, които стават за ядене, и наистина добро кафе. Всичко, което продаваха за ядене в "Мейдстоун", бе сланина и свински пръжки.

Направих пиперлива забележка и тръгнах обратно към колата, прескачайки локви разлят дизел.

Малко по-късно вече карах по пътя, свързващ двете магистрали М20 и М25 - пълен е с хора, седнали прекалено близо до волана в ужасни миниванове, каращи естествено в грешната лента.

Нито веднъж във Франция не се изнервих на нечие шофиране, но в Англия това е ежедневие. Дръпни сееее! Дори за бърз, голям, шумен суперавтомобил - никакъв шанс!

Малко по-късно се наложи да се движа зад някакво "Пежо" пред разпад. Стигнахме до поредното стеснение на пътя. Вече две години ремонтират 25 км път?! Как е възможно това?

Римляните щяха да го направят 10 пъти по-бързо преди 2400 г. За сравнение, през ХІХ в. се наложило да се промени широчината на релсите на железницата от Бристол до Лондон. Говоря за изместване на релсите с около метър встрани в разстояние на 200 км без наличието на кранове или каквато и да било техника. Искате ли да познаете за колко време са го направили? Ще ви кажа - за една нощ!

По-рано през деня във Франция се натъкнах на сериозна катастрофа - малка "Тойота" се беше ударила в мантинелата, после се завъртяла и блъснала в камион.

При тази ситуация в Англия пътят щеше да е затворен за два часа и да се образуват невероятни задръствания, докато всичките му там експерти се уверят, че асфалтът е добре и мантинелата не е изкривена. А французите бяха сложили само няколко знака за намаляване на скоростта.

Ами пустата превишена скорост? Франция има много прост метод за борба с този порок. Ако сгафите, се появяват двама учтиви полицаи, които не ви третират все едно сте изнасилили Никола Саркози, а ви вземат 100 евро и това е всичко.

Тук на всеки два километра имаме различни ограничения. През една минута знаците се сменят от 120 на 80, после на 100. Всичко това е съпроводено от безброй камери, които ви снимат, докато се чудите какво беше ограничението за следващите 3 км.

След това ви се отнемат точки, без да сте сигурни за какво точно.

Властите твърдят, че камерите са сложени, за да намалят скоростта, но всички знаем каква конска фъшкия е това твърдение. За същото нещо французите са сложили табела, на която има черен силует на човек - знак, че на това място е имало голяма катастрофа.

Искам да ви кажа, че изглежда страховито - отминах пет такива в рамките на 50 км, осъзнах, че се движа прекалено бързо и върнах газта сам.

Разбира се, привилегията да използваш френските магистрали не е евтина. Платих 30 паунда (около 90 лв.), за да стигна от Мило до Париж. Но наистина виждаш къде отиват парите ти. Пътят е гладък, равен и навсякъде си учтиво обслужен.

Знаете ли новата удивителна магистрала от Монпелие до Клермон Феран? Ами чудовищно високия мост в Мило?

Ако наложите всичко това на ужасната британска инфраструктура, ще разберете, че държавните агенции тук просто не си вършат работата.

Ще видите и иронията в имиграцията. Става така, че хиляди идващи в Англия иззад доскорошната желязна завеса малко след като пристигнат, осъзнават, че всъщност са се върнали назад във времето.

Затова имиграцията не ме притеснява изобщо. Един ден, когато Англия се напълни с полски водопроводчици и български автомобилни механици, ще се отървем от безделниците в светлоотразителни жилетки и техните политически радетели и ще ги заменим с нормална пътна инфраструктура.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Свят Преди 13 минути

Това каза представител на назначеното от Москва ръководство на централата

<p>Сблъсъци на COP30 - активисти щурмуваха конференцията&nbsp;</p>

Сблъсъци на COP30 в Белем - активисти щурмуваха конференцията

Свят Преди 20 минути

С "Шествието за климата" демонстрантите се борят за климатична справедливост и защита на земите на коренното население

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Свят Преди 1 час

ИРНА публикува изявление на КГИР, в което се посочва, че танкерът е бил отведен в ирански териториални води

Безстрашната Десислава се завръща на Арената за нова кастинг битка в “Игри на волята”

Безстрашната Десислава се завръща на Арената за нова кастинг битка в “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Племето на Безименните е изправено пред пореден кръстопът

<p>Терзиев плува заедно с деца с увреждания в националния турнир по адаптирано плуване</p>

Васил Терзиев плува заедно с деца с увреждания в националния турнир по адаптирано плуване

България Преди 2 часа

По думите му събитието е сред онези, които „докосват, вдъхновяват и обединяват“

<p>Мерц запазва &quot;защитната стена&quot; срещу АзГ</p>

Мерц: Няма да има никакво сътрудничество с крайнодясната АзГ

Свят Преди 2 часа

Мерц последователно заявява, че блокът му ХДС/ХСС никога няма да работи с АзГ

<p>КНДР намали наполовина доставките на снаряди за Русия</p>

Украйна: КНДР намали наполовина доставките на снаряди за Русия

Свят Преди 3 часа

Около половината от снарядите, доставени от Пхенян, са били толкова стари, че е имало нужда да бъдат преработвани в руски заводи

Две коли се удариха челно на изхода на Лозен

Две коли се удариха челно на изхода на Лозен

България Преди 3 часа

При инцидента и двете коли са с унищожени предници

Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Свят Преди 3 часа

Свлачището, причинено от обилни валежи, удари три села в провинция Централна Ява

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Свят Преди 3 часа

Повечето от предметите в колекцията са били изпратени в Рим от католически мисионери за изложба през 1925 г. в градините на Ватикана

<p>&quot;Те не могат да говорят, ти защо мълчиш?&quot;</p>

"Те не могат да говорят, ти защо мълчиш": Протест срещу насилието над животни в София

България Преди 3 часа

Граждани издигнаха транспаранти с надписи "Законите ни са по-мъртви от жертвите"

„Клетката“ 2 – битката на „малкия“ човек срещу системата

„Клетката“ 2 – битката на „малкия“ човек срещу системата

Любопитно Преди 4 часа

Премиерата на криминалната драма предстои в понеделник от 22:00 ч. по NOVA

Политическите реакции след отсрочката на санкциите срещу „Лукойл” у нас (ОБЗОР)

Политическите реакции след отсрочката на санкциите срещу „Лукойл” у нас (ОБЗОР)

България Преди 4 часа

Часове преди САЩ да обявят дерогацията за страната ни - Румен Спецов беше назначен за особен управител на активите на "Лукойл" в България

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Свят Преди 4 часа

Загиналият е бил вторият пилот на 30 години, който е бил обявен за мъртъв на мястото на инцидента.

17-годишният син на Радан Кънев е задържан с марихуана

17-годишният син на Радан Кънев е задържан с марихуана

България Преди 5 часа

Бащата е повикан в районното, където се намира и в момента

<p>Трябваше ли ДНК-то на Хитлер да бъде изследвано?</p>

Трябваше ли ДНК-то на Хитлер да бъде изследвано – или просто да бъде оставено на мира?

Свят Преди 5 часа

Старателна работа на международен екип от учени успя да развенчае дългогодишния слух, че Хитлер е имал еврейски корени