С ъоръжено с него, шведското комби има нужда само от 6 сек. за да достигне от пълен покой скорост от 100 км/ч. - а това са си значителните 0,9 сек. по-малко нужните за същия спринт на редовия събрат.
Ако високите скорости не ви привличат и предпочитате сигурното шофиране, в което шведите всъщност са специалисти, няма проблем - СААБ са разработили и по-малък 2-литров двигател. Той е доста по-покорен, тъй "кончетата" под капака му да са с 130 по-малко - само 180.
Добрата новина е, че този модел влиза в продажба - засега в Западна Европа - от пролетта.
От началото на годината обаче ежедневието на шведските автомобилисти стана малко по-сложно от обикновено. Властите в столицата Стокхолм решиха пробно да използват британския опит и да въведат такси за влизане в центъра на града с кола.
Така в зависимост от часа шофьорите ще трябва да плащат между 10 и 20 крони (1,05 и 2,10 евро), когато влизат или излизат от центъра. Таксите обаче ще се събират само през делничните дни между 6.30 и 18.30 ч.
Пробният период приключва на 31 юли. За разлика от други държави на Стария континент, в Северна Европа винаги са се отличавали с висока демократична култура - на 17 септември жителите на Стокхолм ще решат на референдум дали таксата да стане постоянна.