През 1998 г. най-големият европейски aвтомобилостроител "Volkswagen" спечели битката за закупуването на "Rolls-Royce Motor Cars", обединяваща марките "Bentley" и "Rolls Royce". След редица споразумения "Bentley" остана за "Volkswagen", а "Rolls Royce" бе закупен от BMW. Самото разделяне на "Rolls-Royce Motor Cars" обаче ще се осъществи по-късно тази година.
BMW успя да се домогне до любимата марка коли на коронованите особи, като освен нов луксозен имидж спечели и една доста доходоносна пазарна ниша. Годишно в целия свят се продават едва 10 хил. броя от престижните возила, но на цена от минимум 130 хил. евро.
Новите модели "Rolls Royce" ще бъдат произвеждани в завод в Гудууд, Южна Англия. Това е нова страница в историята на "Rolls Royce" след като от 1946 г. световно известната лимузина беше сглобявана на ръка в местността Крю.
От BMW се надяват да възродят марката "Rolls Royce", но "Volkswagen" не са толкова оптимистични. Европейският лидер залага на новите модели "Bentley", които са по-спортни и не толкова скъпи. От "Volkswagen" обясняват скептицизма си с факта, че от няколко години производството на "Rolls Royce" е едва 20% от производството на "Bentley-Rolls Royce".
Утре във Великобритания пред тесен кръг ще бъде представен новият модел "Rolls Royce", като до момента се знае само че лимузината е с 4 врати, сглобена е ръчно от 250 човека и ще бъде снабдена със супер мощен двигател V12. От BMW се надяват на годишни продажби от средно 1 000 бройки, на минимална цена от 250 хил. евро.
При все това бъдещето на марката "Rolls Royce" след отделянето й от "Bentley Motor Cars" остава несигурно, основно заради по-консервативните колекционери и почитатели на марката които не са склонни да приемат един немски "Rolls Royce", въпреки запазеният в него английски дух.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!